Mounte root på et RAID5 system ?
Fra : Peter Enoch

Dato : 04-02-01 14:25

Hej NG.

Jeg har en Dell server 2450 (mener jeg den hedder) som har en PERC RAID
controller indbygget på bundkort. RAID controlleren er vist nok i
virkeligheden en Adaptec, kender ikke nummeret gør nogen ?. Nå videre til
mit problem Dell levere hvis man ønsker det RH6.2 (dengang) preinstalleret
på maskinen. Jeg har installeret RH7.0 på den istedet for det er også fint
nok, bortset fra at jeg godt kan lide at opgradere min kerne en gang
imellem. Så vidt jeg har fundet ud af skal jeg compilere megaraid modulet,
plus andre ting under SCSI i kernen. Når kernen er installeret og det hele
ser fint ud, prøver jeg så kernen her kommer den op med at den ikke kan
mounte root, hvad gør jeg det tyder på at jeg på en eller anden måde skal
have startet megaraid modulet (og måske andre moduler) inden den prøver at
mount root eller kan linux ikke se mine diske. Spørgsmålet er hvad RH laver
med deres kerne som jeg ikke gør.... PLEASE help anybody ? :)

MVH

Peter Enoch

Fra : Jesper FA

Dato : 04-02-01 14:32

"Peter Enoch" <enoch@spy.dk> wrote in message
> [...]
laver
> med deres kerne som jeg ikke gør.... PLEASE help anybody ? :)

Kompilere du den som modul, eller ind i kernen? For hvis du skal kunne boote
på den skal driveren være tilgængelig på det tidspunkt, hvilken den ikke er
hvis den ligger på root disken.

--
Jesper

Fra : Peter Enoch

Dato : 04-02-01 15:19

"Jesper FA" <news@skydiver.dk> wrote in message
> [...]
boote
> på den skal driveren være tilgængelig på det tidspunkt, hvilken den ikke
Altså skal jeg prøve at kompile megaraid ind i kernen istedet og prøve ?.
Mener jeg har prøvet og at det ikke gjorde noget forskel, men prøver lige
igen. RH kan få tingene til at fungere hvor det hele er som moduler, jeg
tror så vidt jeg har fundet ud af nu at det skyldes at de bruger et patch
som Linus ikke vil have med i kernen endnu, som gør det muligt at auto
dectet RAID sytems, hvordan den virker don't know, er ved at teste om det
fungere nu. Vender tilbage på det om kort tid.

MVH

Perer Enoch

Fra : Peter Enoch

Dato : 05-02-01 10:47

Nu har jeg prøvet at rode lidt mere med tingene. Nu kan jeg da få den til at
få fat i modulet megaraid, men kommer med en unresolved symbol !!! anyone ?

MVH

Peter Enoch