Konvertere til UTF-8 format
Fra : www.FlashFAQ.dk

Dato : 25-04-02 10:20

Hej

Er der nogen der ved om man kan konvertere et output til UTF-8 format i stil
med Server.URLEncode() ??

Jeg ved at man kan indskyde Session.Codepage=65001 i starten af sin fil, men
det påvirker tilsyneladende al transmission, og IE har det med at cache
denne formatering og genbruge det på eksterne sider...

I Php kan man f.eks bruge; utf8_decode(string);

Mvh, Michael

Fra : Jakob Andersen

Dato : 25-04-02 19:50

"www.FlashFAQ.dk" <admin@flashfaq.dk> wrote in message
> Er der nogen der ved om man kan konvertere et output til UTF-8 format i
stil
> med Server.URLEncode() ??

Hvis du har mod på (og mulighed for) det så har .NET frameworket en klasse
til formålet:

--
Jakob Andersen

Fra : www.FlashFAQ.dk

Dato : 27-04-02 08:47

Det har jeg desværre ikke mulighed for pt. men du skal have tak aligevel

Mvh, Michael

http://msdn.microsoft.com/library/en-us/cpref/html/frlrfSystemTextUTF8Encodi