frames
Fra : Berith Majlandt

Dato : 27-04-02 22:05

Hej
Jeg er ved at lave en ramme(frames) kan man ændre farven i selve rammen?

Berith

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-04-02 22:34

Sat, 27 Apr 2002 23:04:30 +0200, skrev "Berith Majlandt"
<berith@majlandt.dk>:

>Jeg er ved at lave en ramme(frames) kan man ændre farven i selve rammen?

Måske
<http://www.idocs.com/tags/frames/_FRAMESET_BORDERCOLOR.html>
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Berith Majlandt

Dato : 27-04-02 23:03

hej igen

Jeg kan stadig ikke få en farve på. Hvad kan det så være?
<frameset rows="12%,* bordercolor=red framespacing="1" frameborder="4" >
<frame name="banner" scrolling="no" noresize target="indhold"
src="top_titel.htm">

Berith

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-04-02 23:35

Sun, 28 Apr 2002 00:02:40 +0200, skrev "Berith Majlandt"
<berith@majlandt.dk>:

>Jeg kan stadig ikke få en farve på. Hvad kan det så være?

Jeg har aldrig selv brugt, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig,
men måske en anden kan.

PS.
Når du svarer på et indlæg vil du så ikke godt citere efter
netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

Fra : Allan Vebel

Dato : 28-04-02 00:05

Berith Majlandt <berith@majlandt.dk> skrev:

> Hej
> Jeg er ved at lave en ramme(frames) kan man ændre farven i selve
> rammen?

Jeg er ikke helt klar over hvad du vil - vil du ændre baggrundsfarven på
de sider der bliver indlæst i dine frames?

--
Allan

Fra : Berith Majlandt

Dato : 28-04-02 00:35

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ikke helt klar over hvad du vil - vil du ændre baggrundsfarven på
> de sider der bliver indlæst i dine frames?
>
> --
> Allan

Deter selve rammen der skal have en anden farve.

/Berith

Fra : Torben Brandt

Dato : 28-04-02 01:10

Berith Majlandt wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hej
> Jeg er ved at lave en ramme(frames) kan man ændre farven i selve rammen?
>
> Berith

Denne kode sætter farven mellem to frames (det lille mellemrum, der evt
er).
I dette tilfælde giver det en rød linie mellem den venstre og den højre
frame.

<frameset cols="145,*" framespacing="10" frameborder="1" bordercolor="red">
<frame src="testframe1.html" scrolling="no" frameborder="0">
<frame src="testframe2.html" frameborder="0">
</frameset>

Attributterne skal forstås således:
- frameborder: 0 for ingen plads mellem framene, 1 hvis der skal være plads
- framespacing: angiver hvor tyk mellemrummet skal være
- bordercolor: angiver farven

Hvis man sætter frameborder til noget andet end 0 på de enkelte frames, så
kan jeg ikke altid regne ud hvad der sker. Men prøv at justere dig frem til
hvordan det skal være

mvh Torben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne