Powerpoint/html
Fra : Tine Müller

Dato : 23-04-02 13:18

I alle nyhedsgrupperne tales der om, at når man laver ovennævnte, så skulle
der blive oprettet et bibliotek, hvor der er images at de forskellige sider,
men de eneste images som jeg får er de images som er blevet indsat i selve
præsentationen, altså små logoer og sådan.

Er der nogle der har et godt råd til mig? Måske er mine indstillinger i
Powerpoint forkerte. Jeg kan simpelthen ikke finde disse images. Der er
oprettet nogle html-filer og når jeg åbner dem er siden som den skal være,
men her har man jo ikke mulighed for at rette i html-koderne.

Venter spændt på en der kan forklare mysteriet.

KH
Tine Müller

e-mail: tinem@email.dk
homepage: http://tine_muller.homepage.dk/

Fra : pre

Dato : 23-04-02 22:05

Det ville være nemmere at komme med gode idéer hvis der var noget mere
konkret at bygge på. Først og fremmest Version. Næst: Hvad er du gerne vil
og som alle Nyhedsgrupperne taler om. I menuen Vis er der en indstilling for
Slide Sortering, hvor der er miniature udgaver af de enkelte slides - men de
er da ikke lige beregnet til redigeringsformål.

I øvrigt kan man rette i HTML, i IE6 er der mulighed for at gøre det gennem
flere programmer, men det mest naturlige er da at vælge PP. Bare klik.
Prøv igen, lad os starte med begyndelsen.

pre

PS: Hvis du har en Acrobat Reader (gratis) har jeg en animations.pps-demo du
kan få.

Fra : pre

Dato : 24-04-02 18:32

Jo mere dit "problem" kværner rundt i mit hoved, jo mere begynder jeg at
forstå det egentlige problem.
Alle (alle) filer i Windows er knyttet til en ikon, der "sladrer" om hvilket
program der kan håndtere netop den fil. Og når du gemmer en præsentation som
*.HTML så dannes der mindst én fil for hver slide. Og det er rigtigt, at man
kan åbne filen ved at klikke på den. Her betyder åbne det samme som vise (i
en browser).

I samme øjeblik hvor du ser den pågældende slide på skærmen, kan du fra
browseren klikke på rediger og vælge hvilket af flere programmer du vil
bruge til at redigere med - og da du næppe er fortrolig med HTML koder så
brug det mest naturlige nemlig PP, som så dukker frem.

Da du vil få svært ved at finde disse filer, og identificere den du vil
arbejde med, så er det meget nemmere at køre præsentationen gennem
browseren, stoppe ved de slides der skal ændres og redigere en ad gangen.
Havde jeg vidst hvilket OS du brugte kunne jeg have sagt hvor de slides
ligger.

Når du gerne vil ha´ et godt råd: Lær meget mere om Windows, lær meget mere
om PowerPoint. Det er rart at arbejde med kendte ting.

pre

Fra : Tine Müller

Dato : 25-04-02 06:21

Hej pre

Tak for dine svar. Jeg bruger Powerpoint2000 og Dreamweaver 4.

Jeg kan godt htm, men bruger nu mest Dreamweaver.

Man kan ikke rette i htm-koderne som Powerpoint laver efter at være gemt som
webside.

Jeg har klippet et af svarene ud som jeg fandt efter at have søgt på Googles
grupper her nedenfor, hvor han jo tydeligt skriver, at der skulle være nogle
images, som man skulle kunne arbejde videre med. Jeg har kontaktet ham
direkte for at fortælle at jeg altså ikke kan finde disse images og derfor
henvendte jeg mig nu her i den danske gruppe.

Fra : Tine Müller

Dato : 25-04-02 07:10

Prøv at læse nedenstående, som jeg har klippet ud fra
news:macromedia.dreamweaver - emne "powerpoint/dreamweaver conflict?"

Jeg håber nu, at du bedre forstår, hvad mit spørgsmål går ud på.

------------ indsat -----------

Tine:

The images should be in the folders that are created when you tell PP to
save as HTML. Look in there for the GIF and JPG images.

--
Murray --- ICQ 71997575
Team Macromedia Volunteer for Dreamweaver

Fra : Jan Kronsell

Dato : 25-04-02 11:22

Hej Tine!

Du har ret. Jeg får heller ingen images af siderne, men jeg kan nu godt
rette i HTML'en. Hvis åber HTML filen i browseren, højkreklikker på dias'et
og vælger Vis kilde, kan jeg rette alt det jeg vil.

Hilsen
Jaan

Fra : pre

Dato : 27-04-02 18:27

Nævnt for en ordens skyld så er det rigtigt at "Vis Kilde" åbner for
redigering af HTML. Der er bare det ved det, at en PPS i HTML ikke er én
stor side. Det er et utal af enkeltfiler, der suppleres med andre småfiler
+ Images. Så den kilde der dukker frem er intet værd til redigeringsbrug,
hvorimod kaldet af PP åbner for hele programmet og alle slides.
IMHO er Dreamweaver i den forbindelse en overflødig komponent og det er vel
derfor de næsten gør nar af den stakkels Tine.

En helt anden og meget mere spændende ting er at Acrobat´en kan samle en
..PPS i én stor fil inclusive audio, animation mm. Jeg har prøvekørt et par
(stumme), og får nok hjælp fra gruppen (for hvem det er en almindelig kendt
og brugt teknik). Det går i gang så snart jeg får tømt lidt ud i alle de
filer
jeg har fået til konvertering.
pre
© 2002

Fra : pre

Dato : 25-04-02 12:03

Egentlig er jeg lidt ked af at sige det, men der er noget galt et eller
andet sted. Selvom mit kendskab til Dreamweaver kan ligge på et lille sted,
så har du brugt PowerPoint til at kreere en præsentation. Jeg går ud fra at
du kan "køre" den i et browservindue eftersom du har gemt den som *.HTML.
Hvis du vil redigere en eller flere slides, gør det i PowerPoint, det er
meningsløst at rode med alle de koder.

Så skal du vide at HTML kun kan arbejde med tekst. Derfor er der altid
tilknyttet en folder, som indeholder de benyttede Images (Gif´s, JPEG´s m.
fl.). Og det er meget meget svært for mig at forstå hvis du vil rette noget
der. Det skal nemlig under alle omstændigheder foregå i det pågældende
billedbehandlingsprogram FØR kompilering til HTML.

Hvis du er så heldig at finde de filer, der indeholder slides, kan du klikke
på dem, så de bliver vist i browseren - derfra kan de redigeres i
PowerPoint.
..
Hvis du ønsker ekspertviden, så hent den fra det rigtige sted som du kan
fange gennem dette link:

Der vil du møde både MVP´ere der bogstaveligt ved alt om PP, og brugere
indenfor alle trin, fra begyndere til de mest avancerede eksperimentalister.
Et godt råd: Læs en stribe tekster først.

pre