XP og adgang til delte drev
Fra : Flemming Steffensen

Dato : 27-04-02 00:42

3 PC'ere med XP Pro koblet på Internettet via ADSL router. Alle maskiner kan
gå på Internettet og i netværk se hinanden og hinandens delte drev.

Maskinerne kan også spille i netværk sammen og på Internettet uden
problemer.

Men:
Den ene PC "fryser" når jeg forsøger at åbne drev og mapper på de andre
maskiner. Der kommer ingen fejlmeddelelse og jeg kan kun komme ud af det
igen ved at reboote. De andre maskiner kan godt åbne samtlige delte drev og
mapper.

Der er ikke installeret IPX eller NetBEUI, men det har jeg forsøgt tidligere
uden resultat. Jeg har opdateret drivere til netværkskort (TrendNET
TE100-PCIWN) og prøvet at flytte det til andet PCI slot. På samtlige
maskiner er XPs indbyggede "firewall" slået fra.

Det mærkelige er, at hvis jeg mens maskinen er "frosset", forsøger at åbne
samme mappe på netværket i en ny "Explorer" (via Startmenuen,
Netværkssteder, Vis arb.gruppecomputere mv.), så kommer alle filerne frem
som de skal! Men, det "frosne" vindue er stadig låst.

Nogle ideer?
Flemming