Configuration af Glibc
Fra : Jørgen Lysgaard

Dato : 25-04-02 18:49

Jeg vil gerne have en lille firewall, baseret på 2.4 kerne og med et
rimeligt overblik over configuration af denne.
Målet er at få den til at kører på en gammel 486 med "Disk on module"
Jeg har fået kogt en "Linux From Scratch" ned til 16MB og nu skulle den
så flyttes over på 486'eren, men det virker ikke da Glibc er
configureret for i686 .

I glibc INSTALL kan jeg læse:

If you only specify `--host', configure will prepare for a native
compile but use what you specify instead of guessing what your
system is. This is most useful to change the CPU submodel. For
example, if configure guesses your machine as `i586-pc-linux-gnu'
but you want to compile a library for 386es, give
`--host=i386-pc-linux-gnu' or just `--host=i386-linux' and add the
appropriate compiler flags (`-mcpu=i386' will do the trick) to
CFLAGS.

Det der volder mig problemer er "CFLAGS" hvor, hvornår og hvordan
tilføjer man dette compiler flag ?

På forhånd tak

Jørgen Lysgaard

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 26-04-02 00:08

Jørgen Lysgaard wrote:

> Det der volder mig problemer er "CFLAGS" hvor, hvornår og hvordan
> tilføjer man dette compiler flag ?

Jeg tror ikke, at du behøver at sætte CFLAGS. Du kan så vidt jeg kan
læse nøjes med --host paramteren: './configure --host=i386-pc-linux-gnu'.

-Claus

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 26-04-02 16:29

Proev at soege lidt i LFS's mailinglist arkiver. paa
crosscompiling. det er et emne der kommer op igen og igen.

(evt. news.linuxfromscratch.org)

/Daniel

--
President Reagan has noted that there are too many economic pundits and
forecasters and has decided on an excess prophets tax.

Fra : Jørgen Lysgaard

Dato : 26-04-02 20:38

Daniel Nielsen wrote:
> Proev at soege lidt i LFS's mailinglist arkiver. paa
> crosscompiling. det er et emne der kommer op igen og igen.
>
> (evt. news.linuxfromscratch.org)
>
> /Daniel

Jer er ved at lave en ny installatin for i386

tak råd

Jørgen Lysgaard

Fra : Dennis Haney

Dato : 29-04-02 18:16

Jørgen Lysgaard <j.lysgaard@mail.dk> writes:

> [...]
> CFLAGS.
>
> Det der volder mig problemer er "CFLAGS" hvor, hvornår og hvordan

$ CFLAGS='-mcpu=i386' ./configure --host=i386-linux
$ make
$ make install (eller lign)

--
Dennis
I too have always thought explanations were overkill when correcting peoples