Bloker indlæg fra BW
Fra : Henning

Dato : 25-04-02 06:44

IMO bør skribenter i denne gruppe gøre
følgende:

Marker indlæg fra BW.
Gå ind i menuen meddelelser.
Aktiver: Bloker afsender

Undlad at svare BW, da han ikke er
interesseret i debat/diskussion, men kun i
at promovere sig selv.

MVH
Henning

Fra : Bo Warming

Dato : 25-04-02 07:38

SM-rollespil der vil noget. Maske gør klog.

Hvis ingen anden vil, så betal massagepige for følgende leg.

Det vedtages at du har været pigen utro ved julefrokosten(hendes rolle:
hævnggerrig husmordomina, du : ydmyg slave der vil forlig og ny erotik)

Hun straffer dig - evt sammen med veninde - fx rent verbalt og evt kun
bondage pr fantasireb.

Manden får omsider sin udløsning, men hun håner og bebrejder, og han
forsvarer og forguder herskerinden.

Når pigen møder argumentet "der gik jo ikke noget fra dig"(vedr
julefrokost-utroskaben) afsløres kvindelig anti-videnskab

"Alle virkelige kvinner føler seg skamfulle overfor vitenskapen. Den
irriterer dem som om den ville kikke dem under huden, - eller enda verre!
Under kjolen eller stasen".Nietzsche

Kvinders vil eje, magt er ret. Men deres guddommelige udseende gør det
muligt, at de flygter fra idealer om fornuft.

"Jo mer abstrakt den sannhet er som du vil lære, desto mer må du la sansene
forføre deg til den.Nietzsche

De tyve piger, især glædespiger, der har leget med, har på hver sin måde
føjet til min intuitive forståelse af dette vidunderlige mangfoldige liv.

-----------------------------

STOP LÆSNING HER, HVIS DU HAR FOBI MOD RELEVANTE, UNDERBYGGENDE QUOTES o.a.
uskyldigt halehæng.

"Den, der søger det dybe, elsker masken. Det er kun som et æstetisk fænomen,

verden er evigt retfærdiggjort. "Nietzsche

I kærlighed begynder man med at bedrage sig selv, og man ender med at
bedrage andreOscar Wilde

"Enhver dyb ånd behøver en maske: så meget mere som at der omkring enhver
dybere ånd stadig vokser en maske frem, takket være den stadig falske,
nemlig flade udlægning af hvert et ord, hvert et skrift, hvert et livstegn ,
som han giver." Nietzsche

Den bedste maske vi bærer er vort eget ansigt. Nietzsche

Johannes Overbeck : I could not resist the thought, that Nietzsche's illness
was simulated - an impression derived form my longstanding experiience of
his habit of taking on many different masks.

"Vi lever i et fængsel og kan kun drømme om friheden - vi kan ikke gøre os
fri"Nietzsche

"Vi er så glade for at være ude i naturen, fordi den ikke har nogen mening
om os. Nietzsche

Alt som er dybt elsker at maskere sig.
De aller dybeste ting bærer med sig et had mod efterligninger og
afbildinger.
Skulle ikke modsætningen være den forklædning, som en guds skam skjulte sig
i?
Et problematisk spørgsmål!
Det ville være forunderligt, om ikke en eller anden mystiker allerede havde
vovet et sådant spørgsmål på egen hånd.
Der findes processer, som er så fine, at man gør bedst i at tildække dem og
gøre dem ugenkendelige gennem grovhed.
Der findes handlinger ud fra kærlighed og ud fra et udsvævende hovmod, som
man bør følge op med at tage en stok og gennemprygle øjenvidnerne.
På den måde forvirrer man deres hukommelse.
Mange forstår sig på at mishandle og forvirre deres egen hukommelse for i
det mindste at få en hævn over den eneste medvider: - skammen er opfindsom.
Og det er ikke de værste ting man skammer sig mest over." Nietzsche

" Every thing to be true must become a religion. Oscar Wilde

The real drawback to marriage is that it makes one unselfish. And
unselfish people are colourless. They lack individuality. Oscar Wilde

En mand kan ikke være forsigtig nok i valget af sine uvenner. Oscar
Wilde

The one charm of marriage is that it makes a life in deception
absolutely necessary for both parties. Oscar Wilde

