Udluftning af skivebremse
Fra : Hans K Nielsen

Dato : 23-04-02 20:51

Hej NG
Jeg har problemer med at få min skivebremse til at virke efter udskiftning
af slangen, Er der ikke en venlig sjæl der vil skære det ud i pap hvordan
man udlufter sådan en fætter?

Fra : Bjarke Madsen

Dato : 23-04-02 21:24

Du skal starte med at chekke om der er bræmse væske nok på gerne lidt
rigeligt
På caliberen sidder der en skrue med eventuelt en gummiprop på sæt en slange
på skruen og den anden ende skal ned i et gammelt syltetøjsglas eller
ligende

1. løssen skruen og tryk bræmsen i bund spænd skruen let og slip bræmsen gør
det et par gange indtil at der ikke kommer andet end bræmsevæske ud husk at
tjække at der er nok væste i beholderen ellers er det hele spildt og slangen
kan være fyldt med luftbobler igen

Hilsen Bjarke

Fra : CHAPY/ Kasper Peders~

Dato : 24-04-02 11:23

Taget for mopedgallery.com

Egentligt ret nemt:
1. Fyld vædske i beholderen, det er et must. Den skal ALTID være godt fyldt
op, der må ikke komme luft ned i systemet, det er jo netop det vi prøver at
få ud.

2. Sæt en gennemsigtig slange på udluftningsskruen på kaliberen. Nogle
bremser har ikke en udluftningsskrue hvor der kan sidde en slange på, så har
skal du blot bruge den fastnøgle der skal til at skrue på den.

3. Pump HÅRDT på bremsen nogle gange, og HOLD TRYKKET ved at holde bremsen
så langt i bund du kan.

4. Løsn udluftningsskruen, og håndtaget vil gå helt i bund og du vil kunne
høre luft fise ud af udluftningsskruen (hvis du har haft kaliberen skildt
ad, eller der er VIRKELIGT meget luft i. Ellers vil der blot boble lidt +
rende lidt vædske ud).

5. Stram udluftningskruen mens du stadigvæk har håndtaget i bund. IKKE PUMPE
PÅ HÅNDTAGET MENS SKRUEN ER LØSNET! Du vil pumpe luft ind i systemet, og så
er vi lige vidt.

6. Gentag punkt 3 -> 5 indtil bremsehåndtaget er stramt og hårdt at trykke
på. Hvis du lige har haft kaliberen skildt ad og der slet ingen væske er i
systemet kan det sagtens tage 10 - 20min før det virker ordentligt, bare
bliv ved med punkt 3 -> 5, så vil det til sidst lykkedes. Og altid sørge for
at der er væske i beholderen!

TAK til RpR!!