deling af internet mellem Win98 og ME
Fra : Grand Danois

Dato : 04-02-01 17:48

Hej Gruppe

Jeg har fået en ny computer og har fået sat den i netværk med min gamle PC
(windows 98) der er tilsluttet internette via et ISDN modem. Nu ville jer
gerne have at min nye computer (windows ME) også kan gå på internettet
gennem min gamle computer. De er sat sammen gennem 100Mbit ethernet netværk.
De er sat direkte sammen (hedder vist peer-to-peer) Hvordan kan jeg få dette
til at virker. På Windows ME er der nogen der hedder internet Connection
Sharing men det kan jeg ikke finde i Windows 98 nogle steder (har kigget i
tlføj/fjern programmer uden held)

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig

MVH

Michael

Fra : Hauge

Dato : 04-02-01 17:54

Hejsa

"Grand Danois" <mcp_dk@forum.dk> wrote in message
> På Windows ME er der nogen der hedder internet Connection
> Sharing men det kan jeg ikke finde i Windows 98 nogle steder (har kigget i
> tlføj/fjern programmer uden held)

Der skal du have minimum Win98Se for at få ICS med.

Mvh Hauge

Fra : *nico*

Dato : 04-02-01 23:19

"Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> "Grand Danois" <mcp_dk@forum.dk> wrote in message
>
> Der skal du have minimum Win98Se for at få ICS med.
>
> Mvh Hauge

Er det nødvendigt. Man kan da i win me få lov at lave en setup disk der kan
installeres på win 98, så den auto konfigurer internet sharing. Kan ikke
lige huske hvordan, men har da sådan en disk liggende.,

mvh

Nicolai !

Fra : Hauge

Dato : 04-02-01 23:38

Hejsa

"*nico*" <npe@mac.com> wrote in message
> [...]
> installeres på win 98, så den auto konfigurer internet sharing. Kan ikke
> lige huske hvordan, men har da sådan en disk liggende.,

Du kan fra hvilken som helst Windows bruge ICS, men du kan ikke installere
selve ICS-'serveren' på en mindre en Win98Se.

Mvh Hauge

Fra : Lars

Dato : 05-02-01 11:41

"Grand Danois" <mcp_dk@forum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tlføj/fjern programmer uden held)
>
> Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig

Du skal installere et program, der kan dele forbindelsen for dig.
Prøv at kigge på denne side: http://tucows.inet.tele.dk/share95.html

/Lars

Fra : Leif T.

Dato : 06-02-01 01:34

> [...]
> Sharing men det kan jeg ikke finde i Windows 98 nogle steder (har kigget i

Du kan bruge et program der hedder SyGate. Jeg har et lille LAN på 3 PC'er
og jeg deler fint linien mellem dem. En der kører ME, en med Win98 og en
med Win 95 OSR2.

Det kan downloades her: http://tucows.inet.tele.dk/

Bare søg efter "sygate" på "Win95/98"

Maskinen hvor adapteren/modemet er tilsluttet installeres som server og de andre
som klienter. Opsætningen er ret enkelt. Fra serveren kan man bl.a. styre hvornår
og hvorlænge klienterne må bruge forbindelse. Smart når man har et par unger i huset
der ikke gerne skulle ødelægge hele tlf.budgettet. En forudsætning for at klienterne
kan bruge forbindelsen er naturligvis at serveren er tændt.

Der findes også et andet prg. der hedder WinGate. Jeg har prøvet det, men foretrækker
så absolut SyGate.

hilsen

Ralph