Ka' kvinder snakke om sex?
Fra : Gudrun

Dato : 29-04-02 12:31

Ja, efter at have deltaget lidt i debatten omkring bi-curiosity endte jeg i
et svar som bl.a. omhandlede det her med at snakke om sex indbyrdes når vi
kvinder er sammen...

Jeg er 38 år og har ind til for ganske nylig ikke haft nogen veninde at
snakke sex med. Ikke fordi jeg ikke gerne ville, men fordi de ikke har
villet!
Nu har jeg fundet en pige/kvinde som også gerne vil snakke om det. Vi
svinger sammen og gud, hvor er jeg blevet klog på bare ganske få måneder,
når det kommer til kvinders/min egen sexualitet fordi der endelig er en, som
tør være ærlig, ligesom mig selv.

Jeg forstod det aldrig, men hver gang jeg bragte emnet på bane, blev mine
veninder meget generte og slog det hen...
Vi fik aldrig de snakke som jeg efterlyste, for der var mange ting jeg
tidligere gerne ville snakke med dem om. Lyster, stillinger, hvordan får man
sagt at..., kan du også lide at... o.s.v.

Jeg accepterer at man ikke kan snakke om disse intime ting og har derfor
aldrig presset mine veninder, men i mine meget unge dage, resulterede det i,
at jeg for en stor del identificerede mig med de unge mænd i min
omgangskreds og ind imellem følte at jeg var "anderledes"...
Jeg var f.eks. den eneste (ja, hvor jeg var...) der onanerede... Det gjorde
de sandelig ikke! Men det gjorde drengene jo, så jeg tænkte at det var sgu
nok okay og havde forøvrigt heller ingen planer om at holde op - jeg undrede
mig bare over at de ikke gjorde det!
Da jeg begyndte at eksperimentere med sex (i det små ganske vist...) og
ville spørge mine veninder om de havde prøvet et eller andet, så de bare
forargede på mig og havde i hvert fald ALDRIG gjort det jeg gjorde!

Altså havde jeg ingen veninder at snakke sex med og det savnede jeg...
Nu tænker jeg så om det er symptomatisk for kvinder på min alder, at de ikke
kan snakke om den slags ting? Mine veninder er stadig ikke til at lokke et
ord ud af, hvis jeg nærmer mig deres soveværelsesdør - de klapper i og
afvisningen er ikke til at tage fejl af.
Jeg synes selv jeg nærmer mig med listesko, så jeg mener ikke det er fordi
jeg er for frembrusende - det er bare ikke noget de magter at snakke om...

Er der andre kvinder herinde som oplever det samme? At de ikke har nogen at
snakke om den del af deres liv med?

Er det noget som er typisk for min generation, eller...?

Nå, blot lidt strøtanker her inden jeg returnerer til jobbet - fortsat god
mandag til jer allesammen...

Knus Gudrun

Fra : Per Madsen

Dato : 29-04-02 14:38

Nu ved jeg ikke lige hvilken generation du tilhører, men jeg kan forsikre
dig for, at det samme kan være tilfældet hos mænd.
Mænd snakker ofte og meget om sex, men ikke den der nede på jorden snak,
hvor alt hvad der hedder pral er væk, og kun den nøgne sandhed er tilbage.
Mine bedste samtaler om sex, har jeg faktisk haft med kvinder (uden at der
på noget tidspunkt har været noget seksuelt mellem os).
Men jeg må give dig ret, der er langt mellem en god og fornuftig sex snak.
Måske er det fordi mange er usikre på, om de nu er 'normale' nok, eller
lever op til den forventede standard på et gennemsnitligt sexliv (uden at
jeg ved hvad standarden så skal være).

Hilsen,
Per

Fra : Gudrun

Dato : 29-04-02 16:40

"Per Madsen" <per_madsen@(slet parantes)vip.cybercity.dk> wrote in message

> Nu ved jeg ikke lige hvilken generation du tilhører, men jeg kan forsikre
> dig for, at det samme kan være tilfældet hos mænd.

Tja...skrev vist tidligere at jeg er 38, men det kunne være interessant at
vide hvor gammel du er?

> Mænd snakker ofte og meget om sex, men ikke den der nede på jorden snak,
> hvor alt hvad der hedder pral er væk, og kun den nøgne sandhed er tilbage.

Okay, så er det altså også svært for jer...
Men jeg tror måske det for jer handler om "pral" og "stolthed" mens det
oftere for kvinder handler om, at det bare er svært at være ligefremme
omkring det af årsager som jeg ikke helt kan gennemskue, men måske fornemmer
handler om generthed, følelse af "forkerthed" og måske andre ting...
Glæder mig til evt. bud fra kvinderne herinde...

> Mine bedste samtaler om sex, har jeg faktisk haft med kvinder (uden at der
> på noget tidspunkt har været noget seksuelt mellem os).

Det samme gør sig gældende for de mænd jeg har haft samtalerne med - intet
sexuelt ellers, men en hudløs ærlighed omkring sex, behov, lyster o.s.v.

> [...]
> Måske er det fordi mange er usikre på, om de nu er 'normale' nok, eller
> lever op til den forventede standard på et gennemsnitligt sexliv (uden at

Ja, der har du sikkert ret... Der er mange ting at leve op til i dag og det
er sikkert de færreste der kan! Det kan være svært at være den første som
siger, at de ikke derhjemme har sex de gennemsnitslige antal gange om ugen
o.s.v.
Aner heller ikke hvad standarden er, men fornemmer klart at vi herhjemme er
MEGET aktive i forhold til de par vi ellers ses med.

Måske derfor er det svært at tale om - det fungerer ikke optimalt, og så gør
det ondt at snakke om - men det er jo netop det der er interessant i snakken
omkring sex. At man gennem snakken får løst op for nogle af de ting som
måske ikke fungerer... At man gennem snakken også får sat ord på nogle af de
fantasier og lyster, som netop kunne være medvirkende til at det igen blev
sjovt, spændende og udfordrende at have sex...
Måske har veninden et godt tip, en god ide eller bare de helt samme tanker
som en selv og det er altså rart at dele den slags med kønsfæller også.

> Hilsen,
> Per

Tak for dit svar Per

Mange mandagsgråvejrssolskinshilsner Gudrun

Fra : Henning

Dato : 29-04-02 17:02

--
Klip det bort der ikke svares på, og svar under det der citeres
http://www.usenet.dk/netikette/

Fra : Gudrun

Dato : 29-04-02 17:14

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> wrote in message

[SNIP]

> Klip det bort der ikke svares på, og svar under det der citeres
> http://www.usenet.dk/netikette/
> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Henning du gør mig skideusikker på at færdes herinde...

Jeg HAR læst de sider - du sendte mig selv hen på dem i sin tid, men selvom
jeg nu gransker mit svar til Per, er jeg stadig ikke klar over hvad det er
jeg nu har gjort galt...
Måske er jeg fatsvag, men jeg ville ønske at du ville fortælle mig præcist
hvor du mener jeg fejler - for jeg kan ikke se det! Sorry, men belær mig
venligst...

Knus Gudrun

Fra : Puk

Dato : 29-04-02 17:25

"Gudrun" <great_gudrun@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Gudrun

> Henning du gør mig skideusikker på at færdes herinde...

Jeg tror roligt du kan anse den post fra Henning for at være en
fejl, hvor han har fået trykket på send lige lidt for hurtigt.
Jeg kan ikke umiddelbart se noget galt i dit indlæg. Bevares,
det kan godt være, at der mangler et komma eller et semikolon,
men så er det altså heller ikke værre *S*.

Mange hilsner
Puk

Fra : John Sahl

Dato : 29-04-02 17:28

"Gudrun" <great_gudrun@hotmail.com> wrote in message news:3ccd7144$0$97308$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
Hej Gudrun,

> [...]
> hvor du mener jeg fejler - for jeg kan ikke se det! Sorry, men belær mig

Henning trykkede vist bare lidt for hurtigt på Send, du gjorde så vidt jeg kan
se intet galt

--
John Sahl, Webmaster http://www.websetter.dk
Skribenter søges på http://www.MandeZonen.dk

Fra : Henning

Dato : 29-04-02 19:11

Gudrun wrote:
> "Henning" <h2m@madsen.mail.dk> wrote in message

Hej Gudrun

> Henning du gør mig skideusikker på at færdes herinde...

Det må du sørme ikke blive!

Du er absolut ikke fatsvag, det der sket var en fejl fra min side!
Jeg havde markeret dit indlæg til besvarelse, men blev afbrudt
i det, og da jeg ville lukke for det, kom jeg beklageligvis til
at få trykket på send, fordi markøren stod på send-ikonet,
og ikke på menu punktet filer, og en klodset bevægelse med
muse-fingeren resulterede i det skete.

Du har ikke gjort noget forkert, du begår dig glimrende
her i gruppen

Når sådan noget sker, sender jeg en cansling af sted så
snart indlægget dukker op på serveren, men desverre,
kan der gå nogen tid før det er slettet og så sker dette.

