Nye ram... kan det betale sig?
Fra : Martin K

Dato : 27-04-02 22:42

Hej Gruppe

Jeg er ejer af nedenstående svin:

Asus A7A266-E
AMD Athlon XP 1700+
256 Mb SDR PC133
Chaintech GeForce 2 TI 64 DDR TV
osv. osv.

Jeg overvejer at smide 512 Mb Kingston DDR PC2100 i den. Men kan det betale
sig. Det er jo ligegodt en udskrivning på ca. 1500 spir. Vil det være en
markant forbedring i ydelsen (får pt. 3999 point i 3DMark 2001 SE), eller er
det bare penge ud i luften?

Meninger ønskes... på forhånd tak...

--
Martin K

Fra : Deaster

Dato : 27-04-02 22:49

Martin K wrote:
> [...]
> det være en markant forbedring i ydelsen (får pt. 3999 point i 3DMark
> 2001 SE), eller er det bare penge ud i luften?

Hvis du endelig skal købe ram, ville jeg ihvertfald nok købe PC2700 ram,
prisforskellen er vist ikke så stor, men det er noget sjovere hvis man skal
OC.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Martin K

Dato : 27-04-02 22:51

> Hvis du endelig skal købe ram, ville jeg ihvertfald nok købe PC2700
> ram, prisforskellen er vist ikke så stor, men det er noget sjovere
> hvis man skal OC.

Nu er jeg *bestemt* ikke OC-fan (kunne slet ikke nænne det...) og mit mobo
understøtter ikke PC2700, kun PC2100. Men hvad er din holdning ellers, kan
det betale sig?

--
Martin K

Fra : Deaster

Dato : 27-04-02 23:01

Martin K wrote:

> Nu er jeg *bestemt* ikke OC-fan (kunne slet ikke nænne det...) og mit
> mobo understøtter ikke PC2700, kun PC2100. Men hvad er din holdning
> ellers, kan det betale sig?

Njaa, jeg ville nok ikke gøre det. Hellere vente til en større opgradering
og så tage rammene samtidigt med, eller købe et nyt gfx. kort, det vil du
nok få mere ud af, f.eks. et GF4 4200 når det kommer.

Fra : Thomas

Dato : 27-04-02 23:05

"Deaster" <removethis@myrealbox.com> skrev i en meddelelse
> Hvis du endelig skal købe ram, ville jeg ihvertfald nok købe PC2700 ram,
> prisforskellen er vist ikke så stor, men det er noget sjovere hvis man
skal
> OC.

Er det så vigtigt at købe pc2700 hvis man skal oc? Har kigget lidt på en P4
1,6 northwood, som jo skulle kunne gå omkring 2,0.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside
....?!?

Fra : raven

Dato : 28-04-02 08:50

On Sun, 28 Apr 2002 00:05:19 +0200, "Thomas" <flash4@it.dk> wrote:

> [...]
>
>Er det så vigtigt at købe pc2700 hvis man skal oc? Har kigget lidt på en P4
>1,6 northwood, som jo skulle kunne gå omkring 2,0.

Det har du helt ret i for så vidt. 16x133,33=2133

og det kan pc2100 sagtens klare. På den anden side har jeg læst om
nogle der kører omtalte cpu ved 16x150=2400.
Det kræver pc2700 ram, muligvis, eller ialfald crucial pc2100 eller
noget andet på niveau med det.

Iøvrigt er billige northwood 1.6 svær at opdrive efterhånden.

mvh

John

Fra : Martin S.

Dato : 28-04-02 09:10

"raven" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nogle der kører omtalte cpu ved 16x150=2400.

> Det kræver pc2700 ram, muligvis, eller ialfald crucial pc2100 eller

Det kan Samsung pc2100 og kingston valueram pc2100 også.

> Iøvrigt er billige northwood 1.6 svær at opdrive efterhånden.
Det har jeg også hørt, så jeg skyndte mig at købe den.. Mangler kun mit
mobo, men det er postdk.s skyld.

Fra : Thomas

Dato : 28-04-02 09:20

"raven" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> On Sun, 28 Apr 2002 00:05:19 +0200, "Thomas" <flash4@it.dk> wrote:
> Iøvrigt er billige northwood 1.6 svær at opdrive efterhånden.

Ok, hvad er "billige"? Skal jeg med andre ord bare købe den, hvis jeg får
chancen? Jeg kan se den handles til omkring 1500,- incl. moms rundt omkring.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 28-04-02 00:38

Dit ram behov afhænger af hvad du bruger din PC til.
Sidder du og spiller lommeregner er det vist lige meget hvor lidt du har,
men laver du billede, lyd eller video behandling på store filer, så gavner
det en del.

Jeg har selv 1½ GB og det er nok i overkanten af mit behov, men optager jeg
en LP, snupper jeg begge sider og redigere bagefter. Og så er jeg glad for
at jeg har meget ram! En LP fylder ca 500 MB.

Din PC får ikke bedre tal i SiSoft, 3DMark osv ved at du udvider rammen.
Der hvor du får glæde af den er store filer og ved kørsel af mange
programmer på en gang.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : JRS

Dato : 28-04-02 10:50

"Michael Lund Sørensen" <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk> skrev i
en meddelelse news:PDGy8.6241$HZ2.508722@news000.worldonline.dk...

> Din PC får ikke bedre tal i SiSoft, 3DMark osv ved at du udvider rammen.
> Der hvor du får glæde af den er store filer og ved kørsel af mange
> programmer på en gang.

Nu skal vi jo liige huske på at der ikke blot er tale om udvidelse af
hukommelsen, men skift fra pc133 til pc2100 ...

MVH
JRS

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 28-04-02 14:49

> Nu skal vi jo liige huske på at der ikke blot er tale om udvidelse af
> hukommelsen, men skift fra pc133 til pc2100 ...

OK det var jeg ikke opmærksom på. Og det giver da noget.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Tinky Winky

Dato : 28-04-02 11:19

> [...]
> markant forbedring i ydelsen (får pt. 3999 point i 3DMark 2001 SE), eller

Hvis det er 3D spil performance, så vil du ikke få meget ud af det. Til den
opgave giver et nyt GFX kort størst forbedring. Men extra RAM er altid godt
til photoshop, 3D rendering (prof. fx 3D max - ikke spil) og andre
workstation opgaver. Jeg ville vente. Din PC har rimelig hurtige
komponenter.