citater
Fra : ssm

Dato : 25-04-02 21:26

Rom. 14.5
Enhver skal stå fast ved sin overbevisning.

Rom. 14.14
Jeg ved og er i Herren vis på, at intet er urent i sig selv, men for den,
der regner noget for urent, er det urent.

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-04-02 22:28

"ssm" <ssm@io.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg ved og er i Herren vis på, at intet er urent i sig selv,
> men for den, der regner noget for urent, er det urent.

Var der en pointe med disse citater, eller .... ?

"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk/
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/

Fra : Live4Him

Dato : 25-04-02 23:27

"ssm" <ssm@io.dk> wrote in message news:aa9or6$tia$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> Jeg ved og er i Herren vis på, at intet er urent i sig selv, men for den,
> der regner noget for urent, er det urent.

Gode citater. Hvad betyder de og hvad kan vi bruge dem til ?

jørgen.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 26-04-02 06:45

--
Erik L

"En Økumenisk stridsmand opdigter
et nyt evangelium til hver menighed"
"ssm" <ssm@io.dk> skrev i en meddelelse
> Rom. 14.5
> Enhver skal stå fast ved sin overbevisning.

v1 Den, der er svag i troen, skal I tage imod uden at sætte jer til doms
over hans meninger. v2 Den enes tro tillader ham at spise hvad som helst,
den svage spiser kun grønsager. v3 Den, der spiser, må ikke foragte den,
der ikke spiser, og den, der ikke spiser, må ikke dømme den, der spiser; Gud
har jo taget imod ham. v4 Hvem er du, som dømmer en andens tjener? Det er
en sag for hans egen herre, om han står eller falder; og han bliver stående,
for Herren har magt til at holde ham oppe. v5 Én regner den ene dag for
vigtigere end andre dage, en anden regner alle dage for lige vigtige. Enhver
skal stå fast ved sin overbevisning. v6 Den, der lægger vægt på, hvad det
er for en dag, gør det for Herren. Den, der spiser, gør det for Herren; han
siger jo Gud tak. Og den, der ikke spiser, gør det for Herren og siger også
Gud tak. v7 For ingen af os lever for sig selv, og ingen dør for sig selv;
v8 for når vi lever, lever vi for Herren, og når vi dør, dør vi for Herren.
Hvad enten vi altså lever eller dør, tilhører vi Herren. v9 Derfor døde
Kristus og blev levende igen, for at han skulle blive herre over både døde
og levende. v10 Men du, hvorfor dømmer du din broder, eller hvorfor
foragter du din broder? Vi skal jo alle stå frem for Guds domstol, v11 for
der står skrevet: Så sandt jeg lever, siger Herren: For mig skal hvert knæ
bøje sig, og hver tunge skal bekende Gud. v12 Vi skal altså hver for sig
aflægge regnskab over for Gud.

> Rom. 14.14
> Jeg ved og er i Herren vis på, at intet er urent i sig selv, men for den,
> der regner noget for urent, er det urent.

v13 Lad os derfor ikke længere dømme hinanden, men I skal meget hellere
dømme sådan: Ingen må bringe sin broder til at snuble eller falde. v14 Jeg
ved og er i Herren Jesus vis på, at intet er urent i sig selv, men for den,
der regner noget for urent, er det urent. v15 For sårer du din broder ved
det, du spiser, lever du ikke mere efter kærligheden. Den, som Kristus døde
for, må du ikke bringe i fordærv ved det, du spiser. v16 Lad ikke det gode,
I har fået, komme i vanry. v17 For Guds rige er ikke mad og drikke, men
retfærdighed og fred og glæde i Helligånden. v18 Den, der tjener Kristus
sådan, er Gud til behag og bliver agtet af mennesker. v19 Lad os derfor
stræbe efter det, der tjener freden og den indbyrdes opbyggelse. v20 Ødelæg
ikke Guds værk på grund af mad. Alt er rent, men for den, der tager anstød
af at spise det, bliver det noget ondt. v21 Det rigtige er at lade være med
at spise kød eller drikke vin eller gøre noget, som din broder tager anstød
af. v22 Den tro, du har, skal være en sag mellem Gud og dig, og salig er
den, der ikke dømmer sig selv med det valg, han træffer. v23 Men den, der
har sine tvivl og så spiser alligevel, han er domfældt, fordi han ikke gør
det af tro. Alt, hvad der ikke er af tro, er synd.