Jeg er ked af det gik ud over dig, det var en fatal,
klodsset fejl fra min side. UNDSKYLD!

> Knus Gudrun

Tak fordi du trods alt giver et knus
Du får 1000 igen

MVH
Henning

Fra : Gudrun

Dato : 29-04-02 19:51

> Hej Gudrun

> Det må du sørme ikke blive!

Puha, sikke en lettelse...

[SNIPPENIP]

> Du har ikke gjort noget forkert, du begår dig glimrende
> her i gruppen
> Jeg er ked af det gik ud over dig, det var en fatal,
> klodsset fejl fra min side. UNDSKYLD!

Alt forladt... BLEV bare usikker, fordi jeg bar mig klodset ad i starten...

[SNIPPENIP]

> Tak fordi du trods alt giver et knus
> Du får 1000 igen
>
> MVH
> Henning

Jam'n har da masser af knus at sende, så sender skisme lige nogle flere + et
bredt og lettet smil afsted i din retning også...

Gudrun, som glæder mig meget til at byde ind på alt det spændende der er
herinde...

Fra : Per Madsen

Dato : 29-04-02 20:12

> Tja...skrev vist tidligere at jeg er 38, men det kunne være interessant at
> vide hvor gammel du er?

Jeg er såmænd 40, så aldersmæssigt ligger vi ikke milevidt fra hinanden.

> [...]
fornemmer
> handler om generthed, følelse af "forkerthed" og måske andre ting...

Jeg tror også at mange mænd lider under de forventninger der bliver stillet
til dem. På trods af den opfattelse film, musik og diverse magasiner
fortæller, så har mænd altså heller ikke altid lyst til sex, og 'kan' heller
ikke altid det, som forventes af dem. Det er bare blevet næsten pinligt at
indrømme, at man ikke 'kan' altid. Så er man ikke en 'rigtig' mand.

> [...]
er
> MEGET aktive i forhold til de par vi ellers ses med.

Er det ikke noget med, at nogle undersøgelser viser, at danskerne
gennemsnitligt gør det to gange om ugen, og når man har folk på tomandshånd,
så har de ALDRIG været nede på det gennemsnit. Så nogen må da næsten være i
cølibat, for at få gennemsnittet ned på de to gange om ugen

Hilsen,
Per

Fra : Puk

Dato : 29-04-02 21:31

"Per Madsen" <per_madsen@(slet parantes)vip.cybercity.dk> skrev i
en meddelelse news:aak627$24g9$1@news.cybercity.dk...

> Jeg er såmænd 40, så aldersmæssigt ligger vi ikke milevidt fra
hinanden.

Jeg er 28, så jeg er jo lidt yngre. Jeg har ikke oplevet
problemer med at snakke med venner og veninder om sex, men det
har som regel været mig der ligesom får det startet op og så
åbner folk sig lidt efter lidt.
Jeg synes det hjælper på at få folk til at føle sig mindre
bonerte, hvis jeg lægger ud på en måde, der gør det helt klart,
at jeg ikke er nogen sex-gudinde, bliver usikker af og til, ikke
kan finde ud af det osv osv. Jeg tror det hjælper folk til netop
ikke at føle sig så død alene og forkerte, fordi de ikke kan
følge med det der mediebillede af hvordan det *bør* være.

> [...]
pinligt at
> indrømme, at man ikke 'kan' altid. Så er man ikke en 'rigtig'

Jeg tror, at kvinder lider under de forventninger i lige så høj
grad. Det skræmmende er jo bare, at hvis begge parter har det
sådan og ingen af dem rigtig tør åbne for posen med usikkerhed,
så kan de rende rundt og have det lige dårligt begge to på lige
forkert et grundlag.

> [...]
næsten være i
> cølibat, for at få gennemsnittet ned på de to gange om ugen

Det må være mig der trækker gennemsnittet ned *G*.
Jeg dyrker bestemt ikke sex to gange om ugen. Nogle gange går
der et helt år imellem, at jeg dyrker sex. Ikke fordi jeg ikke
bryder mig om sex, men fordi der er meget få mænd, jeg har lyst
til at dyrke sex med.

Mere seriøst, så *er* der jo altså en stor portion singler i
Danmark og stik mod billedet af disse singler, som folk der får
sex i stride strømme med alle dem de lyster, så tror jeg altså at
mange af os står for at trække statistikken ned *S*. Dertil
kommer så børnefamilierne med de små børn, som måske til tider
kan have svært ved at mønstre overskud til erotik flere gange om
ugen.

Mange hilsner
Puk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-04-02 18:11

"Gudrun" <great_gudrun@hotmail.com> wrote in message

hej gudrun

> Jeg er 38 år og har ind til for ganske nylig ikke haft nogen veninde at
> snakke sex med. Ikke fordi jeg ikke gerne ville, men fordi de ikke har
> villet!

nu vi snakker aldersgrupper så jeg er 28 og har snakket med venner og
veninder om sex lige så længe jeg kan huske.....

> [...]
> når det kommer til kvinders/min egen sexualitet fordi der endelig er en,

jeg tror der er mange flere af den type piger derude end man regner med.....
mange af de piger jeg gennem tiden har snakket med har været tilbageholdne i
starten... dels pga et underliggende tabu ( den slags taler pæne piger ikke
om) og dels fordi de har været forvirrede og ikke følt at de var "helt
normale"..... hvilket de ofte efter nogle gode dybdegående samtaler finder
ud af at de faktisk er mere normale end de selv tror

> Jeg forstod det aldrig, men hver gang jeg bragte emnet på bane, blev mine
> veninder meget generte og slog det hen...

just my point.....

> [...]
man
> sagt at..., kan du også lide at... o.s.v.

det jeg selv har gjort har været det at når emnet kom op så har jeg fortalt
frit fra hjertet... og det har jeg gjort konsekvent... langt de fleste
veninder har så med tiden åbnet op fordi de har kunne se at jeg ikke
skammede mig og gerne fortalte om mine egne erfaringer.....
jeg har tidligt oplevet at hvis jeg pressede på for tidligt og spurgte dem
der var lidt generte, lukkede de sammen som en østers...... men lod jeg dem
selv åbne døren så kom resten helt af sig selv.....

> [...]
> ville spørge mine veninder om de havde prøvet et eller andet, så de bare
> forargede på mig og havde i hvert fald ALDRIG gjort det jeg gjorde!

*G* hvor lyder det bekendt.... den er ret kendt den der østers )

> [...]
> jeg er for frembrusende - det er bare ikke noget de magter at snakke om...

nogle af mine tidligere veninder har haft det på samme måde... de er dog
tidligt blevet skilt fra, mest fordi jeg ikke selv trives i den type
miliø... jeg skal helst have hudløs ærlige mennesker omkring mig.... og hvis
folk ikke kan klare mig som jeg er så falder de helt naturligt fra....

> Er der andre kvinder herinde som oplever det samme? At de ikke har nogen
at
> snakke om den del af deres liv med?

nej det oplever jeg som sagt ikke som du kan se ovenfor... hvilket også er
grunden til at jeg aldrig bruger alias... jeg er ærlig omkring hele min
person... og enten kan folk klare det ellers kan de ikke.....
jeg vil så også sige at jeg på den konto har mistet nogle gode veninder.....
men det er den pris der er i det..... og de har vidst hele tiden hvem jeg
var så der er ingen overraskelse....

> Er det noget som er typisk for min generation, eller...?

ja det skal jeg så ikke kunne sige*G* eftersom jeg er 10 år yngere

--
knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Fra : Gudrun

Dato : 29-04-02 20:28

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message

> nu vi snakker aldersgrupper så jeg er 28 og har snakket med venner og
> veninder om sex lige så længe jeg kan huske.....

Har også snakket med venner - bare ikke veninderne...

> jeg tror der er mange flere af den type piger derude end man regner
med.....

Ja, det er der sikkert... er bare aldrig rendt over nogle af dem, men er
sikker på at det ville have været fedt at møde en som dig *S*

[SNIP]

>....hvilket de ofte efter nogle gode dybdegående samtaler finder
> ud af at de faktisk er mere normale end de selv tror

Jamen det er bestemt også min opfattelse, at jeg har været med til at få
nogle af mine veninder til at føle sig mere "normale", men ikke gennem
samtaler, men ved selv altid at være meget åben...

> det jeg selv har gjort har været det at når emnet kom op så har jeg
fortalt
> frit fra hjertet... og det har jeg gjort konsekvent...

Jamen det samme gør/har jeg også altid gjort...

>langt de fleste
> veninder har så med tiden åbnet op fordi de har kunne se at jeg ikke
> skammede mig og gerne fortalte om mine egne erfaringer.....

Det er her det går galt, for mine veninder har ikke åbnet op... Ikke sådan
så vi har kunnet få dybe, ærlige snakke om det. Det har været overfladisk og
præget af generthed og grin... *ØV*

> [...]
dem
> selv åbne døren så kom resten helt af sig selv.....

