Kan titellinjen fjernes? - Att knud Gert ~
Fra : Thomas

Dato : 27-04-02 12:02

Hej Knud jeg har før haft stor glæde af din viden - så nu prøver
jeg lige igen.

Jeg fulgte lidt med i "Kan titellinjen fjernes? " og har dermed
et spørgsmål da jeg har samme problem. I skriver at det kun kan
lade sig gøre i IE - men hvordan er det så lavet på f.eks.
www.bestseller.dk ??? der virker det i alle browsere.

Hvis du går ind på www.bestseller.dk

Trykker "the spirit of our brand"

Herefter " the surrouindings" og til sidst
"see some of our places" her kommer der et nyt vindue ??

Er der nogen der kan gennemskure det ???

Hilsen

Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 27-04-02 13:21

Thomas wrote:
> [...]
>
> Trykker "the spirit of our brand"
>
> Herefter " the surrouindings" og til sidst
> "see some of our places" her kommer der et nyt vindue ??

Det er ikke e nyt vindue, men rettere et layer som bliver vist.

> Er der nogen der kan gennemskure det ???

I grove træk:

* Læg det nye layer i et par <div></div> tags
* lad disse tags ha' stylen visibility:hidden;
* når det skal vises ændres stylen med noget javascript

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-04-02 13:22

Sat, 27 Apr 2002 11:02:19 +0000 (UTC), skrev Thomas
<msako@hotmail.dk>:

> [...]
>et spørgsmål da jeg har samme problem. I skriver at det kun kan
>lade sig gøre i IE - men hvordan er det så lavet på f.eks.

Det er ikke noget vindue, det er en div/layer, der er lagt oven
på en blank side.

Og det er jo også i samme vindue med titlebar osv., som den
blanke side er.

Der, hvor det kun virker i IE er, hvis man ønsker det i et nyt
vindue.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Thomas

Dato : 27-04-02 14:40

okay nu er jeg med - meeen har lige et andet spørgsmål

Hvordan "låser" man et layer fast eller definere hvor det skal
vises på siden.

Da jeg ikke kan få layeret til at være samme sted hvis jeg ser
siden i 800x600 eller 1024x768 ??

Kan man definere hvor det skal være på samme måde som med
hotspots ??

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-04-02 15:21

Sat, 27 Apr 2002 13:40:19 +0000 (UTC), skrev Thomas
<msako@hotmail.dk>:

>Hvordan "låser" man et layer fast eller definere hvor det skal
>vises på siden.
>
>Da jeg ikke kan få layeret til at være samme sted hvis jeg ser
>siden i 800x600 eller 1024x768 ??

Hvis du ind i vis kilde på bestseller, så er det formentlig det
første script
<script>

function fixIt(){
   document.location.reload();
osv.

der dels henviser til en speciel css, hvis det er Netscape 4 og
dels centrererer layeret, så vidt jeg kan gennemskue det.

Du kan jo prøve at lave en side med det script på.