Friends = no sex????
Fra : [2650] Henrik Anders~

Dato : 26-04-02 14:39

Endnu en ting jeg må ha' noget input omkring...

Det lader til at jeg igen, igen og igen løber ind i samme problemstilling,
nemlig at
når jeg lærer en ny Kvinde at kende ender vi som venner og 'venner har man
ikke sex med'....
(Og det er jo fint nok, men ikke ALTID, ville da oz gerne finde en
Kæreste....Bare én....)

Det er lige som om de synes at jeg er 'Hellig', og at det skulle ødelægge
noget hvis vi havde sex...
(Det lader til at de er 100% overbevist om at jeg ikke længere vil være
deres ven/kammerat bagefter...)

Det er dér jeg forståelsesmæssigt ryger i grøften, jeg HAR haft sex (Hammer
fed sex) med én
veninde og det ændrede ikke på noget, bortset fra at vi driller/flirter mere
end før,
det er i det hele taget blevet meget sjovere at omgås.... bortset fra det er
det 100% det samme som før....

Er her et klogt menneske der enten kan forklare mig hvad jeg åbenbart gør
forkert / hvorfor de
fleste Kvinder har den - for mig, Uforståelige - idé/indstilling???

Mvh Henrik Andersen

Fra : Puk

Dato : 27-04-02 11:16

"[2650] Henrik Andersen" <dk8008@NOT-hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:CLcy8.3834$kp3.335650@news010.worldonline.dk...

Hej Henrik

> [...]
problemstilling,
> nemlig at
> når jeg lærer en ny Kvinde at kende ender vi som venner og

Egentlig har jeg her lyst til at skrive: "Jo det har man, hvis
man bare kalder hinanden venner men faktisk også finder hinanden
fysisk tiltrækkende."
Men det kan jo godt lyde lidt hårdt, fordi det jo så antyder, at
det er du ikke, og det ved jeg ikke en brik om.

Men i bund og grund, så mener jeg det jo faktisk. Jeg har mange
mandlige venner (flere mandlige end kvindelige). Nogle af dem,
har jeg dyrket sex med, andre af dem føler jeg mig fysisk
tiltrukket af og kan forestille mig, at vi måske en dag ender i
kanen, andre igen føler jeg mig fysisk tiltrukket af men kunne
også forelske mig i og vi ender helt sikkert aldrig i kanen,
andre igen har jeg aldrig haft lyst til at dyrke sex med og får
det nok heller aldrig.

Forvirret? Ork du er ikke alene *S*.

For at starte med de første, dem jeg har dyrket sex med. Når jeg
tænker efter, så mener jeg faktisk, at vi først er blevet det jeg
forstår ved rigtige venner *efter* vi har dyrket sex sammen. Med
andre ord har vi været en slags venner før men ikke sådan rigtig
tætte og jeg kan som fællestræk sige, at vi aldrig har diskuteret
sex og sexualitet på et meget personligt og intimt plan, inden vi
var sammen. Vi har altså nok set hinanden fordi vi fandt
hinanden sjove at være sammen med og samtidig tiltrækkende og så
er vi endt med at være sammen og har senere faktisk stiltiende
fundet ud af, at vi var bedre som venner.

Dem jeg så ikke har været i kanen med men måske kan forestille
mig at det sker en dag er dem som jeg igen ikke har et super tæt
forhold til, og som jeg ikke kender sexuelle præferencer etc for.
Det lyder måske underligt, men det hænger simpelthen sammen med,
at jeg ikke føler, at vi har en sexuel forventning til hinanden
om en bestemt slags præstation og derfor er muligheden der for at
det sker. Oplever jeg først en fornemmelse af forventning, så
bakker jeg helt ud og muligheden eksisterer ikke længere.

Ham jeg kunne ende med at forelske mig i (ham er der altså kun
een af). Ja ham har jeg flirtet med i årevis nu, vi ses til
hyggeaftner, drikker rødvin natten lang, snakker, eller går til
fester, i biffen, ser videofilm og putter i sofaen etc. Vi har
et par gange været forholdsvis tæt på, men jeg tror, at vi begge
er bange for, hvad det ville føre med sig og jeg er lidt i tvivl
om, om han er klar over, at jeg kunne forelske mig i ham. Det er
et besynderligt forhold, og jeg ved at vi ikke ender i kanen med
hinanden fordi jeg tror det ville blive alt for kompliceret
bagefter. Endvidere kender vi alt til hinandens sexuelle liv,
hvilket både giver nærhed men måske netop derfor også en vis
portion sårbarhed hvis vi så endte med at være sexuelle sammen.
Han har pt. en kæreste og har haft et par stykker mens vi har
været venner, og jeg har da også haft nogle
flings/kæresterier/legekammerater mens vi har kendt hinanden.
Ikke desto mindre siger han faktisk, at det ikke skulle undre ham
om vi en dag ender med at finde sammen, når vi begge er klar til
et forhold for livet. Det er en underlig situation, men vi ender
ikke i kassen sammen med mindre vi ender som kærester, det er
helt sikkert.