Giv mig lige koden til den lås... *S*

[SNIP]

> [...]
hvis
> folk ikke kan klare mig som jeg er så falder de helt naturligt fra....

Denne her snak, kunne jeg godt tænke mig at tage en anden gang, så undlader
lige nu at kommentere på det med at skille venner fra p.g.a. deres angst for
at tale om sex...

[SNIP]

> ja det skal jeg så ikke kunne sige*G* eftersom jeg er 10 år yngere

Nej, det er måske heller ikke aldersbestemt... Blot en ide jeg kastede i
luften *S*

> knus sabina
>
> Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
> Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
> send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Selv knus fra Gudrun...og tak for dit svar *S*

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-04-02 20:50

> Har også snakket med venner - bare ikke veninderne...

jeg må da også indrømme at det er blevet mere med årene.... indtil jeg blev
alene som 24 årig havde jeg et lidt mere afdæmpet forhold til sex.... jeg
snakkede stadig om det men det er blevet mere og mere åbent efter
dengang.........

> med.....
>
> Ja, det er der sikkert... er bare aldrig rendt over nogle af dem, men er
> sikker på at det ville have været fedt at møde en som dig *S*

heh... jeg håber da mine veninder og venner synes det samme)

> Jamen det er bestemt også min opfattelse, at jeg har været med til at få
> nogle af mine veninder til at føle sig mere "normale", men ikke gennem
> samtaler, men ved selv altid at være meget åben...

det er jo netop pointen.... hvis man selv åbner den dør op så finder de
efterhånden ud af at den ikke er så svær at åbne...

> [...]
> så vi har kunnet få dybe, ærlige snakke om det. Det har været overfladisk

det kommer nok an på hele scenariet omkring det.... jeg kan sagtens se
genertheden og fnisene kommer ind hvis man sidder 3 eller flere.... men
sidder man to piger face2face så bliver hele situationen jo ret meget mere
alvorlig ( har jeg oplevet)

> dem
>
> Giv mig lige koden til den lås... *S*

wish i could...

> [...]
undlader
> lige nu at kommentere på det med at skille venner fra p.g.a. deres angst

jeg tror du har misforstået...... mine gamle veninder er ikke skilt fra pga
snak om sex... men af andre årsager... ( en lang historie som indebærer både
børn, skift i parforhold og alvorlig sygdom)
hvis folk har haft problemer med at tale om sex har det oftest udmøntet sig
i at de havde problemer med at høre mig tale om det... og derved vælger de
mig fra....
jeg har så heldigvis altid haft den opfattelse at det er deres tab i sådanne
tilfælde.....

> Nej, det er måske heller ikke aldersbestemt... Blot en ide jeg kastede i
> luften *S*

det er også rart at det sker nu og da

> Selv knus fra Gudrun...og tak for dit svar *S*

your welcome

Fra : Lillie Brent

Dato : 29-04-02 18:43

Gudrun <great_gudrun@hotmail.com> skrev i

Hei Gudrun!

<snip>
> Da jeg begyndte at eksperimentere med sex (i det små
> ganske vist...) og ville spørge mine veninder om de havde
> prøvet et eller andet, så de bare forargede på mig og havde
> i hvert fald ALDRIG gjort det jeg gjorde!

Jeg kjenner meg faktisk igjen i mye av det du sier, selv om
jeg bare er 24 år. Det diskuteres nok langt mer åpent om sex
blant unge piger i dag, men helst om alle andre og ikke om
seg selv, for "vi" er jo ikke slik som alle de andre. Så per idag
har jeg ingen jeg kan snakke åpent med om slike ting, uten at
jeg derved gjør meg selv til mobbeobjekt eller bare åpner for
at jeg vil bli baksnakket. Jeg hadde en gang ei venninne jeg
kunne diskutere slike ting med, uten at hun syntes det var noe
merkverdig ved det.

> Er det noget som er typisk for min generation, eller...?

Ikke nødvendigvis...

Lillie

Fra : Gudrun

Dato : 29-04-02 20:32

"Lillie Brent" <brentbarn@msn.com> wrote in message

> Hei Gudrun!

Hejsa Lillie *S*

> [...]

> at jeg vil bli baksnakket. Jeg hadde en gang ei venninne jeg
> kunne diskutere slike ting med, uten at hun syntes det var noe

Savner du det ikke? Det gør jeg måske ikke overvældende, men i nogen grad
gør jeg altså... Det var nok mest da jeg var yngre jeg savnede det, men jeg
finder det altså stadig underligt...

> Ikke nødvendigvis...

Nej, det ser jeg... *S*

> Lillie

Tusinde tak for dit svar Lillie og knus herfra/Gudrun

Fra : Lillie Brent

Dato : 30-04-02 03:03

> [...]
> men i nogen grad gør jeg altså... Det var nok mest da jeg var
> yngre jeg savnede det, men jeg finder det altså stadig underligt.

Jo, jeg savner det meget, og kanskje ville det ikke vært et så
stort problem om jeg som noen av de andre på denne tråden
kunne gått foran som et godt eksempel. Men heller ikke jeg
er særlig flink til å snakke åpent om slike ting, dessverre...
Kanskje derfor jeg trives så bra på denne her newsgruppen,
fordi jeg her får høre alt det jeg gjerne skulle hørt for lenge
siden *S*

Også knus fra meg
Lillie

Fra : Tomas O.

Dato : 02-05-02 13:05

Gudrun skrev:

SNIP kvinder der ikke snakker om sex.

Hmmm. jeg oplever at mænd har meget svært ved dette mene når de
snakker med andre mænd. De snakker da gerne om vilde ting de har
lavet eller hvor mange de har bollet men når det kommer til den
følelsemæssige side af sagen klapper de i som østers.

Jeg har mestendels rigtigt nære venner af det modsatte køn, blandt
andet fordi jeg ikke gider snak om øl fisse og hornmusik og
fodbold (jo jeg leger da med indimellem men det er mere
undtagelsen end reglen) og jeg har aldrig oplevet disse kvindelige
venner ikke vil snakke sex.

Måske er det fordi det der sker i deres eget sexliv er noget lort?

Jeg mener kvinder i din alder som er tæt på min er da vokset op
med den seksuelle frigørelse og at sex er ok.. eller kommer du fra
landet?

Kærlig hilsen
Tomas

Fra : Gudrun

Dato : 02-05-02 13:40

"Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote in message

> [...]
> lavet eller hvor mange de har bollet men når det kommer til den
> følelsemæssige side af sagen klapper de i som østers.

Jam'n det er jo lige så trist en historie som min

> [...]
>
> Jeg mener kvinder i din alder som er tæt på min er da vokset op
> med den seksuelle frigørelse og at sex er ok.. eller kommer du fra

Nej, jeg kommer nu ikke fra landet *G*

Jeg tror bare at du oplever det samme som jeg gør...
Det er meget nemmere at snakke om sex med en af det modsatte køn. Du
beskriver øverst hvordan du også oplever at dine kønsfæller bakker ud, når
snakken kommer "for tæt på" - det er det samme jeg oplever med mine
veninder, hvorimod jeg altid har kunnet snakke sex med mine mandlige venner.

Knus Gudrun

Fra : Tomas O.

Dato : 02-05-02 13:54

Gudrun skrev:

> Jam'n det er jo lige så trist en historie som min

Ja men det tager nu ikke modet fra mig., jeg vælger bare de
mænd fra i mit liv. Jeg vælger at forholde mig ført til at
alle er mennesker og dernæst at de er han eller hun

SNIP

> Nej, jeg kommer nu ikke fra landet *G*

Det var heller ikke min oplevelse af dig *G* Derfor jeg fandt det
nødvendigt at spørge *G*

> [...]
> er det samme jeg oplever med mine veninder, hvorimod jeg
> altid har kunnet snakke sex med mine mandlige venner.

Underligt egentlig, men jeg ved mange har det sådan. Jeg har
faktisk overvejet at lave et kursus for kvinder om kvinders
seksualitet i ramme alvor.

Kærlig hilsen
Tomas

Fra : Ghita

Dato : 02-05-02 16:29

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse news:Xns920297F99A4CDvampyre@teledanmark.dk...

Hej Tomas & Gudrun

> [...]

Er det ikke en typisk mandeting når det altså er i ren "mande-
forsamling" at det kun er resultatet der tæller ?

> Ja men det tager nu ikke modet fra mig., jeg vælger bare de
> mænd fra i mit liv. Jeg vælger at forholde mig ført til at
> alle er mennesker og dernæst at de er han eller hun

Jeg synes nu også det spiller ind hvor længe man har kendt hinanden.
Jeg har en veninde som jeg har kendt fra vi var ca 13 år og hun taler
absolut ikke om noget der bare minder om sex. Følelser i andre
forbindelser jo, men sex nej. Jeg kunne ikke drømme om ikke at se
hende af den grund for vi snakker bare om så meget andet istedet
for. Og det gør heller ikke vort venskab mindre af den grund.
Jeg skal da ærligt indrømme at jeg ikke vil fortælle hende hvem (DSS)
der kommer den 25/5, for det vil hun ikke kunne forstå, og jeg tvivler
da også på om hun nogensinde vil hoppe ind i denne gruppe bare for
at "snuse".

