Skattefri virksomhedsomdannelse
Fra : Lillian

Dato : 26-04-02 12:52

I forbindelse med Skattefri virksomhedsomdannelse, skal man beregne
værdien af goodwill. Jeg kan forstå at fidusen er at man omdanner sin
virksomhed, hvorved
alle aktiver indskydes i det nye selskab. Disse bliver overtaget efter
succession.
Det jeg så ikke helt er med på er, hvis jeg nu har en virksomhed, hvor
der er erhvervet goodwill for kr. 100.000, foretaget løbende
afskrivning og efter udregning efter vejledende cirkulære, er den
beregnede værdi ex. kr. 300.000.
Hvorledes opgøres dette, skal jeg modtage vederlag for denne goodwill,
kan jeg ikke blot indskyde det som selskabskapital. Hvor får jeg penge
fra til at betale goodwill, skal der belånes. Eller hvordan fungere
det helt konkret.