disk io performance
Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 23-04-02 08:46

Hej

Jeg har brug for at måle hvor mange i/o operationer en given hardware
kan lave på rå devices under unix.
Jeg har søgt efter tools til dette, men ikke fundet noget der er
brugbart.
Jeg tænkte der må være andre unix-admins der har været i samme
situation og måske har fundet "metoden"?

Jeg har brug for at måle hvor mange i/o operationer per sekund der kan
opnås.
Om flaskehalsen er cpu, controller eller disk er ligegyldigt. Bare jeg
kan se hvad max er.
Operationen vil jeg køre på en hel del systemer med varierende
hardware, hvor der dog altid er tale om hp-parisc og hp-ux 10.20 eller
11.0.
Tallene skal bruges til at give os en indikation af hvor lang tid en
database konvertering vil tage. Det er en database der bruger
rawdevices, derfor kan jeg ikke bruge tools til filsystem-performance.
Så bonnie kan nok ikke bruges til det.

Jeg har tænkt på at benytte dd, men er ret usikker på om det kan give
et reelt billede. Derfor vil jeg hellere om nogen kan henvise til et
tool der bare duer :)

På forhånd tak

--
Tonny