SNIP

> Underligt egentlig, men jeg ved mange har det sådan. Jeg har
> faktisk overvejet at lave et kursus for kvinder om kvinders
> seksualitet i ramme alvor.

Selvom nogle kvinder ikke vil tale om deres seksualitet betyder
det vel ikke at de ikke har nogen. Mange gange er det vel et
spørgsmål om at det for dem er noget så privat at de kun taler
med deres partner om det ?
Ja; Jeg ved det ikke.

Ghita

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 02-05-02 16:32

"Ghita" <mammasine@bonbon.net> wrote in message

> [...]
> det vel ikke at de ikke har nogen. Mange gange er det vel et
> spørgsmål om at det for dem er noget så privat at de kun taler

jeg tror et eller andet sted der også er tale om forskellige typer
tillid....
der er nogle man stoler 100% når der er tale om ens børn feks...
der er andre man stoler på når der er tale om parforholdet.....
andre igen når vi snakker familie eller sygdom.....
og igen helt andre når der er tale om sex.........

nogle gange kan man godt have en ven der kan rumme alle disse ting.... men
nogle gange oplever man også at flk ganske enkelt ikke kan rumme det ( som
din veninde feks) eller blot føler det ubehageligt fordi det er en side af
det menneske man ikek kender....

make sence?

Fra : Ghita

Dato : 02-05-02 17:22

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:sZcA8.12169$kp3.664791@news010.worldonline.dk...
> "Ghita" <mammasine@bonbon.net> wrote in message

Hej Sabina

> [...]
> din veninde feks) eller blot føler det ubehageligt fordi det er en side af

Yep. Denne her veninde er generelt meget lukket omkring sin person,
og jeg er vist den der kommer tættest på hende. Hendes familie er på
samme måde, så det kommer ikke fra fremmede.
Så er der også lige det at jeg faktisk ikke har set hende med en mand
de sidste 7 år og det spiller jo nok også ind mht til lysten til at tale
om sex.

Ghita

Fra : Tomas O.

Dato : 02-05-02 16:52

Ghita skrev:

> "Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse
>
> Hej Tomas & Gudrun

> Er det ikke en typisk mandeting når det altså er i ren
> "mande- forsamling" at det kun er resultatet der tæller ?

Desværre .. jo.. men ikke alle mandeforsamlinger er sådan. Når
nogle af os mænner heridne fra mødes uden kvinder er vi nok ikke
helt så slemme

> [...]
> 25/5, for det vil hun ikke kunne forstå, og jeg tvivler da
> også på om hun nogensinde vil hoppe ind i denne gruppe bare

Jeg har da også en rigtig god mandlig ven (gennem 18 år)som synes
dss er noget underligt noget og han ville ikke skrive eller læse
herinde om jeg så brækkede samtlige knogler i hans krop på langs.

> [...]
> betyder det vel ikke at de ikke har nogen. Mange gange er det
> vel et spørgsmål om at det for dem er noget så privat at de

Kurset skulle ikke gå ud fra at de ikek har et seksuelliv men
udfra at de ikke ved/tror at de andre har et og hvad det er for et
*G*

Kærlig hilsen
Tomas

Fra : Ghita

Dato : 02-05-02 17:43

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse news:Xns9202B6429B69Bvampyre@teledanmark.dk...

> Desværre .. jo.. men ikke alle mandeforsamlinger er sådan. Når
> nogle af os mænner heridne fra mødes uden kvinder er vi nok ikke
> helt så slemme

Nu har jeg det også mest fra Davids kollegaer, og det er ren
mandehørm der. Nogengange undrer det mig at størstedelen
af dem overhovedet har nogle at komme hjem til.

Ghita

Fra : Tomas O.

Dato : 02-05-02 17:49

Ghita skrev:

> "Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg det også mest fra Davids kollegaer, og det er ren
> mandehørm der. Nogengange undrer det mig at størstedelen
> af dem overhovedet har nogle at komme hjem til.

Det værste i den mandehørm er at de snakker så grimt om deres
partnere..

Det kan jeg simpelthen ikke holde ud at høre på

Kærlig hilsen
Tomas

Fra : Ghita

Dato : 02-05-02 18:06

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse news:Xns9202BFD2CD68Avampyre@teledanmark.dk...
> Det værste i den mandehørm er at de snakker så grimt om deres
> partnere..
>
> Det kan jeg simpelthen ikke holde ud at høre på

Heller ikke her. Er glad for at der ikke bliver talt så´n om mig.
Det ligger ikke til David; Heldigvis.
Ghita

Fra : Henning

Dato : 03-05-02 14:54

Ghita wrote:
> "Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Heller ikke her. Er glad for at der ikke bliver talt så´n om mig.
> Det ligger ikke til David; Heldigvis.
> Ghita

Se, nu har jeg jo i 34 år arbejdet på en næsten "ren"
kvinde arbejdsplads, Kvinder taler også grimt om deres
mænd *G*

I mine unge dage kørte jeg dagligt med toget
mellem København og Hillerød af og til kom
jeg til at sidde i en vogn, hvor 8-10 kvinder
i flok slog sig ned i den ene ende af vognen
hvor de snakkede mænd, Kvinder er altså ikke
"søde uskyldigheder" pr. difination, når de i
flok snakker mænd, der kan de stå mål med
"skuvogs-jagongen" *GGG*

MVH
Henning

Fra : Ghita

Dato : 03-05-02 18:42

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse news:3cd2966b$0$49108$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

snip en masse
> Se, nu har jeg jo i 34 år arbejdet på en næsten "ren"
> kvinde arbejdsplads, Kvinder taler også grimt om deres
> mænd *G*

Vi er næsten også kun kvinder hos os, og jeg må
give dig ret i at bølgerne kan gå højt indimellem.
Men det er som regel kun et par stykker der kører
i det spor. Resten af os taler pænt eller lukker i.

Hvis jeg af en eller anden årsag er utilfreds med David
kan jeg da også diskutere det med en af de tætteste
veninder, men jeg kunne ikke drømme om at kalde
ham diverse ting over for mine kollegaer.
For mig er der en eller anden skillelinie. Jeg ved da også at
han kan diskutere mig med en af de tætteste venner
på samme måde som jeg gør; Det der måden det gøres på
der er afgørende for mig.

Ghita

Fra : Henning

Dato : 05-05-02 08:33

Ghita wrote:
> "Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej Ghita

> [...]
> han kan diskutere mig med en af de tætteste venner
> på samme måde som jeg gør; Det der måden det gøres på

Jeg diskutere ikke min kone med nogen
Om hun diskutere mig med andre, ved jeg ikke
og jeg spørger heller ikke, hvis hun gør, må hun
jo have brug for det, så det er for mig ok, det
kommer jo mig til gode i den sidste ende *G*

MVH
Henning

Fra : Bo Warming

Dato : 02-05-02 19:08

> [...]

> dss er noget underligt noget og han ville ikke skrive eller læse
> herinde om jeg så brækkede samtlige knogler i hans krop på langs.

Alt bør kunne snakkes om, og skrives om, og jo mere man er optaget af emnet,
jo mere grund til at tænke højt og lære af hvad andre har i deres
hjernekiste af erfaringer og overvejelser.

Men vi snobber for de fine, de sexede - og for dem er sex noget man gør og
ikke noget man debatterer.

Sexede "Polle fra Snave" løser problemer med sin mobil, men spørger ikke sin
kæreste om hvad hun mener om analsex.

Jeg tror vi får en bedre verden, når vi blæser på facade og er ærlige - og
før eller senere vil de hæmmede erfare at "åbenhed varer længst"
Det var noget "underligt" noget, ca Columbus foreslog at rejse mod vest til
Indien, men underligt viser sig ofte godt, hvis man tør.

En Bailly-reklamefilm siger ( med et Nietzsche citat!) "LET YOUR SENSES
GUIDE YOU" - og det er nok mere charmerende at man bruger andet end ord,
vedr erotik - men det moderne menneske er et fantaserende dyr, og det kan
man lige så godt bøje sig for , først som sidst, og få det bedste ud af
det. Lange forspil med finger/tunge mod clitoris, er ofte pligt og
opreklameret og skuffende - men forspil med ord er der fremtid i.