Intet andet end lidenskaben er alvorligt. Intellektet er ikke noget
alvorligt og har aldrig været det. Det er et instrument, man spiller på,
det er alt. Oscar Wilde

The husbonds of the very beautiful women, belongs to the criminal classes.
Oscar Wilde

--------------

Debatflugt: CHIRAC VIL IKKE PÅ TV MED LE PEN
Den franske præsident afviser at der kan blive nogen form for tv-duel
mellem højrepolitikeren Jean-Marie Le Pen og ham selv. Han vil ikke
have noget med ham at gøre under valgkampen, hvor Le Pen i søndags
stormer frem og blev nummer to i første runde.
http://politiken.dk/nsf/henvis.asp?PageID=210696

Sådan er det også med min debat med folk , der ikke kan nedgøre mig så let,
som de havde troet. Så beslutter de, at jeg skal udvises eller henvises til
andet debatforum eller at debatten er færdig&slut(!) eller at jeg på anden
måde skal jødestjernes, kværulant-stemples.
Kan man ikke svare, må man _gå forbi_, siger Nietzsche .
Så kan folk selv tænke, om de arrogante Chirac-typer har travlt med noget
vigtigere, eller savnede den nødvendige logik eller de nødvendige facts.

Glistrup kunne have været statsminister idag, hvis danske toppolitikere
havde turde fair play - live TV debat.

----------------

EU VIL FORBYDE FIKTIV BØRNEPORNOGRAFI
EU er parat med et forbud i samtlige medlemslande mod fiktiv børneporno,
hvor
de seksuelle overgreb på mindreårige for eksempel er tegnet eller
fremstillet
på computer. For Danmark vil de nye regler kræve lovændringer og i øvrigt
skærpede fængselsstraffe for udnyttelse af børn.
Succes for børneporno-hotline
http://www.berlingske.dk/artikel:aid=177608

BW: Viser det ikke systemets svaghed, at man også vil straffe porn, der ikke
har misbrugt levende børn - som er tegnet ellerr fremstillet på computer?

Og hvorfor vil ingen undersøge om porn er lynafleder, der hindrer fysiske
overgreb.

KATOLSKE PRÆSTER SKAL KUNNE GIFTE SIG
Katolske præster skal have lov til at gifte sig. Og kvinder skal have
lov til at blive præster. Det er den eneste måde, paven på længere sigt
kan genoprette tilliden til den katolske kirke på, efter at præster i
flere lande er blevet afsløret i at have forgrebet sig seksuelt på
flere hundrede børn, de fleste drenge.
http://politiken.dk/nsf/henvis.asp?PageID=210703

BW: David Lettermann sagde i forrige uge - "Åh det er længe siden jeg har
fået sex - det var vist da jeg var kordreng". Har forældre der sender deres
børn til pateren som kordrenge ikke et medansvar?

JAPAN I EDB-FRONT

Amerikansk EDB-branche er slået af den japanske, som har sat en suveræn
rekord
og bygget en supercomputer, som er lige så kraftig som de 20 bedste
amerikanske
tilsammen.

http://www.berlingske.dk/artikel:aid=176794

STRAFFEN GØRES OP I KAMELER

På utraditionel vis har det yderliggående islamiske miljø i Storbritannien
foranstaltet egne love og en islamisk domstol med 11 dommere. Som det
fremgår
af Sheikh Omar Bakri Muhammads visitkort herover er han en af dommerne.

http://www.berlingske.dk/artikel:aid=176748

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-04-02 08:25

"Bo Warming" <Bo.Warming@spamfilter.dk> wrote in message
[klip]
> STOP LÆSNING HER, HVIS DU HAR FOBI MOD RELEVANTE, UNDERBYGGENDE QUOTES
o.a.
> uskyldigt halehæng.

Ingen fobi hér, men kunne du dog ikke nok undlade at indsætte de mange
blanke linier. Jeg finder mange af dine citater interessante, men gider
altså ikke scrolle ned igennem jeg-ved-ikke-hvor-mange tomme linier, du
indsætter med lidt for gavmild hånd.

> [...]
> have noget med ham at gøre under valgkampen, hvor Le Pen i søndags
> stormer frem og blev nummer to i første runde.

Du gør det godt nok svært for os andre. Hvorfor skal du provokere med
OT-indlæg hele tiden?

