SB Live problem
Fra : Henrik Lønsmann

Dato : 24-04-02 12:39

Jeg har lige installeret XP på min computer og nu er mit lydkort holdt op
med at virke. SB live kortet står inde i Enhedshåndteringen, jeg har også
hentet driverne til XP fra Creatives hjemmeside men lige lidt hjælper det.
Hver gang jeg kører opdateringen stopper den og siger at der ikke findes
noget Live produkt på computeren.
Hvad gør jeg (forkert)?

På forhånd tak

Henrik

Fra : Dr. Ahcir

Dato : 24-04-02 14:30

"Henrik Lønsmann" <lonsmann@teliamail.dk> wrote in message
> [...]
> Hver gang jeg kører opdateringen stopper den og siger at der ikke findes

Win XP har innebygde drivere til live-kortet så det skal fungere selv om du
ikke laster ned upd.
Står det utropstegn eller et "x" i enhetshånteringen?(Står det et "x" der så
vil ikke driverrutinen finne kortet for da er det disablet).
Prøv eventuelt å sette kortet i en annen PCI-slot.

Fra : MaRk

Dato : 24-04-02 19:14

> [...]
> Hver gang jeg kører opdateringen stopper den og siger at der ikke findes

Hvordan har du installeret XP ??
Har du formateret hardisken inden eller bare opdateret din 98 til XP ???

Fra : Henrik Lønsmann

Dato : 25-04-02 16:48

Jeg har nu prøvet at flytte mit lydkort til et andet "slot" og lige lidt
hjælper det. Jeg kan oplyse at jeg bare opgraderede min 98 til XP.

Henrik

Fra : Klaus Petersen

Dato : 28-04-02 10:36

Jeg har også et SBLive. Jeg har haft problemer med blå stop skærm under
opstart. Problemet var, at der ikke var nogen ledige IRQ pladser til
lydkortet. Ved ikke om det hjælper dig, men et sted i egenskaberne for
lydkortet skulle du gerne kunne vælge, at den skal dele IRQ.