req stofanet - netværk
Fra : hans@lindskov.nu

Dato : 23-04-02 22:24

Hej - er der en der kan hjælpe mig.
Jeg har fået mit internet lagt om til Stofanet gennem
antenneforeningen - med modem.
Fra modem går jeg til swits og til 1 xp pro og 1 win 200 pro.
Jeg kan kun have en af maskinerne logge på - den anden bliver smidt
af.
Hvor skal skal opsætningen være ?

Fra : Søren Lundfald

Dato : 23-04-02 23:50

<hans@lindskov.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> Fra modem går jeg til swits og til 1 xp pro og 1 win 200 pro.
> Jeg kan kun have en af maskinerne logge på - den anden bliver smidt

Du skal bruge en router, eller lade den ene pc agere router.

Med router:

Modem -> hub/switch -> PC1
^- PC2

Sæt WAN IP på router til din Stofa IP adresse og giv PC1 og PC2 lokale IP
adresser.

Med pc(1):

Modem -> PC1 <-> PC2 (m. 1 krydset kabel)

Med pc(2):

Modem -> PC1 -> hub/switch -> PC2 (m. 2 "lige igennem" kabler)
Ens for begge "pc" løsninger er, at du skal have 2 netkort i PC1

Samme fremgangsmåde med WAN IP og lokal IP, hvor PC1 agerer router.

Søren Lundfald

At a bus station the bus stops.
At the train station the train stops.
At my work I have a workstation.