> [...]
> andet debatforum eller at debatten er færdig&slut(!) eller at jeg på anden
> måde skal jødestjernes, kværulant-stemples.

Livet er hårdt, hva'? Men sådan har det jo altid været for de store tænkere
op igennem historien. Trøst dig, Bo, du skal nok blive anerkendt som det
geni, du jo er, om et par hundrede år I mellemtiden kan du så prøve at
få tiden til at gå ved at lære ikke altid at være så selvhøjtidelig. Et
andet forslag til BW-studie: Selvironi.

> JAPAN I EDB-FRONT

Sig mig lige; er du simpelthen for doven til at skille dine indlæg i flere
bidder, så du ikke fylder de enkelte NG med OT-skrammel, eller er du blot
dum?

Og vi andre læser altså også Berlingske Tidende og andre aviser, så du
behøver ikke at spilde vores tid med ligegyldige links til diverse artikler,
du åbenbart finder såre interessante.

--
-Jens B.

Fra : Tomas O.

Dato : 25-04-02 09:56

Jens Bruun skrev:

SNIP

> Sig mig lige; er du simpelthen for doven til at skille dine
> indlæg i flere bidder, så du ikke fylder de enkelte NG med
> OT-skrammel, eller er du blot dum?

Dette er BW's måde at debattere på. PUNKTUM. Du kan intet stille
op. Han har været sådan altid og uanset hvor mange gange han er
blevet henstilletr/vejledt og smidt ud af diverse udbydere fordi
han bryder alle regler for debat på usenet fortsætter idioten
ufortrødent. I killefilterete med fjolset så han ikke forpester
gruppen mere en højst nødvendigt.

Uanset hvad du skriver til ham vil han ikke forholdre sig han
debatterer ikke han fylder bare grupperne med nonsens.

Han har været sådan i råevis. Dig han dog i stedet ville sille sig
på en papkasse i en park opg lade usenet være i fred. Han bliver
kun ved så længe folk bliver ved at reagere på hans indlæg.

Hilsen
Tomas O.
FUT dk.snak.snik

Fra : Bo Warming

Dato : 25-04-02 10:54

"Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote in message

> Dette er BW's måde at debattere på. PUNKTUM.

Netop - og min måde er måske den, der vil blive kopieret og danne skole.
Time will show.

Under alle omstændigheder så syng med på den socialdemokratiske slagsang
"DANMARK FOR FOLKET -

P L A D S TIL A L LE DER VIL"

Eller studer karnovs lovsamling : al rimelig tvivl skal komme anklagede til
gode.

Og find en lov eller ng-fundats der overhovedet gider nævne at DOVENSKAB kan
være asocial. Det er vist en bagatelsynd.

Engang trænede jeg en af mine fremskridtskollegaer i at løse
intelligens-tests, så han bestod prøve til at komme ind i Mensa. Men hvis
Jens Bruun mener jeg er dum, så er jeg vel dum. Og det er der heller ingen
regel imod.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-04-02 10:46

"Jens Bruun" <jens*fjernmig*@*fjernmig*bruun.com> wrote in message
> [...]
> blanke linier.Jeg finder mange af dine citater interessante, men gider
> altså ikke scrolle ned igennem jeg-ved-ikke-hvor-mange tomme linier, du

Tak for feedback. Selv kan jeg godt lide luft og overskuelighed og jeg
scroller aldrig, men pagedowner. (Genvejs-)taster er bedre end mus, syns
jeg.
Jeg vil lægge mig dit kontruktive forbedringsforslag på sinde. Havde du
sendt mig det pr privat mail, og ikke brugt kritikken til at promovere dig i
gruppen, havde jeg taget det særlig seriøst.

> Du gør det godt nok svært for os andre. Hvorfor skal du provokere med
> OT-indlæg hele tiden?

Hvor stort er problemet egentlig?

> I mellemtiden kan du så prøve at
> få tiden til at gå ved at lære ikke altid at være så selvhøjtidelig. Et
> andet forslag til BW-studie: Selvironi.

Humor må du give mig et kursus i. Send mig en mail derom.

> Og vi andre læser altså også Berlingske Tidende og andre aviser, så du
> behøver ikke at spilde vores tid med ligegyldige links til diverse
artikler,
> du åbenbart finder såre interessante.

