Knas Ved DVD Afspilning (IDE-Kabel?)
Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 24-04-02 18:45

NG,

O/S: Windows 2000

Hardware:

DVD-drev:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1354637895
Lydkort:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1414587932
Højtalere:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1385007893

Jeg har netop købt ovenstående, men har desværre et stort problem med
afspilningen af mine DVD film. Det knaser simpelthen.

Det er ikke lige slemt ved alle film. Ved nogle af dem kan det næsten ikke
høres, mens det med andre kan være så skidt, at man ikke kan se filmen.

En kammerat siger, at det måske er IDE-kablet der giver knas i højtalerne,
når der overføreres store mængder data fra DVD, CD-Rom o.s.v.

Kan I komme på noget det ellers kan være? Kan jeg evt. fikse det IDE
problem? Min kammerat siger, at jeg nok intet kan gøre udover at købe et nyt
lydkort f.eks.

Tak for alt hjælp!

Best Regards/Med Venlig Hilsen
--Glenn
Nickname: Tyranno
E-Mail: tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS
ICQ# 3806586

Fra : Villy Jensen

Dato : 24-04-02 19:33

> Kan I komme på noget det ellers kan være? Kan jeg evt. fikse det IDE
> problem? Min kammerat siger, at jeg nok intet kan gøre udover at købe et
nyt
> lydkort f.eks.

Har du prøvet om fænomenet forsvinder, hvis du lukker for 'diverse
baggrundsprogrammer' i din taskbar....

(mit lydkort lyder f.ex. fælt, indtil jeg slukker for
CPU temperatur monitor program ( VCool ))

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 24-04-02 21:50

Villy Jensen,

> Har du prøvet om fænomenet forsvinder, hvis du lukker for 'diverse
> baggrundsprogrammer' i din taskbar....

Jeg har lige prøvet det og umiddelbart har det været med kanon effekt .

Pulp Fiction knasede for vildt, men efter jeg lukkede alle min taskbar
programmer ned kunne den afspilles helt uden en eneste knasende lyd!

Tak . Håber, at det var det der skulle til.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-04-02 20:12

"Glenn Rasmussen" <tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS> wrote in message

> O/S: Windows 2000

Har du set under system info, hvilke IRQ´er der bliver brugt til Dit
lydkort, og IDE controllere?

> [...]
>
> Kan I komme på noget det ellers kan være? Kan jeg evt. fikse det IDE
> problem? Min kammerat siger, at jeg nok intet kan gøre udover at købe et

Lydkortet er skam et fint lydkort. Det gælder bare lige om at få det til at
spille... Hvis fx lydkortet deler IRQ med en masse andet, er det helt
sikkert problemet. Fx har jeg også haft en del problemer med kortet, men har
prøvet at flytte en del om på det i PCI slotsne.. men det der gjorde
forskellen, var at indtaste en eller andet registreringskode, som disabler
eller ændre i ASPI instillinger. Det var dog fundet under tweakXP.com til XP
altså. ved ikke med 2000. Men det kører jo også med ASPI system