Fra : Henning

Dato : 03-05-02 14:44

Gudrun wrote:
> [...]
> ud, når snakken kommer "for tæt på" - det er det samme jeg oplever
> med mine veninder, hvorimod jeg altid har kunnet snakke sex med mine

Jeg må også melde ud: Jeg oplever også, at det er langt
bedre at tale med kvinder om sex, end med mit eget køn.
I mit arbejde er jeg tit på 2 mandshånd med kvindelige
kollegaer, især i de første 10 år på min arbejdsplads, endte
næsten alle samtaler med kvinder omkring min egen alder
med at tale om sex, det var utroligt spændende og facinerende,
men samtalerne gik næsten udelukkende på kvindens
seksualitet, (min egen kendte jeg jo) selv om der også
tit blev spurgt til hvorfor mænd gjore sådan og sådan

De gange hvor jeg f. eks. har snakket med mænd omkring
sex, er det som Tomas O. siger, mest overfladisk og
"skurvogns-agtigt" hvor man virkelig skal læse mellem
linierne for at fange, at "Jørgen" faktisk er impotent og
lider allerhelvedes kvaler under det, det forfærdelige er
så, at man næsten ikke under nogen omstændigheder
kan få " Jørgen" til at snakke reelt om tingene, fordi
han vil føle sig "umandig" sammen med mænd.

Den kvinde, der ikke kan få orgasme, er der
stor forståelse for, der bliver snakket/skrevet
op ad døre og ned ad stolper om dette, medens
impotens er et emne, der er så tabubelat i mange
mænds opfattelse, at mændene ikke kan og tør
snakke åbenlyst om det.

Har I kvinder oplevet at have en kæreste, der var
impotent?

Mange mænd har oplevet ikke at kunne få rejsning,
skønt de havde lyst til sex, men det siges kun sjældent
i "skurvognen" mand og mand imellem.

Mænd kan godt få udløsning, selv om der ikke er
rejsning, det ved mange mænd ikke og tror, at der
så heller ikke er "noget sexliv" for dem.

I mine teenager kom jeg i en situation, hvor jeg
ikke havde erfaring nok til at slippe ud af det.
Jeg røg ind i en bøsse på et værtshus, og vi endte
hjemme hos ham, først der opdagede jeg han var
bøsse og ville have sex med mig, jeg afslog og
det endte med han tiggede mig om at onanere
ham, hvilket jeg gjore *S* Da jeg sagde nej til
de ting han spurgte om han måtte gøre, klappede
hans pik sammen, medens jeg sad og onanerede
ham, Det var første gang i mit liv, jeg oplevede
at en pik kan sprøjte uden at være stiv *S*
( Se sådan noget som det jeg oplevede, kunne
mænd heller ikke drømme om at betro hinanden
på et seriøst plan slet ikke i 1961, hvor jeg var 15 år)

MVH
Henning

Fra : Ghita

Dato : 03-05-02 16:07

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse news:3cd2940f$0$49115$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
Snip en masse
> Har I kvinder oplevet at have en kæreste, der var
> impotent?

Jeg har. Vi endte på sexologisk klinik hvor de forsøgte
at hjælpe, men uden held.
Det var noget psykisk ifb mig. Jeg endte med at gå fordi
man jo ikke kan leve på den måde i årevis. Jeg holdt til det
i næsten 1½ år. Idag er han gift og har fået et barn mere
så jeg formoder at det er et overstået kapitel.
Vi kunne tale om det indbyrdes, men jeg tvivler på at han
snakkede med andre om det.

Ghita

Fra : Henning

Dato : 03-05-02 17:15

Ghita wrote:
> [...]

> Det var noget psykisk ifb mig. Jeg endte med at gå fordi
> man jo ikke kan leve på den måde i årevis. Jeg holdt til det

Man finder ud af om det er psykisk, eller fysisk, ved at
sætte et stykke papirtape om penis før manden lægger
sig til at sove, mænd får rejsning i søvne nogle gange
på en nat, er tapen sprunget om morgenen, er det ikke
sansynligt at der er nogen fysiske hindringer for at
få rejsning.

Jeg vil sige, at impotens burde ikke være en hindring
for et godt sexliv, men det betinger, at manden ikke
fokuserer på impotensen, men på det seksuelle samvær!
Der er jo så mange måder man kan være seksuelt sammen
på, at egentlig samleje ikke er en betingelse, men hvis
kvinden ikke kan "leve" uden et samleje, eller manden
går "død" på grund ag manglende rejsning, skal der
jo meget, meget andet til, for at parret kan leve med det.

MVH
Henning

Ps: Er der een her fra gruppen, der lige for et par
minutter siden, (kl. ca18.10) sendte en mail af sted til een
eller anden, som samtidig har mig i sin mail-adresse-liste,
for så har vedkommende en mail-virus

> Ghita

MVH
Henning

Fra : Ghita

Dato : 03-05-02 18:31

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse news:3cd2b789$0$49127$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ghita wrote:

Hej Henning
> [...]
> på en nat, er tapen sprunget om morgenen, er det ikke
> sansynligt at der er nogen fysiske hindringer for at

Der var ikke noget fysisk i vejen med ham og det vidste
vi også begge.

> [...]
> går "død" på grund ag manglende rejsning, skal der
> jo meget, meget andet til, for at parret kan leve med det.

Hos os var der nogle andre problemer som gav sig udslag i
at han blev importent i forholdet til mig, og joh det gik
ham meget på fordi følelserne for mig var til stede.
Og pænt sagt så kan jeg altså bare ikke i evig tid sove ved
siden af en mand jeg elsker uden noget der minder om sex.
Og han gik helt død fordi han ikke kunne, og havde før heller
ikke så stor lyst til sex.
Set i bakspejlet kan jeg idag godt se at jeg var gået alligevel.
Vi var ikke så gamle da vi mødte hinanden, og jeg vågnede
en morgen og fik en følelse af at bo sammen med en anden
mand end ham jeg havde mødt år tilbage. Sådan var det
bare. Puh Jeg kan huske at det var en hel lettelse da jeg tog
den beslutning, og omsider fik mit eget liv på egne
præmisser. Ikke ment på den måde at jeg ikke kan indgå
et komprommis, men han havde nogle psykiske problemer
der ikke altid var lige sjove at leve med. Og det kom mere og
mere til syne gennem årene. Til sidst var det et helvede for
mig og det er der vist ingen der har det godt med. Det tog mig
1½ år bare at blive separeret fordi han ikke ville, men det var
en bagatel. Jeg var bare glad for at få ro sammen med de 2
unger.
Vi bor i nærheden af hinanden nu så ungerne selv kan
tage frem og tilbage. Det er rart nok så besøg ikke behøver at
aftales dage i forvejen.

> [...]
> minutter siden, (kl. ca18.10) sendte en mail af sted til een
> eller anden, som samtidig har mig i sin mail-adresse-liste,

Jeg sendte noget 18.03, men er ikke inficeret. Heldigvis.
Ghita

Fra : Henning

Dato : 05-05-02 08:38

Ghita wrote:

> [...]
> Og pænt sagt så kan jeg altså bare ikke i evig tid sove ved
> siden af en mand jeg elsker uden noget der minder om sex.

Jeg kender det
Det er et helvede som ødelægge en massse og kommer
til at fylde alt for meget i forholdet, så der skal et mirakkel
til for at kærligheden ikke dør ud.

Det glæder mig du kom ud af det uden alt for mange
traumer

MVH
Henning

Fra : Ghita

Dato : 05-05-02 10:16

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse news:3cd4e147$0$49200$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det glæder mig du kom ud af det uden alt for mange
> traumer

Det er nok nemmest at være den der vælger at gå.....
Ghita

Fra : Gudrun

Dato : 03-05-02 17:08

> [...]

> kan få " Jørgen" til at snakke reelt om tingene, fordi
> han vil føle sig "umandig" sammen med mænd.

Jam'n det er præcist sådan jeg oplever det med veninderne, når vi er
sammen...
Det bliver overfladisk og (ingen fine fornemmelser her) også temmelig
"skurvognsagtigt" og vi når aldrig til at tale ærligt og dele ud af egne
erfaringer (det vil sige, at det gør jeg, men de gør ikke...). Netop omkring
det at have problemer, eller for den sags skyld indrømme at man ikke gider
sex, hvilket forårsager problemer med manden, eller aldrig har fået en
orgasme, eller.... Ja, det når vi altså aldrig til!

> [...]
> op ad døre og ned ad stolper om dette, medens
> impotens er et emne, der er så tabubelat i mange
> mænds opfattelse, at mændene ikke kan og tør

Ja, medierne dækker problematikken omkring kvinders manglende orgasme
rigtigt godt, men kvinder indbyrdes snakker ikke om den slags i min
omgangskreds...
Jeg har aldrig haft en veninde, som har fortalt at hun ikke kunne/havde
prøvet at få orgasme - måske de allesammen fungerer godt der, men jeg tror
mere det handler om at kvinder ikke snakker om den slags indbyrdes. (Nu
onanerer mine veninder jo heller ikke, så mon ikke de er i nærheden af en
medalje for kyskhed...NOT)
Måske er forståelsen der, men der er vist ikke mange kvinder som betror
veninderne at de ikke har prøvet at få orgasme...Det er også tabu i
kvindekredse og vi tør og kan heller ikke snakke om det - er mit indtryk.

