Postfix og Procmail.
Fra : Lars Overgaard

Dato : 28-04-02 21:31

Ligger en af jer inde med et link til en idiotsikret vedjledning i at
få procmail til at spille sammen med Postfix?

Jeg har en (tilsyneladende) velfungerende Postfix-installation,
men det er procmail absolut ligeglad med.

Google er prøvet. Det er diverse howto's også. sslug.dk bød heller
ikke rigtig på noget, så alle relevante links er mere end velkomne.

--

Lars
lars@linuxnet.dk

Fra : Allan Joergensen

Dato : 28-04-02 21:43

Lars Overgaard <lars@linuxnet.dk> wrote:

> Google er prøvet. Det er diverse howto's også. sslug.dk bød heller
> ikke rigtig på noget, så alle relevante links er mere end velkomne.

Start med at skitsere dit problem, evt. krydret med lidt oplysninger om
versioner, OS og så videre.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"I'll go crush grape jelly in my neck until the cows come home"

Fra : Lars Overgaard

Dato : 28-04-02 22:02

In article <slrnacon7n.gks.dw@coredump.nowhere.dk>, Allan Joergensen wrote:

> Start med at skitsere dit problem, evt. krydret med lidt oplysninger om
> versioner, OS og så videre.

Skal prøve...

Jeg har installeret Postfix-20011210-1pcreSASL på en RH 7.2 (kernel 2.4.9-31)
og det virker sådan set også glimrende. I hvert fald modtager Postfix de mails,
der bliver sendt til den.
Mail kan så findes i /var/spool/postfix/incoming/0 eller /1 eller /2 eller...

Tanken var så at lade procmail kyle mails op i brugerens maildir,
men her er det så jeg godt kunne bruge et godt råd. Det er garanteret pærelet,
men jeg kan ikke lige gennemskue det.

Så altså...hvordan får jeg mails flyttet de rigtige steder hen?

--

Lars
lars@linuxnet.dk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 28-04-02 22:00

Lars Overgaard <lars@linuxnet.dk> writes:

> Ligger en af jer inde med et link til en idiotsikret vedjledning i at
> få procmail til at spille sammen med Postfix?

Næh, desværre.

Jeg bruger dog Postfix til at levere mail lokalt. Det gør jeg blot ved
at have følgende i min main.cf:

mailbox_command = /usr/bin/procmail

Hvilke fejl giver den?

--
Jacob - www.bunk.cc
I'll pretend to trust you if you'll pretend to trust me.

Fra : Lars Overgaard

Dato : 28-04-02 22:19

In article <spamdrop+m31yczwnd5.fsf@paven.bunk.cc>, Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Næh, desværre.
>
> Jeg bruger dog Postfix til at levere mail lokalt. Det gør jeg blot ved
> at have følgende i min main.cf:
>
> mailbox_command = /usr/bin/procmail
>
> Hvilke fejl giver den?

Den giver ikke fejl. Det bunder vist bare i, at jeg ikke kan finde ud af
hvordan procmail kan konfigureres.

Min main.cf indeholder også mailbox_command = /usr/bin/procmail, men jeg
er lidt usikker på, hvad jeg stiller op med .procmailrc (sådan en skal
jeg da bruge...ikke?)

--

Lars
lars@linuxnet.dk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 28-04-02 22:32

Lars Overgaard <lars@linuxnet.dk> writes:

> Den giver ikke fejl. Det bunder vist bare i, at jeg ikke kan finde ud af
> hvordan procmail kan konfigureres.

Jeg har slet ikke gjort noget ved min procmail

> Min main.cf indeholder også mailbox_command = /usr/bin/procmail, men jeg
> er lidt usikker på, hvad jeg stiller op med .procmailrc (sådan en skal
> jeg da bruge...ikke?)

Hvad har du så sat $home_mailbox til?
.... og hvad står $mail_spool_directory til?

--
Jacob - www.bunk.cc
Monday is an awful way to spend one seventh of your life.

Fra : Lars Overgaard

Dato : 28-04-02 22:46

In article <spamdrop+m3wuurv7ab.fsf@paven.bunk.cc>, Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Jeg har slet ikke gjort noget ved min procmail

> Hvad har du så sat $home_mailbox til?
> ... og hvad står $mail_spool_directory til?

Min main.cf indeholder bl.a. disse:

home_mailbox = Mailbox
mail_spool_directory = /var/spool/mail

Der er ikke $ foran hos mig. Skal der være det?

--

Lars
lars@linuxnet.dk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 28-04-02 23:05

> Min main.cf indeholder bl.a. disse:
>
> home_mailbox = Mailbox
> mail_spool_directory = /var/spool/mail

Ganske som her.

> Der er ikke $ foran hos mig. Skal der være det?

Der skal kun '$' foran, hvis du skal bruge variablen på højre side af
et lighedstegn. Ganske som i shellscripts. Jeg tog det med for at
indikere at der var tale om en variabel.

Hvad siger din maillog?

--
Jacob - www.bunk.cc
System restarting, wait...

Fra : Lars Overgaard

Dato : 28-04-02 23:26

In article <spamdrop+m3sn5fv5rp.fsf@paven.bunk.cc>, Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]
> et lighedstegn. Ganske som i shellscripts. Jeg tog det med for at
> indikere at der var tale om en variabel.

Wow...en fandens masse advarsler om permissions, der er helt hen i skoven.
Jeg tror synderen er fundet.

Tak for hjælpen.

--

Lars