Søgning fra to tabeller (eller flere) fra ~
Fra : Carsten

Dato : 04-02-01 20:50

Jeg har en database, hvor jeg gerne vil kunne opnå at søge på flere
tabeller på en gang. Jeg har oprettet en formular, hvori selve
søgningen skal foretages fra. Jeg har også lavet den formular, hvor
resultatet vises. Forespørgslen er også lavet og virker så længe jeg
kun har angivet en tabel...

Jeg vil dog gerne kæde min søgefunktion sammen med endnu en tabel da
jeg dermed kan slippe for, at oprette/bruge to forskellige
forespørgsler.

Hvordan kan det lade sig gøre uden den helt store programmering? Jeg
skriver følgende i:
Felt, Udtryk1: [tabelnavn].[forms]![formularnavn].[feltnavn]
Kriterier, [feltnavn] Or Is Null

Resultater af ovenstående er, hvis jeg har to tabeller i
forespørgslen, at der kommer følgende fejlmelding efter tryk på min
søgeknap...

Det angivne felt "[feltnavn]" kan referere til mere end én tabel, der
er vist i FROM-delsætningen i sætningen SQL.

Er der begrænsninger for, hvor mange tabeller der kan søges fra på en
gang? På sigt regner jeg med, at få brug for, at søge på endnu flere
tabeller samtidig.

MVH
Carsten

PS. For en god ordens skyld. Jeg anvender Access 97