Problemer med Logitech Optisk trådløs mus
Fra : Carsten Howard

Dato : 25-04-02 18:32

Jeg har købt Logitechs Cordless Desktop Optical.

Trådløs keyboard med tilhørende trådløs optiske mus, den i sort.

Jeg køre XP.

Tit er jeg udfor at min mus mister forbindelsen, der er bare ikke noget at
gøre.

Det sjov er at hvis jeg så smider et par andre batterier i så kan jeg mange
gange få den til at virke igen og når den så holder op med at virker næste
gang så smider jeg de gamle batterier i igen også køre virker den også igen.

Nogen gange skal jeg bare gen opstarte min PC så virker musen igen.

Er der andre som har prøvet det her ?
Hvad kan jeg gøre ?

Mvh

Carsten

Fra : Madsen

Dato : 25-04-02 20:31

Carsten Howard skrev:

> [...]
> Jeg køre XP.
>
> Tit er jeg udfor at min mus mister forbindelsen, der er bare ikke

Jeg har samme tastatur og mus og kører også WinXP (Pro).
Det er ikke noget jeg har oplevet det du nævner. I starten havde jeg
problemer med at markøren hakkede lidt i det, men et hvidt skrive-
underlag og en justering af afstanden fra modtageren til musen hjalp
gevaldigt på det.
Jeg kan selvfølgelig godt risikere at den mister forbindelsen når
batterierne i musen er ved at være opbrugte, men der kommer ofte et
skilt op på skærmen der fortæller at batteriniveauet er ved at være
lavt inden den begynder at miste forbindelse.

Prøv med et andet underlag og prøv at justere lidt på afstanden imellem
modtager og mus. Jeg har stillet min modtager ca. 60 cm. fra musen lige
nu og det fungerer fint. Pas også på at der ikke er støjkilder imellem
musen og modtageren. Min mobiltelefon kan f.eks. få musen til at stoppe
med at fungere hvis den ligger for tæt på musen.

Tjek også at det er nyeste drivere du kører med.

Madsen.

Fra : Carsten Howard

Dato : 25-04-02 21:42

> [...]
> med at fungere hvis den ligger for tæt på musen.
>
> Tjek også at det er nyeste drivere du kører med.

Jeg har prøvet at opdater driveren, så må jeg se om det hjælper.
Det er ikke fordi at batterierne er flade, det indikere den ikke når man går
ind i programmet og ser.

Mange gange skal jeg lige løfte muse op fra bordet før den bliver aktiv.

Jeg har også tænkt på at den må da sluge en masse strøm, den lyser konstant,
selv når PC er slukket.

Carsten

Fra : Madsen

Dato : 25-04-02 21:49

Carsten Howard skrev:

> Jeg har også tænkt på at den må da sluge en masse strøm, den lyser
> konstant, selv når PC er slukket.

Den burde gå ned i lysstyrke når den har stået stille i et stykke
tid. Min begynder at blinke når den har stået lidt og det er for at
spare strøm. Hvis den ikke gør det så kan det være underlaget der er
for ujævnt, eller måske musen der er defekt. Den mulighed er der
selvfølgelig også.

Du kan læse om musens strømsparefunktion her:
http://www.dansdata.com/ltcmmo.htm

Madsen.

Fra : Carsten Howard

Dato : 25-04-02 21:59

> [...]
> selvfølgelig også.
>
> Du kan læse om musens strømsparefunktion her:

Min blinker også.
Jeg ser på det, tak for hjælpen.

Carsten

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-04-02 21:56

"Carsten Howard" <¤carsten.howard@ishoejby.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg køre XP.
>
> Tit er jeg udfor at min mus mister forbindelsen, der er bare ikke noget

Har du overvejet om det er USB der giver problemer? Såfrem du benytter
det... Hvis du gør, prøv at bruge PS/2 portene

Fra : Madsen

Dato : 25-04-02 22:23

Bjarke Hansen skrev:

> Du er da ikke Carsten

Nej det ved jeg godt jeg ikke er, men jeg svarede igennem dig til
Carsten så han er klar over at jeg kører PS/2 i stedet og ikke USB,
for det har jeg ikke nævnt tidligere. Muligvis har det noget med
problemet at gøre som du nævner.

Madsen.

Fra : Carsten Howard

Dato : 26-04-02 09:17

> Har du overvejet om det er USB der giver problemer? Såfrem du benytter
> det... Hvis du gør, prøv at bruge PS/2 portene

Jeg køre USB!
Prøve at skifte om til PS/2, hvis jeg kan finde det lille adapter stik.

Carsten

Fra : Madsen

Dato : 25-04-02 22:01

Bjarke Hansen skrev:

> Har du overvejet om det er USB der giver problemer? Såfrem du
> benytter det... Hvis du gør, prøv at bruge PS/2 portene

Til orientering så kører jeg PS/2 på både mus og tastatur.

Madsen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-04-02 22:17