konsol program til mp3 og ogg filer
Fra : DUdsen

Dato : 27-04-02 17:13

Findes der en program der ligner ogg123/mpg123 der bøde kan afspille mp3 og
ogg filer ud over mplayer da det hos mig ikke er trivielt at få denne til
at afspille ren audio.

--
Daniel Udsen <dudsen@gjk.dk>
Køer er gudommlige www.koen.dk

Fra : Peter Makholm

Dato : 27-04-02 17:32

DUdsen <dudsen@gjk.dk> writes:

> Findes der en program der ligner ogg123/mpg123 der bøde kan afspille mp3 og
> ogg filer ud over mplayer da det hos mig ikke er trivielt at få denne til
> at afspille ren audio.

Nemt nok:

perl -e 'while ($_ = shift) { $p = 'ogg123' if /ogg$/;
$p = 'mpg123' if /mp3$/;
system $p, $_;
}
'

--
Peter Makholm | Ladies and gentlemen, take my advice, pull down your
peter@makholm.net | pants and slide on the ice

Fra : Claus Albøge

Dato : 27-04-02 17:33

> Findes der en program der ligner ogg123/mpg123 der bøde kan afspille
> mp3 og ogg filer ud over mplayer da det hos mig ikke er trivielt at få
> denne til at afspille ren audio.

mp3blaster - Full-screen console mp3 and ogg vorbis player
cplay - A front-end for various audio players

(xmms - Versatile X audio player that looks like Winamp)
(mq3 - a mp3/ogg audio player written in Qt)
(gqmpeg - a GTK+ front end to mpg321/mpg123 and ogg123)

/Claus A

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 28-04-02 21:45

DUdsen wrote:

> Findes der en program der ligner ogg123/mpg123 der bøde kan afspille mp3
> og ogg filer ud over mplayer da det hos mig ikke er trivielt at få denne
> til at afspille ren audio.

music123, det er vist præcis hvad du leder efter, det er en frontend til
ogg123/mpg123 og så vidt jeg husker en hvilken som helst anden
kommandolinjeafspiller du måtte ønske.

--
mvh Andreas Kleist Svendsen

Fra : DUdsen

Dato : 30-04-02 18:31

Andreas Kleist Svendsen wrote:

> music123, det er vist præcis hvad du leder efter, det er en frontend til
> ogg123/mpg123 og så vidt jeg husker en hvilken som helst anden
> kommandolinjeafspiller du måtte ønske.

Ja der var den måtte godt nok løde den fra debian da jeg ikke rigtigt kunne
finde den andre steder men den spiller bare.
Ved du hvem og hvor den oprindelig kommer fra.

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 30-04-02 20:50

DUdsen wrote:

> Ja der var den måtte godt nok løde den fra debian da jeg ikke rigtigt
> kunne finde den andre steder men den spiller bare.
> Ved du hvem og hvor den oprindelig kommer fra.

Jeg vidste det ikke, men google er din ven, "music123 mpg123 ogg123" gav
mig som andet hit:

_David's Page_
.... to help, I'd greatly appreciate it.) music123 is written by me; it
plays music files
(mp3,ogg,wav) with a mpg123/ogg123-style interface. It's designed to cover
http://dvdeug.dhis.org/ - 6k - Cached - Lignende sider

--
mvh Andreas Kleist Svendsen

Fra : Joakim Recht

Dato : 30-04-02 23:02

Andreas Kleist Svendsen <usenetnospam@nau.dk> writes:

> [...]
> plays music files
> (mp3,ogg,wav) with a mpg123/ogg123-style interface. It's designed to cover

Man kunne også bruge run-mailcap (fra mime-support pakken i Debian), så kan
man i i /etc/mailcap og ~/.mailcap specificere hvilke kommandoer, der skal
bruges på de enkelte filer.

Joakim Recht
Tlf. 20 85 54 77
Email god@cs.auc.dk / PGP key http://www.braindump.dk/pgp.txt