Som en kvik kritiker gennemskuede andetsteds, så er der en vis dovenskab i
at der i halehænget ryger uvedkommende ting med. Denne gang var der en klar
advarsel, da halehænget begyndte.
Den moderne internetbruger DIAGONAL-LÆSER (skumlæser, skimmer) og ikke mange
sekunder af hans tid "spildes" ved at en ontopic start af et indlæg,
sidenhen fører over i flyvske associationer, som ikke alle kan gennemskue
relevansen af.Hop af, når det bliver uinteressant - som når du læser en
avisartikel, der viser sig kedelig.
Mon ikke dette personfixerede sidespor snart er udtømt, og vi kan vende
tilbage til snak-sex?

Fra : Jens Bang

Dato : 25-04-02 10:04

BW oplyser hvad indlægget handler om i subject line.
BW skriver ikke under falsk navn.
Er det det der provokerer?

Fra : Tomas O.

Dato : 25-04-02 10:12

Jens Bang skrev:

> BW oplyser hvad indlægget handler om i subject line.

Ja men de emner er IKKE ontoic i DSS!

> BW skriver ikke under falsk navn.

Og hvad så. Hitler skrev Mein Kampf i eget navn.

> Er det det der provokerer?

Nej det der provokerer er at Bo Warming ikke forholder sig til det
folk svarer ham men bare fortsætter sin idiotiske retorik.

Er du den ven der låner ham din computer?

Tomas O.
FUT dk.snak.snik

Fra : Bo Warming

Dato : 25-04-02 10:36

> Ja men de emner er IKKE ontoic i DSS!

> Og hvad så. Hitler skrev Mein Kampf i eget navn.

Hvis en tiendedel af et indlæg er lidt politisk, eller hvis to citater er
blevet gentaget pr slåfejl, så er dette bestemt en forbrydelse, der kan
sammenlignes med Hitlers jødeudryddelser - eller?

Nietzsche skrev både om livssyn, teologi, politik og seksualitet, og
blandede det hele sammen. Så ligegyldig hvilken at de fire ng han skrev i,
kunne han blive dømt OT, hvis Thomas O havde magt som agt.Tingene hænger
sammen. Spørg en historiker - der kan ikke skabes vandtætte skodder, sådan
som netpolitibetjentene tror.

> Nej det der provokerer er at Bo Warming ikke forholder sig til det
> folk svarer ham men bare fortsætter sin idiotiske retorik.

Hvilken usenet-fundats forbyder, at man begår "idiotisk retorik" ?
(og hvilke smagsdommere skal afgøre - et flertal af brugere, som blot kan
lade være at åbne indlæggene?)

Ja, selv hvis jeg åd helstegte muhamedanerbørn til morgenmad hver dag, ville
udbyderen kunne blive dømt for forskelsbehandling udfra forbrugerloven, hvis
han censurerede mig væk på det grundlag , for reglerne handler ikke om, at
Usenet er kun for folk med politisk korrekte holdninger.
Grundloven forbyder censur. Den er vag - men lovens ånd påvirker og bør
påvirke og sikre ytringsfrihed, som jo aldrig har gjort skade.

Henrik skriver, at en fæle BW blot vil "promovere sig selv". Selv hvis jeg
var mere forfængelig end den typiske usenet-blærerøv
- spørg de mange tankelæsere, der huserer på dss
- så er det heller ikke i strid med www.usenet.dk.

Ved at svare på Thomas O's sidespring om Mein Kampf, kan nogen påstå at jeg
er offtopic. Hvilke andre indlæg kan gives som eksempler på at indlægget
ikke har været så snak-sex-ontopic som de fleste andres indlæg. Fordi jeg
ofte varedeklarerer i titlen, når denne er blevet totalt misvisende, må det
være let at finde frem til nogen eksempler på fundatsbrud. Kom med KONKRETE
eksempler, please.

hilzen BW 35861000

Fra : MC

Dato : 29-04-02 01:50

> [...]
> Aktiver: Bloker afsender
>
> Undlad at svare BW, da han ikke er
> interesseret i debat/diskussion, men kun i

Jeg skriver normalt ikke i denne gruppe. Men jeg synes det er en
dårlig ide at blokere for bestemte "debatører". Det minder om censur.
Man kan jo bare vælge at alle hans indlæg skal markeres som læste.
Så kan man kigge på dem hvis man har lyst, og hvis man ikke har
kan man bare lade være.

