Placring af link til Politiken
Fra : Gert Philipsen

Dato : 25-04-02 08:57

Jeg er i fuld gang med at gøre et ihærdigt forsøg på at kode min første
hjemmeside i html - som jeg netop er begyndt at tage undervisning i. På
trods af ihærdige forsøg på at skaffe mig viden andre steder fra, er der
åbenbart ting og sager jeg endnu ikke kan gennemskue.
Jeg vil derfor nok efterhånden rette flere henvendelser i denne gruppe.
For en ordens skyld - jeg vil ikke rette henvendelse her om opgaverelaterede
spørgsmål!

Netop nu er jeg ved at prøve at omgøre min forside
http://members.fortunecity.com/philipseng til en tabeloopstilling. Jeg har
et stor ønske om at få placeret Politikens nyder i tabellens sidste kolonne,
men kan ikke få det til at virke.

Hvad gør jeg galt?

Gert Philipsen
Brug ikke din tid nu, til at fortryde hvad du brugte din tid i går til.

Fra : Michael Kjeldsen

Dato : 25-04-02 09:20

"Gert Philipsen" <gert@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://members.fortunecity.com/philipseng til en tabeloopstilling. Jeg har
> et stor ønske om at få placeret Politikens nyder i tabellens sidste

Du laver kun en kolonne!

Men prøv med CSS istedet. Find links her:
http://www30.brinkster.com/criteriu/index.asp?page=css
--
...::Michael Kjeldsen::....
==>www.criterius.dk<==

Fra : Jørn Andersen

Dato : 25-04-02 09:50

On Thu, 25 Apr 2002 10:20:00 +0200, "Michael Kjeldsen"
<mkjeldsen@NOSPAMmail1.stofanet.dk> wrote:

>Du laver kun en kolonne!

I virkeligheden gør han sådan:

cellspacing="3">
(-- der er et " for meget + cols hører ikke hjemme her)

- så hvis bare der indsættes en </tr> lige før tabelafslutningen
*burde* det virke.

Der er dog *en del* andre fejl i kodningen, som det vil være godt at
få luset ud i - men det er jo ikke så mærkeligt, når man lige er
startet.

Pøj-pøj, bare klø på.
Prøv så en dag at validere siden på:
- du kommer så nok til at bruge en del tid på at gruble over diverse
fejlmeldinger og hvordan de rettes. Men det er en tid, der er givet
godt ud!

>Men prøv med CSS istedet. Find links her:
>http://www30.brinkster.com/criteriu/index.asp?page=css

Kan jeg godt tilslutte mig.
Kig evt. tutorial'en på html.dk

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Gert Philipsen

Dato : 26-04-02 09:47

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse
> (-- der er et " for meget + cols hører ikke hjemme her)

Der er slette et "
Med hensyn til cols, er det nævnt i det lærebogsmateriale jeg har fået fra
netskolen, at de fremskynder indlæsningen af tabellen, hvis det angives?

> - så hvis bare der indsættes en </tr> lige før tabelafslutningen
> *burde* det virke.

Det gør det også nu. Probelmet var simpelthen, at jeg ikke havde flyttet alt
koden til "politiken" op i cellen....

> Der er dog *en del* andre fejl i kodningen, som det vil være godt at
> få luset ud

Øv - Det havde jeg egentlig ikke regnet med.

> Pøj-pøj, bare klø på.
> Prøv så en dag at validere siden på:

Det vil jeg gøre i nærmeste fremtid

> Kan jeg godt tilslutte mig.
> Kig evt. tutorial'en på html.dk

Ja, jeg regner med, at jeg snart kommer til dette i mit net-kursus.