Farve scrollbars i iframe?
Fra : Michael Boysen

Dato : 28-04-02 12:55

Hey....?!

Sidder lige og bakser med farvede scrollbars, men jeg kan ik´ rigtig få det
til at virke.

Kan det lade sig gøre i en iframe?

Har ikke uploadet siden, men det kan vel fikses, hvis det er strengt
nødvendigt

/Michael Boysen

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 28-04-02 13:13

"Michael Boysen" <rokkerne@ofir.dk> skrev
> Hey....?!
>
> Sidder lige og bakser med farvede scrollbars, men jeg kan ik´ rigtig få
det
> til at virke.
>
> Kan det lade sig gøre i en iframe?

Yep, du skal blot angive farverne i det eksterne dokument.

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Michael Boysen

Dato : 28-04-02 13:23

Kasper Kyndsberg skrev:

> Yep, du skal blot angive farverne i det eksterne dokument.

Kan stadig ikke få det til at virke

Muligvis har jeg misset et eller andet (svære tømmermænd), har derfor
uploadet en testside.
http://www.rokkerne.dk/hostfest/hostfest.htm

/Michael Boysen

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 28-04-02 13:39

"Michael Boysen" <rokkerne@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Kan stadig ikke få det til at virke
>
> Muligvis har jeg misset et eller andet (svære tømmermænd), har derfor
> uploadet en testside.
> http://www.rokkerne.dk/hostfest/hostfest.htm

Det virker fint hos mig.

Farvede scrollbars virker kun i IE 5.5 og opefter (Samt Konqurer - en linux
browser).

Hvis din browser opfylder kriterierne kan det være du skal slette dine
"midlertidige internetfiler"...

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Michael Boysen

Dato : 28-04-02 13:50

Kasper Kyndsberg
> Det virker fint hos mig.

Glimrende

> Farvede scrollbars virker kun i IE 5.5 og opefter (Samt Konqurer - en
linux
> browser).

Jeps.

> Hvis din browser opfylder kriterierne kan det være du skal slette dine
> "midlertidige internetfiler"...

Hmmmm ikke så fedt at bakse med noget et godt stykke tid, når det så viser
sig, at man ikke kan se resultatet i sin browser.
Tester siden i IE 6.0 og nu har jeg slettet alt der bare minder en smule om
temp filer (tror jeg), men det virker stadig ikke - belastende!

/Michael Boysen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-04-02 14:04

Sun, 28 Apr 2002 14:39:12 +0200, skrev "Kasper Kyndsberg"
<nospam@kyndsberg.dk>:

>Det virker fint hos mig.

Der er ikke nogen farvet scrollbar i IE 6, men det skyldes
muligvis doctypen kommer jeg i tanke om.

Prøv at ændre den til
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Michael Boysen

Dato : 28-04-02 14:39

Knud Gert Ellentoft skrev:
> Prøv at ændre den til
> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

Gode gamle Knud
Det lader til at virke.

Kan det lade sig gøre, kun at farve "bars" i min iframe?

/Michael Boysen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-04-02 14:57

Sun, 28 Apr 2002 15:38:32 +0200, skrev "Michael Boysen"
<rokkerne@ofir.dk>:

>Kan det lade sig gøre, kun at farve "bars" i min iframe?

Ja, så lave du det bare i en class.

..bar   {scrollbar... osv.}

Og i body på popupsiden

Og fjerner det selvfølgelig i body i cssarket.

Fra : Michael Boysen

Dato : 28-04-02 16:18

Emnet skifter lige lidt - Jeg kan ikke lige hitte ud af, hvordan jeg også
centrerer siden i Opera?

/Michael Boysen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-04-02 16:24

http://bluerobot.com/web/css/center1.html
http://bluerobot.com/web/css/center2.html

Fra : Michael Boysen

Dato : 28-04-02 16:30

Knud Gert Ellentoft skrev:
> http://bluerobot.com/web/css/center1.html
> http://bluerobot.com/web/css/center2.html

Det var faktisk den førstnævnte side, der var mit udgangspunkt. Jeg må have
lavet ged i det et eller andet sted.
Prøver at finde fejlen.

/Michael Boysen

Fra : Michael Boysen

Dato : 28-04-02 16:32

Fejl fundet/rettet

/Michael Boysen

Fra : Michael Boysen

Dato : 28-04-02 16:43

Hvad er det der gør at siden validerer?

Jeg var sikker på, at farvede scrollbars ikke er en del af standarden.

/Michael Boysen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-04-02 17:00

Sun, 28 Apr 2002 17:42:51 +0200, skrev "Michael Boysen"
<rokkerne@ofir.dk>:

>Jeg var sikker på, at farvede scrollbars ikke er en del af standarden.

Du har vel kun valideret htmlsiden og ikke cssarket, det vil ikke
validere.

Fra : Michael Boysen

Dato : 28-04-02 17:03

Knud Gert Ellentoft skrev:
> Du har vel kun valideret htmlsiden og ikke cssarket, det vil ikke
> validere.

Jeg store ........, hvornår lærer jeg at lade den rotere, inden jeg spiller
smart

Mange tak for hjælpen
/Michael Boysen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-04-02 13:39

Sun, 28 Apr 2002 14:23:28 +0200, skrev "Michael Boysen"
<rokkerne@ofir.dk>:

>Kan stadig ikke få det til at virke

Kan være fordi du kun bruger en af parameterne
(scrollbar-base-color:black;), prøv at sætte nogen af de andre på
også.

   scrollbar-3d-light-color:blue;
   scrollbar-arrow-color:red;
   scrollbar-base-color:black;