> Har I kvinder oplevet at have en kæreste, der var
> impotent?

Nej, det har jeg ikke...

> Mange mænd har oplevet ikke at kunne få rejsning,
> skønt de havde lyst til sex, men det siges kun sjældent
> i "skurvognen" mand og mand imellem.

Jeg har også oplevet at en mand ikke kunne få rejsning, selvom han
tydeligvis havde lyst - men aldrig set det som et problem... Der er mange
andre lege at lege så, eller blot at putte arm i arm og så prøve igen lidt
senere...

Knus Gudrun

Fra : Henning

Dato : 05-05-02 09:34

Gudrun wrote:

> [...]
> indrømme at man ikke gider sex, hvilket forårsager problemer med
> manden, eller aldrig har fået en orgasme, eller.... Ja, det når vi

Ja hvor er det dog fattigt, at man ikke tør eller kan
være ærlig i samværet med sine venner/veninder

MVH
Henning

Fra : Poul Nyrop Rasmussen

Dato : 02-05-02 23:11

"Gudrun" <great_gudrun@hotmail.com> wrote in message

> Jeg var f.eks. den eneste (ja, hvor jeg var...) der onanerede...

Hvordan får kvinder udløsning ?
Hvilken erstatning kommer der for sæd ?

Det var lige det jeg ville vide

Fra : Tomas O.

Dato : 02-05-02 23:48

Poul Nyrop Rasmussen skrev:

> Det var lige det jeg ville vide

Du er for plat!

PLONK

Fra : Hanne L

Dato : 13-05-02 23:43

Gudrun skrev i en meddelelse

Hej Gudrun

Ja, så nåede jeg omsider til denne tråd *S*. Håber ikke,
det er for sent.

> [...]
> bare ganske få måneder, når det kommer til kvinders/min egen
> sexualitet fordi der endelig er en, som tør være ærlig,

Jeg er 50 år og har specielt een veninde, jeg snakker meget
åbent med om sex. Hun er 14 år yngre end jeg, men det har
aldrig haft betydning, at jeg er en dag ældre end hendes mor *S*.
Vi snakker om sex helt ned i de mindste detaljer. Hvordan vi
hver især bedst får noget ud af det. Hvad vores mænd gør ved os.
Hvordan vi hver især har oplevet S/M-universet.
Og fortæller gladeligt hinanden, hvis vi har oplevet noget
helt nyt. Det er meget befriende, fordi jeg har brug for at kunne
snakke med en på den måde, og hun med.

> [...]
> ting jeg tidligere gerne ville snakke med dem om. Lyster,
> stillinger, hvordan får man sagt at..., kan du også lide

Det synes jeg er meget naturligt at have lyst til og brug for.

> [...]
> ganske vist...) og ville spørge mine veninder om de havde
> prøvet et eller andet, så de bare forargede på mig og havde i

Sådan oplevede jeg det også dengang. Jeg onanerede flittigt
fra mit 12. år, men turde vist ikke fortælle det til nogen. Og gik
så også til drengene, hvilket var meget naturligt, da jeg altid
har haft flere drenge- end pigevenner.
Derudover "underviste" jeg dem i, hvordan kvinder fungerer, fordi
nogle af dem troede, det var nok med ind-ud. Jeg gik udfra Mette
Ejlersens bog, som jeg ikke lige kan huske, hvad hedder og ikke
kan finde på hylden Men den fortæller om klitoris, som man
ikke lige vidste så meget om dengang, ikke blandt drenge/mænd
i hvert fald, selvom vi piger nok havde opdaget, hvor det kildede
bedst. Og der blev lyttet og spurgt.

> [...]
> nærmer mig med listesko, så jeg mener ikke det er fordi jeg
> er for frembrusende - det er bare ikke noget de magter at

Sådan oplever jeg det desværre også med mange kvinder.
Det hører åbenbart enten privatlivet til efter deres mening,
eller også har de problemer med deres sexliv og ønsker
derfor ikke at snakke om det, selvom det burde have den
modsatte effekt. Jeg har prøvet med min søster og svigerinde,
men der er helt lukket.
En af mine veninder har kun haft få forhold til mænd og er
meget hæmmet. Det kan jeg så forstå og ville aldrig prøve
at trække en snak nedover hovedet på hende, da jeg
tydeligt mærker hendes modstand mod at snakke om det.

> Er der andre kvinder herinde som oplever det samme? At de
> ikke har nogen at snakke om den del af deres liv med?

Jeg har så kun den ene, jeg snakker virkelig tæt med om det.
Og så en, hvor det mere går på det generelle for hendes
vedkommende, mens hun ikke har noget imod at snakke
mere konkret, når det drejer sig om mig. Så måske når vi
indenfor hendes dør en dag også.

> Er det noget som er typisk for min generation, eller...?

Åbenbart ikke

Kærlig hilsen
Hanne L
--
"Det, der sker nu, er livet.
Det, du håber vil ske, er ikke livet."

Fra : Gudrun

Dato : 13-05-02 23:53

"Hanne L" <maanelys@mail.dk> wrote in message news:abpfh3$70j$1@sunsite.dk...

> Ja, så nåede jeg omsider til denne tråd *S*. Håber ikke,
> det er for sent.

Nej da... Følger stadig med *S*

> [...]
> Og fortæller gladeligt hinanden, hvis vi har oplevet noget
> helt nyt. Det er meget befriende, fordi jeg har brug for at kunne

Ja, hvor jeg også savner en at snakke med på den facon, men tror jeg har fundet et par nye veninder jeg kan gøre det med *S*

[KLIP]

> [...]
> fra mit 12. år, men turde vist ikke fortælle det til nogen. Og gik
> så også til drengene, hvilket var meget naturligt, da jeg altid

Det samme her *S*

> [...]
> ikke lige vidste så meget om dengang, ikke blandt drenge/mænd
> i hvert fald, selvom vi piger nok havde opdaget, hvor det kildede

Ja, det TROR jeg da på at der blev *G*

> [...]
> at trække en snak nedover hovedet på hende, da jeg
> tydeligt mærker hendes modstand mod at snakke om det.

Ja, det er ofte et spørgsmål om at finde balancen, når man nærmer sig dette emne, for er der noget som kan få mine veninder til at
lytte, er det når jeg folder mig ud og begynder at fortælle, men til gengæld klapper de jo i som østers når jeg så spørger dem
hvordan de har det med dette eller hint...
Alligevel ville jeg aldrig (som tidligere nævnt) tvinge dem ud i en samtale som gør dem forlegne og utilpasse - mere vigtigt er det
heller ikke. Det ærgrer mig bare!

> [...]
> vedkommende, mens hun ikke har noget imod at snakke
> mere konkret, når det drejer sig om mig. Så måske når vi

Tjaaaa, måske... Det håber jeg også at gøre med nogle af mine veninder *S*

> Åbenbart ikke

Næ, det viser sig jo, at vi på tværs af køn oplever den her underlige tilbageholdenhed som efter min mening skal respekteres. Det ER
jo meget privat og har man ikke lyst til at dele det med andre, er der ikke noget at gøre ved det... Jeg savner det bare!

Tak for dit svar og go'natknus herfra/Gudrun

Fra : Hanne L

Dato : 15-05-02 20:19

Gudrun skrev i en meddelelse

Hej Gudrun

> Ja, hvor jeg også savner en at snakke med på den facon, men
> tror jeg har fundet et par nye veninder jeg kan gøre det med
> *S*

Dejligt, for det kan ikke undværes *S*.

> [KLIP]

> Ja, det TROR jeg da på at der blev *G*

Er du vimmer *GGG*, de havde aldrig været ude for noget
lignende, de stakkels små gymnasiedrenge.

> [...]
> nævnt) tvinge dem ud i en samtale som gør dem forlegne og
> utilpasse - mere vigtigt er det heller ikke. Det ærgrer mig

Det kan jeg godt forstå, og det er måske lige præcis _de_
kvinder, der kunne have brug for at snakke om deres intimere
liv.
Jeg har også nemt ved at snakke med mænd om sex, bare
jeg lader være med det i nærheden af min ældste søn på
28, som er temmelig bonert, efter min mening. Han spørger
mig mere til råds på det følelsesmæssige område, da han,
som mange andre mænd *S*, synes, kvinder er svære at
forstå.

> [...]
> respekteres. Det ER jo meget privat og har man ikke lyst til
> at dele det med andre, er der ikke noget at gøre ved det...

Meget forståeligt.
Min mor er stille og roligt gennem årene kommet dertil, at
hun er begyndt at snakke om den seksualitet, hun havde,
da min far levede, og i de unge år. Det har været en befrielse
for hende, da det aldrig har været noget, hendes generation
snakkede om.