Men jeg synes da også det er irriterende med alle de mellemrum og citater.
BW, pas på dine indlæg ikke kommer til at minde om nogle af Nietzsches
bøger:
en masse vers, der intet har med hinanden at gøre.
Men det er da rart at høre nogle anderledes synspunkter.

MVH
MC

Fra : Bo Warming

Dato : 29-04-02 02:55

"MC" <mcnNOSPAM@e-box.dk> wrote in message
> [...]
> bøger:
> en masse vers, der intet har med hinanden at gøre.
> Men det er da rart at høre nogle anderledes synspunkter.

Jeg værdsætter altid konstruktiv kritik, af såvel form som indhold.

De citater jeg sætter som halehæng, nu og da, er et fodnoteapparat der er
specielt udvalgt så de understøtter min artikel, - for de særligt
interesserede.
Det burde ikke være nødvendig at overskrifte dem STOP HER HVIS DU HAR NOK I
DET FOREGÅENDE, for det kunne man jo skrive efter hvert afsnit i enhver
tekst.

Nietzsche var siden tidlig barndom neurologisk SMERTEPATIENT og blev mere og
mere blind og købte sig en dansk skrivemaskine - den tidligt markedsførte
nogensinde, - og ville lette sit hjerte pr bogudgivelse, for ny tanker som
han følte at verden burde have del i før han døde.

Ved en overfladisk betragtning virker hans aforismer, som du kalder vers,
lidt rodede, men der er en rød tråd - noget med frihed - som hos Glistrup.
Anti-ekspertvælde hænger sammen med Gud er død.

Glistrup var ikke under pres, i samme grad som den syge Nietzsche(der
ligesom Kierkegaard troede han ville dø i 30erne). Han havde gode vaner med
brug af sekretærer fra hans advokatfortid, da han skiftede til
politikergerning
1990-91 jobbede jeg på Rigsarkivet med at ordne hans tusinder af
arkivmapper, som han donerede til dem, da han røg ud af folketinget.
Den systematik var ikke Nietzsches - enhver fugl synger med sit næb.

Zarathustra består af 4 bøger - den første er let at forstå for de der vil.
Den har meget om kvinder og erotik - og de der vil misforstå det med pisken,
kan man ikke hindre i det.
De næste er mere og mere dybt filosofiske og sværtforståelige. Han mærkede
sygdommens hede ånde i nakken, og gjorde det vigtigste først.

Fordi Nietzsche havde mange venskaber og var god til at snakke med folk og
suge deres livserfaring ud af dem, og vurdere deres udsagn kritisk, kunne
han skrive dybt og væsentligt om erotik og børneopdragelse - selvom det
næppe var ham beskåret af have egne erfaringer .

"For lovers in the real and strong meaning of the term, the satisfaction of
sexual desire is inessential. It is merely a symbol. Nietzsche

Nogle kvinder har behov for lykkelige og respekterede børn, andre behøver
ulykkelige børn, for ellers kan de ikke demonstrere deres godhed som
mødre.Nietzsche

Mundheld skal være som bjergtinder, og de til hvem de siges, store og
velvoksne. Nietzsche

Kun barbarer kan forsvare sig. Nietzsche

Fra : MC

Dato : 29-04-02 16:04

> [...]
> lidt rodede, men der er en rød tråd - noget med frihed - som hos Glistrup.
> Anti-ekspertvælde hænger sammen med Gud er død.

Ja ved en overfladisk betragtning. Det er ikke meningen at indlæggene her
på usenet skal være overfladiske. Men de bør heller ikke have karakakter
af doktorafhandlinger, med latin, fransk og for mange referancer til
filosofi-
historien (efter min mening).

> [...]
> De næste er mere og mere dybt filosofiske og sværtforståelige. Han mærkede
> sygdommens hede ånde i nakken, og gjorde det vigtigste først.

Ikke fordi jeg intereserer mig meget for Nietzsche, men jeg har da læst
Zarathustra.
Flot bog. Når jeg tænkte på rodede bøger tænkte jeg mere på f.eks.
Den Muntre Videnskab. Men måske har jeg bare ikke taget mig tid nok til
at læse den.

