Win95 pc samt VPN client ?
Fra : Martin

Dato : 23-04-02 23:05

Hejsa,

Er blevet stillet en mindre opgave ( hvilket jeg ikke direkte har erfaring
med )
vedrørende test af en Windows 95 PC samt en Cisco VPN-client, på en alm.
100% åben
ADSL opkobling, om denne kombination er "sikker nok".

Som sagt har jeg ikke rodet så meget med sikkerhed på OS samt VPN førhen, så
jeg er
lidt på bar bund hvad det angår, endvidere synes jeg også at opgaven er lidt
defus da
"sikker nok" indeholder mange aspekter

Jeg har ledt lidt på BugTraq for at se om jeg kunne finde nogle åbenlyse
bugs i Win95, men
har pt. ikke rigtig fundet noget, udover WinNuke samt TearDrop.

Nogen der evt. har nogle links til nogle gode sites omkring Win95, dens
"sikkerhed" osv ?
måske nogle fifs også ?

Er det mon sikkert nok "bare" at installere en AntiVirus Client samt en
Personlig firewall, og måske
sætte firewallen til kun at tillade trafik fra en IP-adresse af, nemlig
koncentratoren ?

mvh

Martin Damberg

Fra : Alex Holst

Dato : 24-04-02 00:25

Martin <damberg@removeohkk.dk> wrote:
> [...]
> førhen, så jeg er lidt på bar bund hvad det angår, endvidere synes jeg
> også at opgaven er lidt defus da "sikker nok" indeholder mange

Lige praecis. Ideelt boer du forklare dette til vedkommende der har
stillet dig opgaven, da du ellers ender med at skyde dig selv i foden
eller vaerre:

http://a.area51.dk/sikkerhed/infrastruktur#politik_brug

Det er sandsynligt at Windows 95 slet ikke er en acceptabel platform
hvis der blot er en smule vaerdi i den opgave maskinen skal loese.

> Nogen der evt. har nogle links til nogle gode sites omkring Win95,
> dens "sikkerhed" osv ? måske nogle fifs også ?

http://a.area51.dk/sikkerhed/ordforklaring#tcb

Laes i det hele taget OSS'en:

http://a.area51.dk/sikkerhed/