VB 6 & database
Fra : Jesper Vels

Dato : 28-04-02 12:24

Hej

Jeg har en database med f.eks. 536 poster i.
Databasen er opbygget sådan:
id | temp1 | temp2 | energi

Jeg vil gerne have talt for hvor meget energi der total er i de 536
poster... hvordan gør jeg...?

Jeg har selv lavet noget...:
Set db = CreateObject("ADODB.Connection")
db.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & App.Path &
"solvarme.mdb"

sSQL = "Select from Måledata where tidsbunkt = dato"
db.Execute sSQL

db.Close
Set db = Nothing

Det er altså SQL sætningen jeg ikke kan finde du af... og hvordan får jeg
summen ud i en label.cabtion ?

/Jesper Vels

Fra : Thomas Purkaer

Dato : 28-04-02 16:39

"Jesper Vels" <Jesper@vels.dk> skrev i en meddelelse

> Det er altså SQL sætningen jeg ikke kan finde du af... og hvordan får jeg
> summen ud i en label.cabtion ?

SQL = "SELECT SUM(energi) AS energi_total FROM ´måledata´"
Set rs = db.execute ( SQL )

label.caption = rs("energi_total")

/Thomas