Med venlig hilsen MC

Fra : Bo Warming

Dato : 29-04-02 19:12

> Flot bog. Når jeg tænkte på rodede bøger tænkte jeg mere på f.eks.
> Den Muntre Videnskab

"Den muntre videnskab" - forskernes falske løfter.

Journalistløgnen og skolelærerløgnen om forskeren som en nysgerrig idealist,
modsiges stærkt af Nietzsche :

"Tror I virkelig at videnskaben var opstået og havde vokset sig stærk, hvis
ikke troldmændene, alkymisterne, astrologerne og heksene var gået forud
som de, der først måtte skabe tørst, sult og mod på de lønlige forbudte
magter med deres forjættelser og foregøglinger.
Ja, måtte der ikke loves uendelig meget mere, end der nogensinde kan holdes,
for at der overhovedet kan holdes noget i erkendelsens rige.

Og ligeledes står for os om et forspil og indøvelse til videnskaben, skønt
man slet ikke øvede og følte det som sådan, kunne måske religionen for en
eller anden fjern tidsalder stå som indøvelse og forspil.
Måske kan det have været et mærkeligt middel til at enkelte mennesker engang
kan nyde en guds hele selvtilstrækkelighed og al hans selvforløsnings kraft.

Ja - man kan spørge - ville mennesket overhovedt have lært at føle sult og
tørst efter sig selv og hente vederkvægelse og rigdom hos sig selv, uden hin
religiøse forskole og forhistorie?

Måtte Prometeus først bilde sig ind at have stjålet lyset og gøre bod
derfor - for til sidst at opdage, at han havde skabt lyset, da han længtes
efter lys og at ikke blot mennesker, men også gud var et værk i hans hænder
og leret i hans hænder? Alt kun billeddannerens billeder? Ligesom
indbildningen, tyveriet, Kaukasus, gribben og hele den erkendelses tragiske
Prometeus?" Nietzsche. (Den muntre videnskab 1883)

Videnskabs-Journalister lyver groft om at snart er kræftens gåde løst osv
osv.

forsker og medie lyver hver halvt og oplever at så lyver ingen.

Når to deler et ansvar, får de 1% hver (Piet Hein)

Det meste af resten af denne bog, er svær at finde en rød tråd i - for
Nietzsche var en ægte samfundsgavnlig forsker, modsat den typisk
universitetsansatte. Nietzsche vidste at han havde en guldgrube af
erkendelse at give menneskeheden, men hans sygdom siden barndommen gjorde
det usandsynligt at han kunne nå at færdiggøre livsværket, får han blev
blind eller døde. Så han aflastede sig for blandede output i ti bøger, der
ikke var gennemarbejdede og logisk strukturerede.

Her mine foretrukne aforismer fra denne geniale - men lidt rodede - bog.:

Nye kampe. Efter at Buddha var død, viste man fremdels gennem flere
århuindreder hans skygge i en hule - en uhyre skræmmende skygge.
Gud er død, men sådan som menneskene nu engang er, vil der måske stadig i
årtusinder være huler, hvor man viser hans skygge. - Og vi - vi er stadig
også nødt til at besejre hans skygge. Nietzsche

"Virak. Buddha siger "smisk ikke for din velgører!". Det skulle man prøve at
sige i en kristen kirke: det ville straks rense luften for alt kristent.
Nietzsche

"Den kristne beslutning om at finde verden hæslig og slet, har gjort verden
hæslig og slet. Nietzsche

"Ingen altruism!-Jeg ser hos mange mennesker en overdådig kraft og lyst til
at blive funktion; de trænger sig frem imod og har den fineste næse for alle
de steder,
hvor netop de kan være funktion.
Dertil hører de kvinder, der forvandler sig til en mands funktion, en
funktion, som netop er svagt udviklet hos ham, og på den måde bliver
hans pengepung, hans politik eller hans selskabelighed.
Sådanne væsener holder sig selv bedst oppe, når de føjer sig ind i en
fremmed organisme; lykkes det dem ikke, så bliver de ærgerlige, pirrelige og
æder sig selv op." Nietzsche

"Tankerne er en skygge af følelserne - altid dunklere, tommere, enklere,
Nietzsche

"Behovet anses for årsagen til at noget opstår - i virkeligheden er det tit
blot en virkning af det opståede. Nietzsche

Straffen har til formål at forbedre den der straffer - det er det sidste
tilflugtssted for dem der går ind for straf. Nietzsche

Hvem kalder du slet? - Den der altid vil skamme ud.