Dem jeg aldrig har tænkt på at være sammen med er så typisk mænd
som rent faktisk har været forelsket i mig, hvor jeg ikke har
gengældt det. Sådan en mand ville jeg aldrig kunne gå i seng
med, da jeg ville være alt for usikker på, om han nu lagde mere i
det end blot sex og aldrig ville løbe den risiko, at jeg endte
med at såre ham. Samtidig finder jeg dem ganske enkelt ikke
fysisk tiltrækkende og det er et must for, at jeg kan gå i seng
med en mand, især da hvis det kun er for noget sex og dermed jo
er en ren fysisk ting.

> Det er lige som om de synes at jeg er 'Hellig', og at det
skulle ødelægge
> noget hvis vi havde sex...

Eller også finder de dig ganske enkelt ikke fysisk tiltrækkende.
Men hvordan fortæller man en ven, at han bare ikke er lækker og
giver en lyst til at dyrke sex? Især når nu det er sådan et
prestige symbol at være sexet i vores tid som det er? Det gør
man ikke........det er i hvert fald meget svært og så siger man
måske i stedet en masse andet som sikkert også har sin
berettigelse, men som ikke forklarer det til bunds og efterlader
dig (manden) med spørgsmålet: Hvorfor?

> [...]
driller/flirter mere
> end før,
> det er i det hele taget blevet meget sjovere at omgås....

Også for hende? Jeg kender ikke en eneste person som jeg har
præcist det samme forhold til som før efter at have dyrket sex
med ham.

Jeg har forsøgt *S*.

Mange hilsner
Puk

Fra : Johan Wedell

Dato : 27-04-02 14:06

> [...]
> nemlig at
> når jeg lærer en ny Kvinde at kende ender vi som venner og 'venner har man

Jeg har haft det samme problem. De piger, som jeg forsøgte at komme ind på
livet af, syntes jeg var rigtig sød, en god ven; at en eller anden heldig
pige en dag ville opdage mig... Der gik lang tid inden det skete.
Som jeg ser det er de fleste piger ikke helt klar over hvad de ønsker af en
mand. Han skal være så sød og forstående, kunne leve op til en masse
idealer, og bla bla bla. Som denne idealistiske mand, som jeg var tæt på at
være, var det dybt frustrerende at se, at den pige, som jeg gik og drømte
om, satte sine idealistiske krav til side, og fandt et afstumpet primitivt
abe-menneske. En dag sagde en kammerat, at jeg simpelthen var for sød...
Jamen er det da ikke hvad pigerne vil have?
Nej. Pigerne vil have en mand. Krav nr.1: Du skal kunne opføre dig som en
mand. Du skal kunne hjælpe, trøste og give omsorg. Ikke som en ven, men som
et mandfolk. Man skal kunne være lidt dominerende. Dette er selvfølgelig et
virkelig dårligt råd, hvis man ikke har fintfølelse nok til at mærke hvornår
hun har brug for at føle sig beskyttet, og hvornår hun gerne vil vise, at
hun er et stærkt og selvstændigt menneske; men jeg gætter på, at du har den.
Og selvfølgelig bliver der også sat pris på dine andre evner... Men du skal
bruge dem som MAND.
Hvis nogle piger sidder og føler sig nedgjort vil jeg dog sige, at jo ældre
pigerne bliver, jo bedre kommer de til at kende deres egne krav, og jo bedre
bliver de til at klare sig uden en "dominerende" mand.
Min mening.
Mvh. Johan.

Fra : Esben

Dato : 04-05-02 13:43

[2650] Henrik Andersen <dk8008@NOT-hotmail.com> wrote:

> [...]
> 'venner har man ikke sex med'.... (Og det er jo fint nok, men ikke ALTID,
> ville da oz gerne finde en Kæreste....Bare én....)

Jamen viser du at det er det du vil, når du møder en kvinde? Eller møder
du hende meget som en ven? Dit oplæg gør mig i tvivl om du gerne vil
have en kæreste eller bare gerne ville have noget sex med dine veninder?
----

Jeg har ofte selv stået i en lignende problematik, og jeg tror at det er
sårbart for mig at vise at jeg er interesseret på et seksuelt plan, det
er smerteligt at blive afvist der og derfor tror jeg ofte jeg nærmer mig
på et mere venskabeligt plan hvor afvisning ikke er lige så frygteligt.

En ting jeg tror jeg typisk har gjort forkert er at jeg fortæller vildt
meget om hvad jeg egentlig føler (inkl. min småforelskelse i hende) og
det bliver man vist den der "søde fyr" af som rigtigt mange kvinder
gerne vil være venner med.

Så jeg er igang med at lære hvad "mand-kvinde-kontakt" er hvor jeg
hviler mere i mig selv og fortæller mindre om hvad der foregår, men
derfor heller ikke bliver så afhængig af hendes respons.

Nå, men tilbage til din situation. Jeg vil ud fra min erfaring opfordre
dig til at vise fra starten at du måske vil noget mere, ikke gå ind i
for omsorgsfuld/trængende en rolle, men hvile i hvad du nu oplever som
din egen kerne af mandlighed og derfra måske være lidt fræk. Så indrøm
overfor dig selv og dine venner (nok ikke hende) når du oplever du
bliver afvist osv og fordøj det der.

Hvad angår sex med veninderne har jeg altid holdt mig fra det, højst
delt dyne i mere eller mindre nøgen tilstand (hvad jeg aldrig ville gøre
i dag), så der kan jeg vist ikke hjælpe,

vh esben