"På procesbaren nederst til højre - der hv~
Fra : Carsten Marcussen

Dato : 04-02-01 00:53

Hej alle.

På procesbaren nederst til højre - der hvor uret er. (Jeg kan ikke lige
huske den korrekte benævnelse). Jeg er ude på at lave et lille simpelt
program der bare viser et ikon og via. en bestemt handling - skifter ikonet
til et andet ikon.

Hvordan gør man det via. VB 6.0 (evt. via. API) ?
I øvrigt - hvad er den korrekte engelske benævnelse på denne "dims" ude til
højre?

Håber på hjælp. På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Carsten Marcussen

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 04-02-01 21:59

Carsten Marcussen skrev:
> På procesbaren nederst til højre - der hvor uret er. (Jeg kan ikke lige
> huske den korrekte benævnelse)...
> Hvordan gør man det via. VB 6.0 (evt. via. API) ?

Den lille "dims" kaldes SysTray (andre navne eksisterer også i MS's
litteratur, f.eks. system tray, men systray er vist den mest brugte
betegnelse).

Hvis du gennemsøger er vilkårligt sted med VB-kode, vil du kunne finde
eksempler på hvordan, man lægger et ikon i systray. Vær dog opmærksom på, at
mindst ét af de eksempler, som du finder hos MS selv, er nærmest totalt
ubrugeligt og på mange måde temmelig misvisende.

Jeg søgte et helt tilfældigt sted, og fandt et eksempel, som umiddelbart ser
udmærket ud:

http://hjem.get2net.dk/vcoders/cm/tips/system_systray.htm

-------
Tomas

Fra : Carsten Marcussen

Dato : 06-02-01 03:31

> Den lille "dims" kaldes SysTray (andre navne eksisterer også i MS's
> litteratur, f.eks. system tray, men systray er vist den mest brugte
> betegnelse).

Ja - selføgelig er det Systemtray - "doh" !!!
Jeg havde bare en af de her "blokader". Så er det jo lidt svært at søge
efter.
Umiddelbart et fint linkt der er værd at gå efter.

Så mange tak Thomas.