OS/2 kan ikke se mere end 64 MB ram -bruge~
Fra : Bent Nielsen

Dato : 04-02-01 15:57

Hej
Jeg vil lige fortælle om en oplevelse ved ogradere til mere ram en 64
MB.
Dette har jeg oplevet på 2 maskiner, men på den ene var det bare at
flashe bios til en nyere ver., så var den i orden, men på den anden som
har et helt nyt bundkort fra DFI.COM et ATX bundkort K63+/66 der var
ikke nogen hjælp at hente. Det var lige meget hvordan bios var sat op
med setup til OS2 eller ikke.

Nu har jeg så fået hjæp fra TeamOS2 Aalborg til at finde et patch som
får OS2 til at virke.
Det er at finde på
http://hobbes.nmsu.edu/pub/os2/system/patches/patchldr.zip
Ved brug af dette, så viker den maskine som den skal.
Jeg har og fundet et lille program som spørger OS2 om hvor meget ram der
er.
Dette lile program kan findes på
http://www.tavi.co.uk/os2pages/mem.html

Håber at andre kan få glæde af disse oplysninger, da det er kedeligt
ikke at kunne bruge OS2, men dette skulle kunne bruges på både warp 3/4
og bedre

BN