Flowstop når data sendes/modtages til/fra ~
Fra : Lars Kvorning

Dato : 28-04-02 13:17

Jeg har vist byttet lidt rundt på informationerne i headeren... Prøver lige
at poste den igen.

---
Hej

Styresystem: Windows 2000 SP2 + "Security Rollup Package January 2002"
Netkort: DLink TX-538

Jeg har et mærkelig problem:
Jeg oplever flowstop når jeg skal have data ind/ud af netkortet på serveren.
Den flytter data hurtigt det første sekund, og så stopper den og flytter så
lidt data adgangen - i små ryk. Det gælder både kopiering via FTP og
Windows-sharing. Endog når jeg surfer på nettet fra serveren!

Jeg har prøvet et andet netkort og sat netværks-kablet fra en 100Mbit switch
over en 10Mbit hub. Desuden har jeg prøvet at tvinge netkortet til at køre
100Mbit - full diplex (som switchen gør).

Hjælp mig!

På forhånd tak!

Hilsen Lars Kvorning

Fra : Preben Charles Niels~

Dato : 28-04-02 15:01

> [...]
>over en 10Mbit hub. Desuden har jeg prøvet at tvinge netkortet til at køre
>100Mbit - full diplex (som switchen gør).

Kablet har du vel ikke selv fremstillet ???
STOR forskel på 10 og 100 i montage .

--
Preben Charles Nielsen, med loddekolbe og foran "tastaturet" siden 1970.
Mod licens betalte politiske fantaster, luk DR. Spar sponsor penge til

Fra : Lars Kvorning

Dato : 28-04-02 16:14

Det kabel, som jeg bruger nu, har jeg godt nok selv fremstillet, men jeg har
prøvet med et færdig-købt kabel.

Nej, jeg er ikke sikker på, at switchen kører full duplex.

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 30-04-02 16:26

"Lars Kvorning" <kvorning@nospam.dk> wrote in message

Måske er det ikke helt det samme, men jeg har lige haft et problem med DL
hastigheden på min stofanet forbindelse. UL hastigheden var OK, men DL var
konsekvent ringe. Alt rettede sig efter at jeg afinstallerede driverne til
netkortet og genstartede + genindtastede alle network settings.

M.v.h.