Hvad er for dig det menneskeligste? - at spare nogen for skam.Nietzsche

SKYLD: Skønt heksenes mest skarpsindige dommere og endda heksene selv var
overbevidst om skylden for hekseriet, var skylden der alligevel ikke. Sådan
forholder sig sig med al skyld.Nietzsche

Hellig grusomhed; En mand gik med et nyfødt barn i sine hænder hend til en
hellig mand og spurgte: Hvad skal jeg gøre med dette barn? Det er sølle og
misdannet og har ikke nok liv i sig til at dø af". "Slå det ihjel" råbte den
hellige med en skrækkelig stemme, "Slå det ihjel og hold det derpå gennem
tre dage og tre nætter i dine arme , så at du gør dig et minde derom, da
skal du aldrig igen avle et barn, hvis ikke tiden er inde for dig til at
avle". Da manden havde hørt dette, gik han skuffet bort, men mange
bebrejdede den hellige, at han havde rådet til en grusomhed, for han havde
rådet til at slå barnet ihjel! "Men er det ikke mere grusomt at lade det
leve?" sagde den hellige.Nietzsche

"Hvorfor skriver du? For at komme af med mine tanker. Og hvorfor vil du af
med dine tanker? Vil jeg da det ?
- jeg er nødt til det". Nietzsche

Den der er utilfreds med sig selv, er uafladeligt indstillet på at hævne
sig.

og det er os andre der bliver ofre for ham, om det så blot er ved at tåle
det hæslige syn af ham. For synet af det hæslige gør en dårlig og dyster.
Nietzsche

Venligst BW 35861000

Fra : Søren Frost

Dato : 30-04-02 21:17

Ok, du har så fundet ud af hvordan man bruger copy/paste-funktionen. Ellers
andet nyt?

Fra : Bo Warming

Dato : 30-04-02 08:12

"Søren Frost" <no_spam@student.dtu.dk> wrote in message
> Ok, du har så fundet ud af hvordan man bruger copy/paste-funktionen.
Ellers
> andet nyt?

Det er otte år siden, at det blev rutine, men når jeg i ferierne har besøg
af mine børn, tjener de ofte penge ved at afskrive for mig afmærkede citater
i forskellige bøger. Som du ser så er de håndplukkede og ontopic aforismer
fra "Den muntre videnskab" fra forskellige oversættelser af dette meget
erotisk og videnskabeligt og politisk relevante værk. Dansk oversættelse er
desværre ikke på nettet, at copypaste fra, men selv hvis Frosts kommentar
var korrekt, ville den så have interesse for noget som helst?

Nogle vil hævde, at man er offtopic, hvis man ikke er som folk flest.

Der er lavet fundatsændringer om, at på dk.videnskab må der ikke stilles
spørgsmålstegn ved værdien af videnskab for borgerne. Det er sket, fordi jeg
gjorde det, og man ville være sølle hvis man overholdt disse fundatser, som
udbyderne da også blæser på.

Nietzsche og hans lærling Nikoline Werdelin stiller spørgsmålstegn ved
forbud imod pædofili. Videnskab, der søger at gøre os ens, er dårlig
videnskab.
Læs Politiken i disse dage om, hvordan børn ikke tager skade af mors
sm-hobby - helt i tråd med Nietzsches Zarathustra-angreb på enøjet
lægevidenskabelig afhjælpning af handicap. Man kan forvrænge frihedslyst og
anti-medlidenhed til ond egoisme, at man ikke statsæogt hjælper alle med
hvad de klynker om, men læst rigtigt, preller denne kritik af på de to
geniers værker.

"Hvis man tager puklen fra den puklede, tager man hans ånd fra ham. Således
lærer folket. Og hvis man giver den blinde synet, ser han alt for mange
slemme ting på jorden, så at han blot forbander den, der helbredte ham. Men
den, som får den lamme til at gå, volder ham den værste men, thi næppe har
han lært at løbe, førend hans laster løber løbsk med ham, således lærer
folket om krøblinge. Og hvorfor skulle Zarathustra ikke også lære af folket,
når folket kan lære af Zarathustra." Nietzsche

Tilsvarende er Viagra en uintelligent og kortsigtet symptombehandling imod
impotens - og er den slags falske løfter , hvormed universitetsvidenskab
skaffer sig bevilginger, således som Nietzsche angriber i det afsnit fra
"Den muntre videnskab" som min trådstart indleder med.

