Skærme
Fijala 3554
2 år gl. 19" ITV monitor defekt, hvor er ~
Fra : Annie & John

Dato : 24-04-02 22:21

Jeg købte i foråret 2000 en PC i en edb-forretning (som stadigvæk
eksisterer). Til den hørte en 19" ITV monitor med 3 års ombytning og
service hos importøren af monitoren.

Desværre kan jeg ikke finde firmaet på den i salgspapirerne oplyste adresse.
Er der nogen her i gruppen der har samme problem - eller kender noget til,
hvad der er blevet af firmaet ITV International i Viby??

På forhånd tak....

Annie

Fra : ASKF

Dato : 25-04-02 05:23

Annie & John ytrede sig i <aa77hj$2ru$1@news.cybercity.dk> med dette:

> [...]
>Er der nogen her i gruppen der har samme problem - eller kender noget til,
>hvad der er blevet af firmaet ITV International i Viby??

Det lader ikke umiddelbart til at de er lukket.
Søgnig i Google gav 1 link
<http://www.google.com/search?hl=en&q=%22ITV+International%22+monitor>
til Jubii.
Linket ved Jubii peger på <http://itvgroup.dk> som ikke giver nogen
respons. En trace på domænet giver intet resultat, selvom hostmaster
skriver at worldonlines DNS servere skulle pege på det.

Opslag ved DK-Hostmaster oplyser at der senest er sket ændringer i denne
måned, samt giver dig tlf. nummer til firmaet IVT Group: 86 28 17 22
<http://www.dk-hostmaster.dk/script/whois.php?query=itvgroup.dk&lang=da>

Søgning i navnebogen på degulesider.dk giver dette firma på adressen:
Pro View Scandinavia A/S
Jens Juuls Vej 13
8260 Viby
Tlf 70 22 30 23
Fax 70 22 30 24
Email scandinavia@proview.dk

Interessant nok oplyser DK Hostmaster at det er samme registrant som for
itvgroup.dk, men med andre navneservere.
<http://www.dk-hostmaster.dk/script/whois.php?query=proview.dk&lang=da>

Krak kender iøvrigt en "ITV Import/Export ApS" på adressen og samme tlf.
nummer som jeg fandt ved hostmaster (og som der ikke kan laves opslag på
hos degulesider.dk).

Jeg forstår godt du er lidt forviret, mit råd er at prøve at ringe på
begge numre og se om du er heldig at kunne få nogle oplysninger.

Har du spurgt til det i forretningen, det er jo muligt at de kender
noget til om importøren er gået konkurs eller andet i den retning?

Den bedste gruppe til at få hjælp i er iøvrigt news:dk.forbruger, hvis
det ikke lykkes dig at kontakte importøren, eller forretningen ikke vil
hjælpe (kommer det til spidsfindigheder i forbruger og/eller aftalelover
er det dog news:dk.videnskab.jura du skal spørge i).

x-fut dk.forbruger
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 25-04-02 08:25

"Annie & John" <inni@grafisk.dk> skrev
> [...]
> Er der nogen her i gruppen der har samme problem - eller kender noget til,
> hvad der er blevet af firmaet ITV International i Viby??

Jeg ved, at Bilka har fået leveret ITV og ProView skærme fra samme importør,
nemlig:

Pro View Scandinavia A/S
Jens Juuls Vej 13
8260 Viby
Tlf.:70 22 30 23

Email: scandinavia@proview.dk

Prøv der.
mvh
Peter

Fra : Annie & John

Dato : 26-04-02 20:48

Kære Peter,

Søg - og du skal finde svarene i nyhedsgruppen - dejligt

Tusind tak for oplysningerne - jeg vil ringe til Pro View. Måske er jeg så
heldig, at min investering på 5.395 kr. i monitoren ikke er helt tabt (i
papirerne er der 3 års ombytning og service på skærmen).

Venlig hilsen
Annie

Fra : Annie & John

Dato : 06-05-02 07:39

Tusind tak for hjælpen her i gruppen.

Jeg kontaktede forhandleren du omtaler neden for og fik skærmen byttet til
en ny i et andet mærke.

Venlig hilsen
Annie

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 06-05-02 08:00

"Annie & John" <inni@grafisk.dk> skrev
> Tusind tak for hjælpen her i gruppen.
>
> Jeg kontaktede forhandleren du omtaler neden for og fik skærmen byttet til
> en ny i et andet mærke.

Alle tiders. I øvrigt altid rart med en tilbagemelding om éns råd kunne
bruges til noget

mvh
Peter