timeløn for kirkegang?
Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 25-04-02 20:40

Nu vil en af Folkekirkens præster til at betale 60 kr./time for at børn/unge
for at lokke dem i kirke.

Det minder mig om alt den forandring der er i folkekirkens forkyndelse, hvor
man ikke har lov til at gøre Guds vilje, når man modtager Helligåndens dåb i
en moden alder, jeg tænker her på troens dåb som er bandlyst i folkekirken
hvis man er overøst. Præsterne forstår ikke at man ikke får Helligånden i
denne overøsnings gave, hvar mange kristne der var søgende fra folkekirken
har måtte sande.

For folkekirken er det nemmere at lave en mekanisk ordning omkring problemet
Heligåndsdåben, ved at afvige fra Bibelen og sige "I fik Helligånden i
overøsnings gave", men Helligånds gaven kommer først til at virke når du en
dag får troen.

Hvem mener og hvor står der at folkekirkens medlemmer ikke får Helligånden
den dag de kom til troen, ikke på grund af overøsningen, men på grund af et
kald til lydighed i Jesus Kristus fra Gud.

Det værste er de præster der udmærket ved besked om det foreholdet der er
mellem overøsning, Dåb og Helligåndens dåb, og fordi de har modtaget
Helligånden tror de, de kan omvende folkekirken ved at modarbejde Gud og
forblive i ulydighed til hans befalinger.

Den tid folkekirken har eksisteret er mit bevis, der er aldeig sket noget
Guddommeligt, men afsporingen er gået i retningen af den tro, at man kan
velsigne mennesker der lever i utugt og seksuelt perversitet i Guds navn.
Står der ikke noget om surdegen syrner hele brødet.

Giv børnene og de unge 60 kr/time for at holde sig væk fra denne "indorden
Gud under vor tro og meninger" forkyndelse.

Erik L

"En Økumenisk stridsmand opdigter
et nyt evangelium til hver menighed"

Fra : Live4Him

Dato : 25-04-02 23:33

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> wrote in message
> Nu vil en af Folkekirkens præster til at betale 60 kr./time for at
børn/unge
> for at lokke dem i kirke.

Ja, jeg så også udsendelsen. Der er vel andre og bedre måder at nå de unge
med evangeliet på ? Det handler jo i bund og grund ikke om de kommer til
kirken, men om de kommer til Jesus. Måske er der noget der kunne gøres bedre
i forkyndelsen og hvad om folkekirker og frikirker samarbejdede lidt mere om
at bringe evangeliet ud og gøre det forståeligt, personligt og relevant for
de unge i dag.

jørgen.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 26-04-02 06:41

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
om
> at bringe evangeliet ud og gøre det forståeligt, personligt og relevant

Et samarbejde med folkekirken, vil det sig; at vi skal hjælpe folkekirken
med forståelsen, at Paulus ikke tillader kvinder at tale i forsamlinger og
derfor kunne det være tvivlsomt at Gud har kaldt alle de kvindelige præster,
for ikke at tale om de præster der er gift med fraskildte og bøsserne.

Hvad kan frikirkerne egentlig hjælpe folkekirken med, for frikirkerne kan
ikke engang hjælpe sig selv uden de fare i splid med hverandre.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 26-04-02 00:40

> [...]
>
> Giv børnene og de unge 60 kr/time for at holde sig væk fra denne "indorden
> Gud under vor tro og meninger" forkyndelse.

Skal vi ikke se den idé som en forsinket aprilsnar?

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 26-04-02 06:29

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3cc89328$0$11938$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
Helligånden
> et

> Skal vi ikke se den idé som en forsinket aprilsnar?

Skal vi se dig FUTTE til dk,livssyn.neweage

Fra : Corax

Dato : 26-04-02 06:38

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> wrote in message

[..]

> Skal vi se dig FUTTE til dk,livssyn.neweage
>
> --
> Erik L

Og du Erik, burde vist futtes permanent til dk.snak.mudderkastning

- Corax

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 26-04-02 10:36

"Corax" <ccc44406@vip.cybercity.nospam.dk> skrev i en meddelelse

> "Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> wrote in message
>
> [..]

> Og du Erik, burde vist futtes permanent til dk.snak.mudderkastning

" Burde " Du er velkommen til at klage til min udbyder, som idag er Oncable
(( TDC ))

Fra : Social Apathy

Dato : 27-04-02 01:15

YIR !!!!! MUDERKASTNING.... GO GO GO GO....