Mailserver + MySQL
Fra : Morten Davidsen

Dato : 28-04-02 14:39

Nogen som har en tutorial/howto til en komplet mailserver løsning med:
MySQL support
Virtual Domains support
SMTP
POP3 eller Imap

Håber at høre fra nogen

/MD

Fra : Allan Joergensen

Dato : 28-04-02 14:57

Morten Davidsen <email@morten-davidsen.dk> wrote:

> Nogen som har en tutorial/howto til en komplet mailserver løsning med:
> MySQL support
> Virtual Domains support
> SMTP
> POP3 eller Imap

Somme vil foreslå qmail+vpopmail eller hvad den hedder.

Personligt er jeg mere til Postfix+virtual, tpop3d og Courier-IMAP. Det
kræver lidt arbejde, men når det spiller, så er det guld.

http://www.kummefryser.dk/HOWTO/mail/postfix_mysql.html er et godt
udgangspunkt, selvom den stadig kræver at man læser dokumentationen til
Postfix.

tpop3d og Courer finder du på http://freshmeat.met

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"This creature, whatever it was, performed no free miracles."

Fra : Claus Albøge

Dato : 28-04-02 15:04

Morten Davidsen <email@morten-davidsen.dk> writes:

> Nogen som har en tutorial/howto til en komplet mailserver løsning med:
> MySQL support Virtual Domains support SMTP POP3 eller Imap

Du kan prøve:

http://shupp.org/toaster/

eller

http://matt.simerson.net/computing/qmail.toaster.shtml