MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
DOS-programmer under div. OS'er
Fra : jyk

Dato : 25-04-02 20:56

Min fætter har købt en ny pc som bl.a skal kunne køre nogle dos-baserede
regnskabs- og lønprogrammer!

I Zeitech har de sagt, at Win98 og Win2K er glimrende OS'er til dette
formål, hvorimod Win ME og Win XP skulle sutte for vilt til dette.

Er det virkelig rigtigt?

Så vidt jeg ved, så skulle Win XP kunne køre Win98-mode, mens Win2K
overhovedet ikke vil kendes ved dos-baseret programmer, og Win ME skal
man jo holde sig langt fra generelt.

Hvad er jeres erfaringer mht. til dette?

http://www.kandu.dk/

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-04-02 21:36

"jyk" <jyk.news@kandu.dk> skrev....

> Så vidt jeg ved, så skulle Win XP kunne køre Win98-mode,

Og DOS mode og Win95 mode og NT4 mode og W2K mode

> mens
> Win2K overhovedet ikke vil kendes ved dos-baseret programmer,

W2K kan også køre ovennævnte modes.

> Hvad er jeres erfaringer mht. til dette?

DOS programmer kører bedst under DOS. Kun 2 af ovennævnte
styresystemer har en rigtig DOS(ikke emulering) indbygget: Win98 og
ME. I ME har MS gjort alt hvad de kunne for at sløre at systemet
stadig bygger på DOS, hvilket besværliggører afvikling af DOS
programmer. Win98 er derfor min anbefaling. Her kan man nemlig
alternativt afvikle programmerne i en rigtig DOS.

Men lur mig om ikke mange DOS programmer fint kan afvikles i både W2K
og XP.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 25-04-02 22:11

Kent Oldhøj skrev:

> Men lur mig om ikke mange DOS programmer fint kan afvikles i
> både W2K og XP.

Helt enig. Personligt er min erfaring, at mine DOS-programmer aldrig har
kørt bedre, end de gør i Windows XP. For tiden spiller jeg det gode gamle
Lemmings under Windows XP. Det kører perfekt. Det lykkedes mig aldrig at få
det til at virke under Windows 98.

--
Mvh. Peter
"Rumours of my assimilation have been greatly exagerrated."

Fra : Kate

Dato : 25-04-02 22:53

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> wrote in

> [...]
> jeg det gode gamle Lemmings under Windows XP. Det kører perfekt.
> Det lykkedes mig aldrig at få det til at virke under Windows 98.

Oh, se det lyder jo godt. Vil det sige at jeg godt kan forsøge at
installere Colonization på min spritnye pc, med Win XP pro eller er det
dømt til at mislykkes?
Maskinen er ikke sat op endnu, men bliver det lørdag og selvom
Colonization er oldnordisk er det stadig det bedste spil nogensinde
efter min mening

Kate