> Tak for dit svar og go'natknus herfra/Gudrun

Jamen, tak skal du have samt et go´aftenknus *S*

Fra : Preben Madsen

Dato : 20-05-02 22:49

"Hanne L" <maanelys@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vedkommende, mens hun ikke har noget imod at snakke
> mere konkret, når det drejer sig om mig. Så måske når vi

Først Hanne du må undskylde at jeg kun svarede dig personligt. Men hvad er
det der får jer piger til at mene, at i ikke ikke kan tale med den mand /
kvinde i elsker, hvad i tænker og føler om sex, og jeres fælles seksualitet.
Jeg forstår det ikke helt.
Hilsen Preben

Fra : Gudrun

Dato : 20-05-02 23:34

On Mon, 20 May 2002 23:48:37 +0200, "Preben Madsen" <prebeno@mail.dk>
wrote:

> [...]
>kvinde i elsker, hvad i tænker og føler om sex, og jeres fælles seksualitet.

Hvor ser du at vi ikke kan det henne?

Tråden handler om at det at være i stand til at tale sammen som
kvinder om disse ting (og mænd for den sags skyld).
Jeg oplever det er meget svært at tale med veninderne om det her!

Jeg har ingen problemer med at snakke med min mand om det sexuelle.

>Jeg forstår det ikke helt.

Jeg tror du har læst tråden forkert - har du ikke?

Knus Gudrun

Fra : Hanne L

Dato : 21-05-02 00:51

Preben Madsen skrev i en meddelelse news:3ce96f2a$0$65089$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Hej Preben

> Først Hanne du må undskylde at jeg kun svarede dig personligt.

Det er ok, man skal jo lære det, før man kan gøre det på
den rette måde.

> Men hvad er det der får jer piger til at mene, at i ikke ikke
> kan tale med den mand / kvinde i elsker, hvad i tænker og
> føler om sex, og jeres fælles seksualitet.
> Jeg forstår det ikke helt.

Der er ikke nogen modsætning mellem at snakke med
veninderne om sex og så med sin kæreste. Der er
nærmere forskel på det.
Det er noget helt specielt at snakke med en af sit eget køn om,
hvordan hun oplever det, hvad der tilfredsstiller hende, fordi
hun er skabt som en selv, selvom der kan være forskel på
lysterne.
Og så snakker kvinder oftest sammen på en anden måde, end
man gør med sin kæreste. Og sikkert også anderledes end
mænd snakker sammen om samme emne.

Venlig hilsen
Hanne L

Fra : Brian S

Dato : 22-05-02 01:50

Hanne L skrev i en meddelelse news:acc24f$27q$1@sunsite.dk...

Hej Hanne og Preben.

> [...]

Som mand tror jeg at kvinder er bange for at fortælle deres
mænd eller kærester om de fantasier / ønsker / følelser som
de har ang. deres sexualitet. fordi de er bange for at deres
mænd / kærester bliver for"kåde" ikke fordi jeg tror mændene
gør det bevidst. Men det viser sig jo også ind imellem (måske)
al for tit at mændene overdriver / overspiller rollen som "mand"
"elsker" ved at nu skal det bare udleves, koste hvad det vil for
det var jo det "hun sagde", men hvis manden lytter rigtig efter
det hun siger, ville han forstå kvindens syn på sexualitet / liv som
vi mænd ikke kan nå, men som vi mænd må lære at forstå.

Til gængæld tror jeg at vi mænd kunne lære en hel del, hvis vi
kunne snakke om vores sexualitet, med vores egne venner, men
for h..... hvor er de fleste mænd dog nogle tabere på det punkt, vi
er store i munden, med den sædvanlige havnearbejder jargon og
lidt simplet snak, glatter vi hen over emnet hvis der er en der går
for tæt på!!! Det bliver hurtigt plat og helst skifte emne, der er ikke
nogle af mine venner der åbner for posen, når de skal snakke
deres egen sexualitet. Jo, måske et par stk. som åbner lidt op.
Men vi mener det heller ikke sådan som det lyder, vi prøver bare
at være mænd som viser revir. Men, det er en mærkelig måde at
udtrykke sig på,

Jeg har selv prøvet at tale med tidligere kærester om deres
sexualitet og de bliver som regel lidt indeklemte, bange for at
blotte sig alt for meget og siger nogle gange tingene på deres
egne mystiske måder ( som vi siger vores ) som vi mænd ikke
altid forstår, deraf kommer der stor forviring og misfortolkninger.

Alt i alt, jeg tror alle, kvinder som mænd har svært ved at åbne
op for noget så intimt som sine inderste hemmelige sexuelle
tanker og fantasier, som også er en del af sexualiteten.

> [...]

> Og så snakker kvinder oftest sammen på en anden måde, end
> man gør med sin kæreste. Og sikkert også anderledes end

Hej, dejlige Hanne

Kan godt følge dig Hanne at det må være specielt at snakke
med en af sit eget køn, jeg gad godt at høre min bedste ven
sige hvordan han bedst kan lide at elske ,hvad for følelser han har
i de givne situationer, svarer de overens med mine "egne" følelser
eller er vi meget mere forskellige end det at bare være "mænd" eller
"kvinder".
Jeg snakker bedre og meget dybere med min kæreste og jeg er
ikke engang bange for at fortælle hende om mine inderste sexuelle
følelser,hun fortæller jo også mig om sine ønsker og følelser / sexualitet.
Hun elsker mig jo og ønsker ikke at ødelægge noget så dyrbart
som kærligheden.Jo mere man åbner, jo mere, få man igen, simpelt.
Kan give et godt råd til alle som har fundet kærligheden, åben den
tusindfold, som i alle indeholder. Giv hinanden den respekt at
give hinanden lov til at være mennesker, på godt og ondt. Kan man
ikke lide den andens ( et eller andet ) så respekter i det mindste det,
som et faktum at sådan er tingenes tilstand.

Hej
Brian S

Fra : Gudrun

Dato : 22-05-02 07:07

"Brian S" <ramiarim@hotmail.com> ulejligede sig med at skrive:

[KLIP]

> [...]
>det hun siger, ville han forstå kvindens syn på sexualitet / liv som
>vi mænd ikke kan nå, men som vi mænd må lære at forstå.

Hmmm...

Jeg ved ikke om kvinder generelt er bange for at fortælle deres
mænd/kærester om deres sexuelle ønsker/fantasier og slet ikke om det
du beskriver i så fald er årsagen.

Jeg er nu langt mere interesseret i det sidste du skriver. Hvad er det
I mænd ikke kan nå? Jeg er ikke helt med...
Kan mænd ikke nå kvinders syn på sexualitet, men måske lære at forstå
den?

Gider du uddybe den?

> [...]
>er store i munden, med den sædvanlige havnearbejder jargon og
>lidt simplet snak, glatter vi hen over emnet hvis der er en der går

Præcist som jeg og adskillige andre beskriver tidligere i tråden. Det
bliver forfladiget og ingen når rigtigt til den "gode" snak -
desværre.

> [...]
>Men vi mener det heller ikke sådan som det lyder, vi prøver bare
>at være mænd som viser revir. Men, det er en mærkelig måde at

Kvinder er ikke nødvendigvis bedre... Gå ikke rundt i den vildfarelse,
for der er sørme ozze havnearbejder-hørm når først vi går i gang i
større fællesskaber. Der ligner vi såmænd mænd!

> [...]
>egne mystiske måder ( som vi siger vores ) som vi mænd ikke
>altid forstår, deraf kommer der stor forviring og misfortolkninger.

Ja, det kan du måske have ret i... Sendes der utydelige signaler er
chancen for misforståelser stor!

>Alt i alt, jeg tror alle, kvinder som mænd har svært ved at åbne
>op for noget så intimt som sine inderste hemmelige sexuelle
>tanker og fantasier, som også er en del af sexualiteten.

Tjaaa... Jeg fastholder fortsat, at det er sværest med kønsfæller. Det
er absolut min oplevelse.

[Klipper lige Hannes indlæg - tag det ikke fortrydeligt op Hanne *G*]

> [...]
>i de givne situationer, svarer de overens med mine "egne" følelser
>eller er vi meget mere forskellige end det at bare være "mænd" eller

Det er jo netop det der er interessant. Er vi ens, er vi forskellige,
kunne vi inspirere hinanden, kunne vi bekræfte/afkræfte hinanden
o.s.v. Derfor er det savnet af at kunne tale med kønsfæller, som var
udgangspunktet (i sin tid...) for denne debat.

> [...]
>Hun elsker mig jo og ønsker ikke at ødelægge noget så dyrbart
>som kærligheden.Jo mere man åbner, jo mere, få man igen, simpelt.

