Skærme
Fijala 3554
Ny 19" skærm
Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 27-04-02 15:43

Jeg skal have en ny skærm hvad skal det være for en 19"
prisen tænker jeg ikke så meget på nu. det må kommer når jeg skal vælge.
Nogle forslag. skal kunne bruges til spil og tekst. God for øjene når man
sidder ved den i mange timer.
Har kikket på sony's G420.

Mvh
Thomas

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 27-04-02 18:28

Thomas Strøm Larsen wrote:

> [...]
> Nogle forslag. skal kunne bruges til spil og tekst. God for øjene når man

G420 er et godt bud.

Andre i den klasse kan være er Eizo, LaCie, Mitshubishi m.fl.

Mvh

Bruno

Fra : mdj

Dato : 30-04-02 12:30

Hej Thomas,

Jeg har selv en G420 og er rigtig godt tilfreds, jeg kan desværre ikke
fortælle dig hvordan billedet skiller sig ud fra andre skærme i denne
klasse, da jeg selv er hoppet direkte til den, fra en low-end skærm...

Men nogle ting som jeg personligt kan lide...
Billedet er knivskarpt i 1280*1024 100hz - virkelig flot, men jeg
foretrækker 1600*1200 85hz.. her er billedet stadig godt, ingen tvivl om det
og du kan arbejde i mange timer uden at få ondt i hovedet, men billedet kan
virke en smule gnidret i forhold til lavere opløsninger.

En generelt ting som skærmen, er at farverne står enormt flot, men den er en
meget reflektiv overflade, nærmest skinnende... hvis du sidder i direkte
solskin så er det ret irriterende.

I øvrigt er der en lille "sjov" feature nemlig nogle billede effekter, hvor
man kan ændre lysstyrken efter behov ved et tryk på en knap (ligesom de
fleste fjernsyn kan) - det kan måske komme dig til gode hvis du gerne vil
have godt med lys på i et spil men et mere afslappet billede når du sidder
og skriver... jeg bruger det personligt en del.

Du kender vel specs. så dem vil jeg ikke skrive noget om... ellers:
http://www.sony-cp.com/en/products/crt/g_performance/g420/index.html

Håber det hjalp lidt

Mvh
Morten
http://mdj.dk

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 30-04-02 18:24

Jeg tror det bliver sony'en der løber af med sejren. Jeg har nu også kikket
på den savlende i et pr mdr. og nu skal det være efter jeg har sparet nok
penge sammen til en ordenlig skærm.

Mvh
Thomas

Fra : jensen

Dato : 01-05-02 11:13

"Thomas Strøm Larsen" <tholar29@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tror det bliver sony'en der løber af med sejren. Jeg har nu også
kikket
> på den savlende i et pr mdr. og nu skal det være efter jeg har sparet nok
> penge sammen til en ordenlig skærm.

køb en EIZO 761 eller 765

jensen

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 01-05-02 19:43

jensen wrote:

> køb en EIZO 761 eller 765

Har du en 765?

En af mine venner har købt en for nyligt og den har altså lidt problemer
med skarphed i centrum og det ene hjørne og der er også lidt med
geometrien. Er det mon noget han skal acceptere eller ?

Mvh

Bruno

Fra : Michael Døj

Dato : 01-05-02 14:21

Hej Thomas

> Har kikket på sony's G420.

Den kan jeg kun anbefale!
Jeg har de sidste 3 år siddet næsten
dagligt foran sådan en monitor.

Selv efter en 12-14 timer, er det ikke
skærmens skyld, hvis du er træt i øjnene :)

Jeg brugte skærmen ved 1280x1024@100.

En smart detalje ved 420´eren er det ekstra
udtag (signalindgang), der gør det muligt, at
smide en bærbar på skærmen med et minimum
af roden rundt med kabler.

Med venlig hilsen / Best regards
Michael Døj, Esbjerg
-Remove the animal in my adress-

Fra : jensen

Dato : 01-05-02 15:48

"Michael Døj" <GIRAFdoej@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> En smart detalje ved 420´eren er det ekstra
> udtag (signalindgang), der gør det muligt, at
> smide en bærbar på skærmen med et minimum

ja jeg havde min i 4 uger kunne bare ikke holde den ud

jensen

Fra : Michael Døj

Dato : 01-05-02 21:54

> ja jeg havde min i 4 uger kunne bare ikke holde den ud

Nåda, det er faktisk første gang jeg hører om en bruger,
der har været utilfreds med skærmen.
Hvad var årsagen, (årsagerne)?

Fra : jensen

Dato : 01-05-02 23:12

> Nåda, det er faktisk første gang jeg hører om en bruger,
> der har været utilfreds med skærmen.
> Hvad var årsagen, (årsagerne)?

synes man bliver hurtig træt af, at sidde ved den og synes i spil den har
alt for mørke farver

jensen

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 02-05-02 09:15

"jensen" <rail@pc.dk> skrev

> synes man bliver hurtig træt af, at sidde ved den og synes i spil den har
> alt for mørke farver

Har du prøvet brigthness og contrast indstillingerne? Har du prøvet "picture
effect" knappen? Min G420 kan blive lige så lys, som jeg vil have det - og
samtidig holde en ordentlig kontrast. G420 er en glimrende skærm.

Eizo er jeg til gengæld ikke for vild med, idet jeg har oplevet alt for mange
(+20), der efter et par år er "brændt ud", med det resultat at de bliver
urimeligt mørke og uskarpe.

mvh
Peter

Fra : jensen

Dato : 03-05-02 12:34

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev i en meddelelse
> [...]
mange
> (+20), der efter et par år er "brændt ud", med det resultat at de bliver

ja havde jeg prøvet , bare ikke en skærm for mig .

bliver Eizo her

jensen

Fra : Michael Døj

Dato : 04-05-02 14:03

> bliver Eizo her

Jo, Eizo laver også virkelig gode skærme.

Fra : Michael Døj

Dato : 02-05-02 18:51

OK Jensen
Alle har da heldigvis ret til at have deres egne meninger.
Jeg må dog sige, at jeg er enig med Chuke i at det er
let at justere skærmens parametre, så de passer til ens
egne behov og præferencer.