computerspil til de helt små
Fra : ole olsen

Dato : 28-04-02 08:17

Hej

Jeg har en datter på 1½ og hun vil gerne "computer" ligesom sin far. Hun
kravler op på stolen trykket på tasterne og skubber til musen. Har på nettet
fundet busybaby, et program der skifter mellem figurer ved tastetryk og
siger navnet (på engelsk) på figuren.
Er der nogen der kender et program på dansk, gerne hvor det at flytte på
musen har en betydning, da det tilsyneladende er det hun bedst kan lide?

I det hele taget erfaringer med helt små børns computerleg.

mvh O.O.

Fra : vagn torup

Dato : 28-04-02 11:03

Hej Ole
Jeg kan varmt anbefale "Smårollinger" fra Levende Bøger. Der skal stumpen
fodre hunden mv. hun behøver ikke klikke med musen bare flytte den fra et
sted til et andet. Går hun i stå sker der automatisk også spændende ting på
skærmen.
Hun kan også spille musik og meget andet.
Det fås i de fleste pc butikker, Bog og Ide (har i hvert fald haft det) mv.
og går officielt fra 2-4 år, men hun vil sagtens kunne klare det.
MVH Rikke
ole olsen <ole@olsen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ccba1d7$0$11921$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Bent

Dato : 28-04-02 20:59

Hej.
Prøv http://www.yocum.org/baby
Den synes min søn er sjov.
Hilsen Bent

Fra : Ganti-tøsen

Dato : 28-04-02 22:28

"ole olsen" <ole@olsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> musen har en betydning, da det tilsyneladende er det hun bedst kan lide?
>
> I det hele taget erfaringer med helt små børns computerleg.

Prøv Teletubbies, børn elsker den, både på pc og fjernsyn, på grund af de
mange gentagelser.
Musen er en stor lysende "stjerne" som flytter sig, og får ting til at ske,
uden at man behøver klikke.
Min datter på nu 4 år lærte fra den.

--
Ganti
http://ganti.homepage.dk

Fra : Bente Holm Nielsen

Dato : 05-05-02 11:20

http://www.codetwins.dk/ find downloads og hjemtag "Tryk en tast".
Venlig hilsen
Bente

Fra : mbsorensen

Dato : 09-05-02 23:02

Hej Ole
Mine unger er helt vilde med http://www.muddi.dk ,hvor man kan bla.
forvride et billede, og blæse sæbebobler med salamidrengene, og især den
yngste er helt vild med den gule and der popper op. Der er ingen tale
men sjove boble-lyde, man kan også høre musik og spille et nemt
vendespil, hvor der kommer musik når man har fuldført. Det sidste gør et
meget stort indtryk på ungerne, de kan måske godt blive lidt
forskrækkede/overvældede første gang. Men helt sikkert sjovt at se deres
reaktion.

med venlig hilsen
Morten

http://www.kandu.dk/

Fra : ole olsen

Dato : 11-05-02 08:38

Tak til for gode svar.
Jeg har nu prøvet sticky baby, som var et moderat hit, jeg tror det var
grine delen der var bedst.
"Tryk en tast" manglede så afgjort lyddelen, det vakte ingen interesse.
Muddi var hun vist ikke gammel nok til.
Hun kan derimod bedst lide teletubbierne, der kan hun sidde lang tid og
grine og sige "hej", når figurerne gør det. Eneste ulempe er at barnets mor
syntes det er noget skidt.

mvh OO

Fra : vagn torup

Dato : 11-05-02 16:26

Hej Ole
Ang. Teletubbies kan jeg kun erklære mig enig med barnets mor
nyhedsmeddelelse:3cdcca4b$0$18619$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...