Det lyder som om I har et dejligt forhold, hvor der netop er plads til
at lufte egne fantasier. Der er åbenhed og accept nok til at man selv
og partneren kan sige til og fra afhængigt af om det er noget man har
lyst til at forfølge.
Du har ret, det er simpelt - men stor kunst *S*

Takker *S*

Knus Gudrun

Fra : Hanne L

Dato : 22-05-02 13:09

Brian S skrev i en meddelelse

Kære, dejlige mand *SSS*

> [...]
> lytter rigtig efter det hun siger, ville han forstå kvindens
> syn på sexualitet / liv som vi mænd ikke kan nå, men som vi

Jeg ved ikke, om det er, fordi kvinderne bliver "bange" for,
at manden straks vil afprøve dem og have anderledes sex,
at de ikke fortæller om deres fantasier. Det er snarere, fordi
mand og kvinde ofte ikke er i så god kontakt med hinanden,
så hun tør gøre det.
For mange kvinder skammer sig lidt over deres fantasier,
fordi de et eller andet sted synes, de er for ekstreme eller
vilde i forhold til det sexliv, de praktiserer med deres kæreste/
mand.
Det er jo heller ikke alle ens fantasier, man kunne tænke sig
blive virkeliggjort. Men der tror jeg, du har en temmelig god
ide om, hvilke jeg bare fantaserer om og hvilke, jeg kunne
tænke mig at prøve af i virkeligheden.

Når du skriver, I mænd ikke kan "nå" kvindens syn på livet
og seksualiteten, mener du så, at I ikke helt kan sætte jer
ind i det? Men at I, ved at gøre en indsats, kan komme til
at forstå det intellektuelt om ikke følelsesmæssigt?

> [...]
> ikke sådan som det lyder, vi prøver bare at være mænd som
> viser revir. Men, det er en mærkelig måde at udtrykke sig på,

Det kan i hvert fald forekomme underligt, hvis man som
kvinde får chancen for at lytte med. Jeg har prøvet at være
med i et skurvognssjak med udelukkende mænd, da de
snakkede om kvinder over en fyraftensbajer. _Det_ var
en oplevelse! Måske var de præget af, at jeg var tilstede,
men det fik dem nu ikke til at holde sig tilbage, kun til at
kigge lidt forlegent og storgrinende over på mig af og til.
Og de blev mundlamme, når jeg spurgte, hvorfor de talte
så grimt om deres koner. Om de ikke kunne lide dem?
Men jeg fik (selvfølgelig) ikke noget svar.

Jeg tror, du har ret i, at I kunne lære en masse af at snakke
med hinanden om jeres seksualitet på en seriøs måde.
Når vi kvinder kan, kan I vel også.

> [...]
> deres egne mystiske måder ( som vi siger vores ) som vi mænd
> ikke altid forstår, deraf kommer der stor forviring og

Ja, det kan være en famlende oplevelse at snakke med sin
kæreste om sin seksualitet, når det er første gang, man
prøver det. Og når vi mænd og kvinder så er så forskellige,
gør det det jo ikke nemmere. Bliver man misforstået, ender
det nemt med, at man lukker i igen, og så er der langt til
næste gang, man åbner sig.

> Alt i alt, jeg tror alle, kvinder som mænd har svært ved at
> åbne op for noget så intimt som sine inderste hemmelige
> sexuelle tanker og fantasier, som også er en del af
> sexualiteten.

Det er i hvert fald ikke alle fantasier, jeg har lyst til at
delagtiggøre alle i, det er helt sikkert. Det kræver tryghed
og tillid til den, jeg gør det overfor.

> Hej, dejlige Hanne

Hej min egen *SS*

> [...]
> han har i de givne situationer, svarer de overens med mine
> "egne" følelser eller er vi meget mere forskellige end det at

Jeg tror, du ville opdage, at I mænd har lige så mange
forskellige følelser, lyster og opfattelser af tingene, som
vi kvinder finder ud af, vi har, når vi snakker sammen.

> [...]
> følelser / sexualitet. Hun elsker mig jo og ønsker ikke at
> ødelægge noget så dyrbart som kærligheden.

Jeg elsker dig højere, end du aner, og værdsætter det, vi
har sammen meget, meget højt. Og fordi du er, som du er,
er det ikke svært at gøre alt for at passe på det.

Og ja, du prøver virkelig at fortælle, hvordan du har det.
Sker det, at du har svært ved det, vælger du somme tider
at gøre det på skrift, hvilket falder dig meget nemmere.

> Jo mere man åbner, jo mere, få man igen, simpelt.

Jeg kan kun være enig med dig, men det ved du jo allerede *S*.

> [...]
> Kan man ikke lide den andens ( et eller andet ) så respekter i
> det mindste det, som et faktum at sådan er tingenes tilstand.

Det råd kan du, af alle, tillade dig at give videre, fordi du
selv efterlever det til fulde.

Din Hanne

Fra : Henning

Dato : 22-05-02 19:52

Brian S wrote:
> [...]

> Men vi mener det heller ikke sådan som det lyder, vi prøver bare
> at være mænd som viser revir. Men, det er en mærkelig måde at

HØRT!

Lad os lave en mandeklub, hvor vi tager bladdet fra munden og
snakker seriøst om de problemer vi vitterligt har, lige fra
rejsnings-besvær til manglende lyst og tilfredsstillelse-faking etc.
Alt det vi skjuler i et forhold, for ikke at sårer eller af angst for
ikke at være "mand nok"
Hvordan vi "dør" indvendig ved manglende seksuel og gennerel
tilfredstillelse af vores behov, hvordan livet opleves som set fra
en "osteklokke" når man giver køb på for mange af sine behov,
( går på kompromis for at bevare et forhold) Hvordan/hvorfor
man mister evnen til at føle virkelig glæde osv osv. der er nok af
emner at snakke om, hvis vi tør det! Hvis vi turde det, ville vi
måske få et bedre parforhold, føle større tilfredshed i/med livet

Fundats:

Snak om mænds seksualitet og forhold til partner!

Der skal tales seriøst og uden brug af
Floskler, termer, dogmer (ingen værtshus/
skurvogns-termologier)

Første tilmeldte:

Henning

MVH
Henning, der sommetider tænker:
" Mon der findes mere glæde tilbage, her i livet"?
" Ømhed ? Ja, Omsorg? Ja, empati? Ja, men
glæde?............"

Fra : Preben Madsen

Dato : 20-05-02 23:19

Fra : Sott

Dato : 14-05-02 19:58

Hej Gudrun :0)

"Gudrun" <great_gudrun@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Jeg blev lige opmærksom på din tråd *S*

> Jeg er 38 år og har ind til for ganske nylig ikke haft nogen veninde at
> snakke sex med. Ikke fordi jeg ikke gerne ville, men fordi de ikke har
> villet!
[snip]
> Er der andre kvinder herinde som oplever det samme? At de ikke har nogen
at
> snakke om den del af deres liv med?

Jeg har altid kunnet snakke sex og seksualitet med mine søstre,
dvs. efter de blev gamle nok.
Og mine gode veninder har heller ikke været specielt tilbage-
holdende, selvom der er forskel på dem. Nu har jeg så ikke
haft specielt mange virkelig, virkelig gode veninder. Og der
er reelt kun en enkelt tilbage, men hun har også været i mit
liv i 25 år, nemlig fra første klasse *G*

> Er det noget som er typisk for min generation, eller...?

Det tror jeg ikke, jeg er da 32 år - så vi ligger ret tæt på
hinanden.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Gudrun

Dato : 14-05-02 21:49

On Tue, 14 May 2002 20:57:56 +0200, "Sott" <sott_s@hotmail.com> wrote:

>Hej Gudrun :0)

>Jeg blev lige opmærksom på din tråd *S*

Herligt, så kom der jo endnu et bud... *S*

[KLIP]

> [...]
>er reelt kun en enkelt tilbage, men hun har også været i mit
>liv i 25 år, nemlig fra første klasse *G*

Kommer lige i tanke om, at jeg også nu kan snakke sex og den slags med
min søster, men kun overfladisk... Jeg tror det kunne være meget mere
intimt, men efter jeg har valgt at flytte tilbage til Ålborg (Vi har
begge boet i København i mange år) ser vi ikke hinanden så ofte...
Dette gør at vi ikke får de mange snakke som vi ellers gerne vil have
begge to.
Vi er meget tæt og hun har altid været med i mit liv på klods hold,
men mit liv har været turbulent og svært i nogle år (har et
multihandicappet barn...) og fokus har ligget på at "overleve" og
finde en hverdag med trivsel for alle, så de der snakke om sex og
andet tæt personlig snak har været begrænset af udefra kommende ting
fordi hun har været en stor del af det.

Jeg kan mærke at jeg savner hende og savner at den nærhed bl.a. kunne
blive brugt til den her slags snakke.

Vi har snakket meget sex, men kun på et mere følelesesmæssigt plan
idet min søster er lesbisk og var mange år om åbent at erkende det.

>Det tror jeg ikke, jeg er da 32 år - så vi ligger ret tæt på
>hinanden.

Ja, det har jo også vist sig, at det faktisk er meget forskelligt
hvordan vi har det med at snakke sex med veninderne...

Måske man skulle overveje hvorfor det mon er så forskelligt...

Tak for dit svar og knus herfra hvor jeg for titusinde gang venter på
vagtlægen til mit syge barn *ØV*

Gudrun