WinXP og WinME - Kan de bare ikke sammen?
Fra : Sven

Dato : 28-04-02 18:58

Hej.
Efter at have rodet med dette i snart en måned, købt nye netkort, trukket
nye kabler samt spurgt i alle forretninger i nærheden er jeg tæt på at give
op. Da jeg havde WinME på begge PC'ere kørte det fint, men efter jeg
(desværre) købte en Windows XP, har mit lokale netværk ikke virket helt.
PC "a" er hovedPC og har windowsXP samt internetadgang (stofanet). (2
netkort)
PC "b" er klientpc med WindowsME. (1 netkort)

Jeg har så bedt PC-a om at oprette et hjemmenetværk med delt
internetforbindelse. Denne guide laver så en floppydisk med opsætning til
min WinME PC, og når den således har fået lov til at bestemme alt, og
floppy'en er kørt på PC-b, så virker den delte internetforbindelse fint.
PC-a og PC-b kan også spille mod hinanden via TCP/IP (prøvet i Quake3).
På PC-a kan man i Netværkssteder se arbejdsgruppen MSHOME, og i denne gruppe
er så de 2 PC'ere. Jeg kan dobb.klikke på en af disse PC'ere og se de delte
drev, men hvis jeg dobb.klikker på et af drevene for at se indholdet, fryser
PC-a, og en genstart er nødvendig. Dvs. gennem Netværkssteder kan PC-a ikke
se sine egne delte drev uden at fryse!! Og altså ej heller PC-b's drev.
På PC-b er forholdet sådan, at den kan i Netværkssteder godt se MSHOME og i
denne gruppe de 2 PC'ere, og deri sine egne delte drev, og også indholdet i
disse drev uden problemer, men hvis den forsøger at se indholdet af de delte
drev på PC-a, ja så fryser den så en genstart er nødvendig.

Følgende er installeret:
Klientprogram til Microsoft netværk
Fil- og udskriftsdeling til Microsoft-netværk
Qos-pakkeplanlægning
Internetprotokol (TCP/IP)

PC-b får sin TCI/IP adresse fra PC-a (sådan sætter den selv det op), og det
giver ingen forskel selv at "opfinde" en IP-adresse på PC-b. Jeg tror heller
ikke, at det er en protokol-fejl, da den delte internetforbindelse virker
fint. Jeg har ingen FTP-server, så jeg har ikke kunnet prøve at sætte en
sådan op, for at se om det vil virke.

Findes her ikke en flink sjæl, der vil give lidt hjælp med dette?

Om en 14 dages tid, får jeg CyberCity ADSL, en switch, samt CC's udstyr, så
skal der kun være et netkort i hver PC, vil det forenkle opsætningen?

Sven