Fra : Søren Frost

Dato : 01-05-02 11:16

At du på må og få citerer fra diverse bøger tror jeg ikke overbeviser ret
mange i denne NG om hverken det ene eller det andet. Tvært imod tjener det
snarere formålet at folk ikke gider læse dine ofte uhensigtsmæssige lange
posts. Men der er måske også formålet?

Ukritisk at opfatte disse bøgers forfattere som værende i besiddelse af den
endegyldige sandhed, må da også siges at være en anelse snævertsynet?

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 30-04-02 18:00

On Wed, 1 May 2002 12:15:46 +0200, "Søren Frost"
<no_spam@student.dtu.dk> wrote:

Søren er du ikke rar og sætte din dato til den dato det nu er :)
du er en dag foran.
MvH
Bo/Chokmah

fut .dk.snak.off-topic
--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Tomas O.

Dato : 02-05-02 13:51

MC skrev:

SNIP

> [...]
> markeres som læste. Så kan man kigge på dem hvis man har
> lyst, og hvis man ikke har kan man bare lade være.

Det er da ikke censur! Jeg fiorbyder da ikke manden at skrive hvad
han vil jeg vælger at filtrere hans crap fra og det er MIT valg og
kun MIT! Dte har intet med censur at gøre. Hvis folk fælger
hennings råd er det DERES valg! Det er IKKE censur.

SNIP
> Men det er da rart at høre nogle anderledes synspunkter.

Jeg har en t-shirt hvorpå der står 90% of everything is crap.
Dette passer desværre på BW's indlæg som JEG ser dem ;_)

Kærlig Hilsen
Tomas
FUT dk.snak.snik

Fra : Bo Warming

Dato : 02-05-02 17:48

> [...]
> kun MIT! Dte har intet med censur at gøre. Hvis folk fælger
> hennings råd er det DERES valg! Det er IKKE censur.

Du har helt ret i, at hvis en sladder og smæde kampagne , nedgør en debattør
til at være nazi eller jøde eller pervers eller morder(eller det hele som i
den løgnagtige OSS) så er det ikke censur.

Det er at smide grus i ytringsfrihedens og den fri debats maskineri. Man er
sine ord. Formålet med debat et at blive klogere - ikke at kanøfle de
aparte.
Lad al tvivl komme det kontroversielle synspunkt til gode.

Jøder blev ikke ramt af censur, da de skulle bære jødestjerne i
Nazi-Tyskland. Men det blev klart for enhver tysker, efter
diskriminationslovenes vedtagelse 1935, at gode medborgere, som man før
behandlede som jævnbyrdige og kommunikerede med på lige fod, skulle mobbes.

Nogle misundte jødernes overlegne evner til handel og investering. Man kunne
ikke konkurere med dem via fair play. Så de toneangivende sendte et signal
om at "det er dem, man ikke skal lege med".

Fair play modarbejdelse af, at folk læser mine indlæg er , at man påviser
fejl i mine indlægs logik eller facts. Det har ingen evnet, endnu, men Tomas
O ser ud til at være tændt på at være den første. Prøv. .

Modne og tolerante mennesker, der ikke har tid at læse debatør-X's indlæg,
undlader at åbne dem, eller sætter filter på i stilhed. At alle skal prale
af at de er så modige , selvstændige og dygtige, at de har sat BW i
killfilter, viser en lynch-mentalitet, som jeg næsten er stolt af at lille
mig kan fremprovokere ved mine få og veldokumenterede indlæg. Killfilter var
nyttigt i de langsomme modemmers tid - idag er det et cyberskældsord.

> Jeg har en t-shirt hvorpå der står 90% of everything is crap.
> Dette passer desværre på BW's indlæg som JEG ser dem ;_)

Påvis "crap", altså en sætning der er fejlagtig, uetisk eller svag i sin
argumentation.
DU ser med _dine_ øjne og _din_ smag - og hvis du kan begrunde, vil dit
indlæg blive af værdi for debatten.