Deling af to ADSL
Fra : Peter

Dato : 24-04-02 12:57

Hej

Jeg har ADSL fra to forskellige udbydere.
Jeg ville gerne sætte begge ind i en server med tre netkort.

Netkort 1 = ADSL 1
Netkort 2 = ADSL 2
Netkort 3 = Switch

Switchen skal anvendes til at sætte mine tre almindelige computere i.

De tre alm. computere skal tilgå én af forbindelserne ved at man tilgår en
specifik gateway.

Pointen er blot at jeg vil kunne skifte mellem de to forbindelser ved kun at
ændre netværksopsætningen på den givne computer.

Jeg kører Windows XP på de alle fire maskiner, men serveren kan naturligvis
sættes op med Linux/BSD, hvis det er lettere...

Jeg håber der er nogen, der kan løse problemet, som jeg efterhånden ikke
tror kan løses...

Hilsen Peter

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-04-02 14:30

"Peter" <no_spam@no.where> crashed Echelon writing

> [...]
>
> Pointen er blot at jeg vil kunne skifte mellem de to forbindelser ved
> kun at ændre netværksopsætningen på den givne computer.

Hvorfor ikke smide det hele i switchen, og så bare skifte gateway alt efter
hvilken ADSL computerne skal anvende. Så slipper du for at køre igennem
serveren.

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter

Dato : 24-04-02 17:58

> Hvorfor ikke smide det hele i switchen, og så bare skifte gateway alt
efter
> hvilken ADSL computerne skal anvende. Så slipper du for at køre igennem
> serveren.

Jo det kan man måske gøre, men jeg har jo kun et uplink i min switch, som er
delt med port 1.

Kan de begge smides i den?

Hilsen Peter

Fra : Per F. Dixon

Dato : 24-04-02 21:38

Hej Peter

Du skal netop ikke bruge uplink, med mindre du sætter 2 switse sammen.
Skulle det ikke være sådan på din swits, så brug et kryds-kabel det er det
giver samme som en uplink port.

Hilsen
Per

Fra : Jan Fjorbak

Dato : 27-04-02 10:38

Jeg syntes svaret er intressesant kan man forbinde gennem uplink en hub og
switz uden krydset kabel???

med venlig hilsen

Jan Fjorbak

Fra : Per Krabbe

Dato : 28-04-02 14:21

Ja normalt bruger man jo kun "lige igennen patchkabler" og derfor er der
"opfundet" det man kalder en uplink port. Det er bare at porten er krydset.

Altså kan du som spørger forbinde to switche eller hub's, funktionen er lige
meget med en krydset kabel mellem en almindelig port på den ene og en
almindelige port på den anden. Altså ingen brug af en uplink port.

Med venlig hilsen
Per Krabbe
perkrabbe@hotmail.com

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-05-02 02:33

On Sun, 28 Apr 2002 15:21:02 +0200, "Per Krabbe"
<perkrabbe@hotmail.com> wrote:

>Ja normalt bruger man jo kun "lige igennen patchkabler" og derfor er der
>"opfundet" det man kalder en uplink port. Det er bare at porten er krydset.

Ja, krydset i forhold til de andre porte - men man kan også sige, at
det er de andre porte, der er krydset i forhold til netkortet

Mvh. Jørn

PS: Gider du tage et kig på:

--
Jørn Andersen,