Popup
Fra : S@ndman

Dato : 29-04-02 16:25

Hejsa,

Jeg er ved at lave en cd-rom, hvor jeg bruger programmet Dreamweaver.

Mit problem består i, at jeg ikke ønsker at brugeren skal se den øverste

browser-menu på cd-rommen. Jeg har fået at vide, at man ikke kan lave

auto-run på et popup-vindue, som jeg ellers så som løsningen på mit

problem...Er der andre måder hvorpå, at denne menu-linie kan fjernes???

Jeg har prøvet at lave en ren html-side, hvor brugeren skal klikke sig

videre til index, men html-siden lukker ikke ned af sig selv og så er det

lige vidt, for her kan man jo se browser-menuen. Det er heller ikke så godt,

hvis brugeren via en dialogboks selv skal lukke html-siden ned, for det

forvirrer mere...så tror de bare at de lukker det hele ned!!!

Kan nogen hjælpe mig!!!!

mvh

Kamilla

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-04-02 16:55

Mon, 29 Apr 2002 17:24:59 +0200, skrev "S@ndman"
<sandman@ofir.dk>:

>Jeg har prøvet at lave en ren html-side, hvor brugeren skal klikke sig
>
>videre til index, men html-siden lukker ikke ned af sig selv og så er det
>
>lige vidt, for her kan man jo se browser-menuen.

Det kan i princippet ikke lade sig gøre af sikkerhedshensyn,
browseren kan jo ikke selv afgøre om indholdet kommer fra en
cdrom eller fra nettet og det vil være yderst irriterende at
komme på en side, som fjerner ens navigationsmuligheder m.v.

I de fleste tilfælde kan du dog bruge nedenstående, men det kan
ikke helt undgås, at der i visse browseropsætninger vil fremkomme
en dialogboks, der spørger om man ønsker at lukke vinduet.

<script type="text/javascript">
if(window.name!='KGE'){
window.opener=self; // for at undgå advarslen "Vil du lukke
vinduet?"
newwin=window.open(self.location,'KGE','menubar=no,'
+'resizable=no,status=no,scrollbars=no');
window.close(); // lukker det oprindelige vindue
}
</script>
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : S@ndman

Dato : 29-04-02 17:34

> [...]
> newwin=window.open(self.location,'KGE','menubar=no,'
> +'resizable=no,status=no,scrollbars=no');
> window.close(); // lukker det oprindelige vindue

Hej igen,

Jeg må nok sige at jeg ikke er den store javascript-haj så derfor må jeg

lige høre, hvor dette script skal placeres...på hvilken side.

Kamilla

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-04-02 18:37

Mon, 29 Apr 2002 18:34:05 +0200, skrev "S@ndman"
<sandman@ofir.dk>:

>Jeg må nok sige at jeg ikke er den store javascript-haj så derfor må jeg
>lige høre, hvor dette script skal placeres...på hvilken side.

I <head> på den side som folk kommer ind på, f.eks. index.htm.

PS.
Når du svarer på et indlæg, må du gerne klippe lidt i det.
Der er ingen grund til at medsende hele det, du svarer på, et par
linjers citat er nok.
Tak.