PC-anywhere spørgsmål !
Fra : Jan Rysz

Dato : 27-04-02 13:41

Hejsa

Jeg har siddet og rodet lidt i hjælpen til PC-anywhere 10.5....

Ifølge den er det ikke muligt at forbinde en Remote-user, der har ISDN
forbindelse til en Host, der kører på Webspeed ( Tci-Ip ).

Både Remote og Host, har kun disse forbindelser til rådighed, derfor skal
det igennem denne vej.

Er der ikke en udvej omkring dette....eller et andet program der kan gøre
det ??

På forhånd tak !

Jan Rysz

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 27-04-02 13:46

www.radmin.com tror jeg da nok kan gøre det... Men jeg forstår nu ikke lige
hvad problemet er med den anden løsning...?

/Lasse

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 27-04-02 14:27

Hej Lasse !

Hvordan ligger Radmin rent hastighedsmæssigt sammenlignet med fx. VNC og
Windows Remote Desktop ??

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 27-04-02 15:09

Det er ikke overraskende hurtigt, men til gengæld synes jeg det er ret
stabilt. Jeg tror ikke der fås noget bedre end Windows egen Terminal
Services.. Den er vist den hurtigste..

Fordelen ved Radmin er at der er mange muligheder for selv at vælge
opløsning, antal farver osv, og så at man kan tilslutte på 3 forskellige
måder: File Sharing (Hvor man bare ser filbibl. fra den anden computer, og
så kan trække-slippe), Remote Desktop (Fjernstyring som man kender det), og
View Only, hvor man kun kan se det der sker på fjernskrivebordet, men ikke
redigere.
Endvidere er det let at installere, og det kører helt ubemærket, når det
først er installeret.
En anden stor fordel er "Connect thru server", der tillader at man kan koble
sig direkte på en computer på et netværk, så længe en af de andre computere
har den direkte internetforbindelse...

/Lasse

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 27-04-02 16:04

Tak for det Lasse - jeg bruger selv WTS/RDP som jeg også er vildt imponeret
over rent hastighedsmæssigt - desværre er det ikke altid muligt at få fat en
en genstartet PC - hvilket irriterer mig grænseløst da det gør løsningen
svært upålidelig.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-05-02 08:04

"Uffe S. Callesen" <usc@lite.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> muligt at få fat en en genstartet PC - hvilket irriterer mig
> grænseløst da det gør løsningen svært upålidelig.

Terminal services (hvis installeret rigtigt) starter da op sammen med
Windows.

--
Bjarke Andersen