Fejl ved inst. af XP
Fra : Torben Andersen

Dato : 26-04-02 15:34

Hej,

I har købt følgende: "ATHLON XP 1700+ 1466 MHZ DIAMOND, Motherboard: MB DFI
AK75-EC SOCKET A T-BIRD ATX ATA/100, 5xpci, 1xA, Disk: HD 40.0 Samsung
5400RPM ATA/100". Jeg har ikke noget problem med at inst. Win2000 pro, men
når jeg ønsker at inst. Windows XP får jeg følgende fejl:

"Setup was unable to format the partition. The disk may be damaged. Make
sure the drive is switched on and properly connected to your computer. If
the disk is a SCSI disk, make sure your SCSI devices are properly
terminated. Consult your computer or SCSI adapter documentation for more
information. You will have to select a different partition for Windows XP.
Press ENTER to continue."

Fejlen opstår umiddelbart efter at formateringen af partitionen er sket !!!

Hvad er der galt ? Hvilken driver mangler ?

Torben

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 26-04-02 17:49

> Fejlen opstår umiddelbart efter at formateringen af partitionen er sket
!!!

> Hvad er der galt ? Hvilken driver mangler ?

Det kunne godt lugte af en RAID controller, der fejler. Har du sådan en på
dit bundkort og sidder harddisken på den ?

Fra : Torben Andersen

Dato : 27-04-02 12:33

Jeg har en IDE disk........