Kombineret drop down bokse ?
Fra : tobias

Dato : 28-04-02 21:52

Hej,

Jeg har søgt flere steder efter følgende:

Brugeren kan i én drop down liste vælge et hovedemne og i en anden vælge
tilhørende underemne. Indholdet i liste 2 er altså afhængigt af valget i
liste 1.

Jeg har fundet et der egentligt kan det jeg ønsker, men det tilhørende
script bygger indholdet op i en tabel. Det vil jeg egentlig gerne selv have
styr på i alm. html, da jeg ikke er særlig rutineret i javascript, ud over
den nødvendige tilpasning af eksisterende scripts.

Er der nogle her som kan hjælpe med et link eller et script?
Det skal naturligvis fungere i div. dominerende browsere/platforme.

tobias

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-04-02 22:15

Sun, 28 Apr 2002 22:52:27 +0200, skrev "tobias" <tobi@image.dk>:

>Brugeren kan i én drop down liste vælge et hovedemne og i en anden vælge
>tilhørende underemne. Indholdet i liste 2 er altså afhængigt af valget i
>liste 1.

Prøv at kig på
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/dropdown/dropdown2.htm>
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : tobias

Dato : 28-04-02 22:59

> Prøv at kig på
> <http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/dropdown/dropdown2.htm>

Faktisk er dit script det eneste jeg har fundet, og det gør lige netop er
det jeg har brug for, men eksemplet opretter en tabel - kan jeg så styre mit
design og f.eks. sætte det hele i en tabel?

Kan jeg anvende scriptet flere gange på samme side, så jeg ender med at have
3-4 forskellige "sæt" og er det kompatibelt med de fleste browsere?

(Jeg ved godt, at det var en del, men jeg satser på din venlighed)

tobias

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-04-02 23:28

Sun, 28 Apr 2002 23:58:39 +0200, skrev "tobias" <tobi@image.dk>:

>Faktisk er dit script det eneste jeg har fundet, og det gør lige netop er
>det jeg har brug for, men eksemplet opretter en tabel - kan jeg så styre mit
>design og f.eks. sætte det hele i en tabel?

Du ser jo ikke tabellen, det er jo kun til for at kunne lave det
udseende, der er nu på den.

Men der skulle da ikke være noget i vejen for at smide det ind i
en tabel og tilpasse det dit eget design.

>Kan jeg anvende scriptet flere gange på samme side, så jeg ender med at have
>3-4 forskellige "sæt" og er det kompatibelt med de fleste browsere?

Umiddelbart kan der kun være et på hver side, så vil man have
flere, så man nok bruge frames eller iframe.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : tobias

Dato : 29-04-02 18:53

> Umiddelbart kan der kun være et på hver side, så vil man have
> flere, så man nok bruge frames eller iframe.

Hvad er årsagen?
Kan det tilrettes, så der kan være flere på én side ?

tobias

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-04-02 19:07

Mon, 29 Apr 2002 19:52:43 +0200, skrev "tobias" <tobi@image.dk>:

>Kan det tilrettes, så der kan være flere på én side ?

Hvis du går ind og ændrer navnene på funktionerne, kan det
sikkert godt lade sig gøre.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Allan Vebel

Dato : 28-04-02 23:38

tobias <tobi@image.dk> skrev:

> eksemplet opretter en tabel - kan jeg så styre mit design

Du sletter bare tabelkoderne og laver dit eget design.

--
Allan

Fra : tobias

Dato : 29-04-02 18:51

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> skrev i en meddelelse

> Du sletter bare tabelkoderne og laver dit eget design.

Tak - det vil jeg prøve at lege med i de næste par dage.

tobias