Css
Fra : Jan Bang Madsen

Dato : 29-04-02 01:03

Hej

Jeg sidder og skal sætte skal sætte et link ind hjeme side www.jbmsoft.dk.
Jeg har lavet en menu i css udse i siden, men nu vil jeg gerne lave et link
inde på selve sider er ikke skal se ud som linkene i meneu. Er der noget der
kan forklarer mig hvordant jeg gør det.

Hilsen

Jan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-04-02 16:29

Sun, 28 Apr 2002 17:02:53 -0700, skrev "Jan Bang Madsen"
<jbm@jbmsoft.dk>:

>Jeg har lavet en menu i css udse i siden, men nu vil jeg gerne lave et link
>inde på selve sider er ikke skal se ud som linkene i meneu.

Bruger class.

Din nuværende:

a:link    {color: blue;
   font-weight:bold;
   font-size: 20px;
   margin-left: 20pt}

og den der skal være anderledes skriver du så forskellen, f.eks.

a.classnavn:link    {color: red;
   font-size: 16px;
   margin-left: 120pt}

og link
og tilsvarende med visited og hover.

classnavn kan være hvad som helst uden æøå og i et ord.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Rune Glerup

Dato : 28-04-02 20:17

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Din nuværende: [...]
> og den der skal være anderledes skriver du så forskellen [...]

Men eftersom der ofte vil være flere links inde i selve indholdet, er det
nok bedst, at man sætter class på de links, der er i menuen istedet for
dem på siden.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

"Again, we remind you that frames are on their way out anyway."

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-04-02 20:46

Sun, 28 Apr 2002 21:17:02 +0200, skrev Rune Glerup
<usenet@kaboom.dk>:

>Men eftersom der ofte vil være flere links inde i selve indholdet, er det
>nok bedst, at man sætter class på de links, der er i menuen istedet for
>dem på siden.

Det bør han vel selv kunne finde ud af, evt. at lave omvendt.

Han skriver jo også at det kun drejer sig om et link.

Men han tilbyder jo at lave hjemmesider for andre, så kan man
undre sig over et så basalt spørgsmål.

Nå, men det er jo mange andre »professionelle«, der også gør.

Fra : Jan Bang Madsen

Dato : 29-04-02 06:27

Hej Rune

Tak for dit svar.

Hilsen

Jan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-04-02 22:16

Sun, 28 Apr 2002 22:26:43 -0700, skrev "Jan Bang Madsen"
<jbm@jbmsoft.dk>:

>Tak for dit svar.

Vil du ikke godt rette tidszonen i din Windows til dansk tidszone
i stedet for den amerikanske, du bruger nu.
Tak.