FORUM/TAG-WALL
Fra : Jesper Bonde

Dato : 27-04-02 10:15

Hej der

Er der nogen der kan komme med nogle gode idëer til hvordan man laver en
tagwall. Jeg aner intet om det.
Gerne et link til en god og nem opskrift

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 27-04-02 11:18

Jesper Bonde skrev: (messageID: <news:WZty8.6016$HZ2.462012
@news000.worldonline.dk>)

> Hej der
>
> Er der nogen der kan komme med nogle gode idëer til hvordan man laver en
> tagwall. Jeg aner intet om det.

Du skal have fat i noget serverside-teknologi, som f.eks. PHP, ASP,
ColdFusion eller andet. Derefter laver man lidt kode, der gør det muligt at
gemme input fra en formular i en database eller en textfil. På selve siden
henter du så beskederne frem igen og viser dem, dejligt nemt :)

> Gerne et link til en god og nem opskrift

Ja, det kommer jo an på om du vil bruge PHP, ASP eller andet. Men du kan
starte med at læse om en simpel gæstebog lavet med PHP og mySQL:
http://www.webcafe.dk/artikler/php/phpmysqlgaestebog/

Mere hjælp kan hentes i den relevante serverside-gruppe...

--
Kasper Damkjær

http://www.damkjaer.net/

Fra : Dulius

Dato : 27-04-02 20:12

Kasper Damkjær wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> gemme input fra en formular i en database eller en textfil. På selve siden
> henter du så beskederne frem igen og viser dem, dejligt nemt :)

Tja - det kommer jo an på om du vil kode den selv, for så skal du da i hvert
fald til at lære noget serverside-teknologi - men hvis du derimod bare skal
have en gæstebog og den gerne må være lavet af en anden, så vil jeg foreslå
dig at tage et smut ind på http://www.script.dk der er masser af den slags
derinde....
Julius T. Madsen

- Pædagogiske tutorials på dansk