Delay før vidresend til anden side
Fra : jan

Dato : 28-04-02 18:37

hej NG.
det er muligt at det hører hjemme i en anden NG, men jeg prøver
lykken: Jeg har en side der "siger" tak for ...... bla bla
Denne vil jeg gerne have stående i 5 sek og så linke automatiskt
til hovedsiden. Det er en .asp så derfor i denne NG.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 28-04-02 21:33

"jan" <jmk@it.dk> wrote in message news:aahbuv$brp$1@sunsite.dk...
> [...]
> Denne vil jeg gerne have stående i 5 sek og så linke automatiskt
> til hovedsiden. Det er en .asp så derfor i denne NG.

<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="5">

Klarer ærterne (skal stå i headeren)

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk
Ordbog: Formgiver = Person der giver bagerudstyr væk.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 29-04-02 06:31

Christian M. Nielsen wrote in news:3ccc5cb5$0$3757$ba624c82
@nntp01.dk.telia.net:

> <META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="5">

Som altid er HTML-kode headers oprindeligt opstået i selve requestet til
en side ... eller svaret fra en side. Sådan er det også med denne HEADER-
linie. Der findes også en ækvivalent, som man kan bruge serverside i ASP.

<%
Dim strURL
strURL = "http://www.dom.com"
response.addheader "Refresh", "10;URL=" & strURL
%>

Hvis man i IE er lidt paranoid - eller blot er blevet træt at popup-
vinduer - så kan man fx slå ALT fra mht scripting etc i Internet Zone.
Dermed virker den klient-side viderestilling ikke, og man kunne jo håbe,
at det i stedet vil virke med serverside viderestilling.

:)

/Jesper