Det giver lidt mere mening samlet

Erik L

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-04-02 16:38

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Det giver lidt mere mening samlet

Well, man kan måske fristes til at sige, at der er en vis modstrid i på den
ene side at skulle stå fast i det, man tror på, og samtidig skulle
tilrettelægge f.eks. sine kost&kosher-vaner ud fra hvad andre synes...

Siger Paulus egentlig dermed ikke to modsatte ting i disse to breve?

Anders Peter Johnsen

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 26-04-02 19:11

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilrettelægge f.eks. sine kost&kosher-vaner ud fra hvad andre synes...
>
> Siger Paulus egentlig dermed ikke to modsatte ting i disse to breve?

To breve? Romerbrever er kun et brev og der er kun henvist til Kap. 14. Men
jeg er nysgerig, hvori mener du modsætningen ligger?

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 27-04-02 05:28

> [...]
Men
> jeg er nysgerig, hvori mener du modsætningen ligger?

Whooops! ;-D

Okay, så modsiger han endda sig selv i eet brev - hvilket er endu mere
uforklarligt?

Erik: Paulus var verdens første økumeniker...Lær at acceptere det...Han
havde mange forskellige nykristne menigheder at holde styr på....

"En Økumenisk stridsmand opdigter
et nyt evangelium til hver menighed", som du selv formulerer det.

Eller var det netop det samme budskab, han holdt fast i over for forskellige
græske menigheder?

Anders Peter Johnsen

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 27-04-02 10:41

> [...]

> Erik: Paulus var verdens første økumeniker...Lær at acceptere det...Han
> havde mange forskellige nykristne menigheder at holde styr på....

Paulus har, så som jeg forstår, ikke indgået kompromis med dem der ikke har
Helligånden, dem der ikke tror på treenigheden, dem der vil lade sig døbe,
dem der har et halvt eller et vidergående evangelium, dem der lever i utugt
og homoseksuelle forhold osv.

> "En Økumenisk stridsmand opdigter
> et nyt evangelium til hver menighed", som du selv formulerer det.

Ja, sådan formulere jeg det for det gør de Økumeniske stridsmænd uden så
meget at blinke. Men har Gud så forandret sig tilsvarende og tilpasset de
Økumenisk stridsmand nye evangelier, Jeg tror det ikke?

Der opstår hele tiden nye forsøg op at skabe vækkelse, men hidtil har ingen
af de fælleskirkelige forsøg gået direkte til Gud for at opnå den. Du kender
sikkert det sidste forsøg fra LO/trosbevægelsen som også har vist sig at
være en kraftløs vækkelsesforsøg, som startede med splid over hele linien.
Jeg undre mig meget over de leder og profrter der har bevist dig falske
gennem deres vækkelses profetier og løfter, stadig er ledere og profreter
der ifølge Paulus kun kan føre kirken en vej.Rom 16v17 >>Jeg formaner jer,
brødre, til at holde øje med dem, der i modstrid med den lære, I har taget
imod, skaber splittelse og fører andre til fald. Hold jer fra dem!<<, hvad
der ikke er særligt Økumenisk skrevet af Paulus!

> Eller var det netop det samme budskab, han holdt fast i over for
forskellige
> græske menigheder?

Så længe de forskellige kirker skændes om f.eks. Helligåndens dåb, tungetale
og helbredelse er okult eller fra Gud, barnedåb kontra troens dåb raser
stadig uden enighed, kan jeg kun se som et falsk Økumenisk enighed der ikke
virker i Guds kærlighed.

Erik L

Fra : Social Apathy

Dato : 27-04-02 00:48

Jeg kan skam osse nogle citater. ;)

3.8
Den, Som Vender Den Anden Kind Til, Er En Ussel Hund.

4.1
Livet Er Den Store Nydelse - Døden Den Store Spægelse. Derfor Skal Du Sørge
For At Få Mest Ud Livet - HER OG NU.

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-04-02 00:52

"Social Apathy" <murder@frenzy.cum> skrev i en meddelelse

> Jeg kan skam osse nogle citater. ;)

Det kan jeg også, - f.eks. denne:
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Social Apathy

Dato : 27-04-02 01:12

wow... hvor finder du de fede links ? Har du flere... det er jo helt vildt
som jeg tændte på den side.