Findes der et program der kan
Fra : \(7000\) Dennis

Dato : 24-04-02 19:30

Nogen der kender et program som kan vise grafisk hvor det er galt med ens
netværk?

Jeg kører nu xp og lige siden har jeg ikke kunnet få skidtet til at virke
selvom jeg under win 98 ingen problemer havde med samme kort ect.

Så kunne det jo være rart med et lille program som man kunne starte og som
kunne vise mig hvor fejlen er.

Findes det?

Dennis

Fra : Per F. Dixon

Dato : 24-04-02 21:33

Hej Dennis

Jeg har en kammerat, der opgradede til XP, og så kunne han heller ikke køre
ADSL mere. Det viste sig at være XP's firewall der default ikke tillader
DHCP. (skod program). Så hvis jeg var dig ville jeg stoppe firewallen og
prøve igen.

Hilsen
Per

PS. købe programmer der kan denne slags fejlsøgning koster xx kkr.

Fra : Kim Jensen

Dato : 25-04-02 10:30

> ADSL mere. Det viste sig at være XP's firewall der default ikke tillader
> DHCP. (skod program). Så hvis jeg var dig ville jeg stoppe firewallen og
> prøve igen.

Skod program? Fordi det virker efter hensigten?

> PS. købe programmer der kan denne slags fejlsøgning koster xx kkr.

Ja, tænk engang - de vil sq have penge for deres produkter. Underligt.

mvh
Kim Jensen

Fra : Calle.

Dato : 24-04-02 21:48

(7000) Dennis wrote:
> [...]
> ect.
>
> Så kunne det jo være rart med et lille program som man kunne starte

Det er nok XP's berygtede firewall der driller dig, prøv at slå den fra.
--
Automatik Mekaniker
Calle