Enum i egen dll fil
Fra : Jesper Harder

Dato : 23-04-02 06:51

Hej Gruppe!

Jeg er ved at udvikle noget ASP til bruger administration.
I den forbindelse er jeg kommet til IIS delen.

Jeg har brug for at lave en DLL til at udlæse div. data fra en given IIS
server. web-dir, ftp m.m.
Med disse data skal jeg så kunne vælge en placering og, der oprette nyt.

Jeg kan sagtens i Visual Basic lave en Enum, altså For each .... Next.

Hvordan laver man sådan en kode når jeg skal have min DLL som "mellem mand"
?

ASP-VB script laver kald til ---- DLL, som så laver kald til --- IIS.
Min ASP kommer så til at se ud som For each obj in MinDLL ..... Next.

Jeg er ikke den store haj, så et lille kode eksempel på denne
funktionalitet, ville være rart.

Alle maskiner er Windows 2000.

Med venlig hilsen

Jesper Harder

Fra : Niels G

Dato : 23-04-02 09:37

Her er et eksempel på hvordan man laver en Collection klasse.
Det vigtigste at kikke på er: NewEnum og bemærk
de kommentarer der står ved den.

===============================
Klasse: CollectionKlasse
===============================

Option Explicit

Private mCol As Collection

Private Sub Class_Initialize()
Set mCol = New Collection
End Sub

Public Sub Add(item As ItemKlasse) ' Evt tilføje Key
mCol.Add item
End Sub

Public Function NewEnum() As IUnknown
' For denne funktion skal der gøres følgende:
' I Tools->Procedure Attributes
' Ved 'Name' vælges 'NewEnum'
' Klik Advanced og vælg der 'Hide this member'
' I 'Procedure ID' skriv der -4 (minus fire)
Set NewEnum = mCol.[_NewEnum]
End Function

===============================
Klasse: ItemKlasse
===============================

Option Explicit
' Denne klasse kan man udforme som man vil.
' Bemærk at Add funktionen i CollectionKasse
' bruger klassen, det samme vil en evt. Item
' property gøre.

Public Sub DoSomething()
Debug.Print Time$
End Sub

===============================
Test eksempel:
===============================

Dim oCol As CollectionKlasse
Dim oItem As ItemKlasse

Set oCol = New CollectionKlasse

' Test data
Set oItem = New ItemKlasse
oCol.Add oItem
Set oItem = New ItemKlasse
oCol.Add oItem
Set oItem = New ItemKlasse
oCol.Add oItem

For Each oItem In oCol
oItem.DoSomething
Next

- Niels G.

Fra : news.cybercity.dk

Dato : 23-04-02 22:07

Hej Niels

Tak for vejledningen!
Ville du have noget imod, at steppe mig gennem et kodestykke?
Så vil jeg poste en simpel kode, der virker med For each, som du så kunne
hjælpe mig at nedbryde til div. klasser.
Min egen logik og forståelse komme noget til kort, med flere af de
termilogier du har give mig.
Som jeg forstår det, så skal min simple Function nedbrydes i flere sub
rutiner og et eller flere hoved moduler ?

Jeg vedlægger alligevel koden, som virker direkte:

Option Explicit

Public Function EnumIISweb(strServer As String)
Dim objParent As Object
Dim objChild As Object
Dim ProgrammaticID As String
Dim FriendlyName As String
Dim Count As Long
Dim a As Long

Set objParent = GetObject("IIS://" & strServer & "/W3SVC")
For Each objChild In objParent
If IsNumeric(objChild.Name) Then
'Her er det jeg gerne vil have en eller flere værdier hentet ud fra min dll.
Debug.Print objChild.Name
Debug.Print objChild.ServerComment
End If
Next
End Function

Med venlig hilsen

Jesper Harder

Fra : Niels

Dato : 24-04-02 22:02

Hej Jesper

Jeg er kommet lidt i tvivl om, hvad dit problem egenligt er.
Og derfor tvivler jeg lidt på hvor relevant min første posting
var.

- Niels G

Fra : Jesper Harder

Dato : 25-04-02 06:53

Mit problem er at jeg via ASP skal hente og skrive oplysninger til flere
IIS5.0 servere i mit domain.
Den vedlagte kode virker fint på den IIS der hoster koden men når den skal
hente fra en anden får jeg en adgang nægtet.
Jeg kører koden som Administrator, men det er ikke helt nok her.
Hvis jeg der imod laver mig en DLL af samme kode og f.eks. sender en Array
retur med svaret i, så kan koden godt afvikles. DLL filen bliver installeret
med Administrator rettigheder.

Det er grunden til at jeg ønsker denne funktionalitet, men det kan jo være
at der er noget der er meget nemmere end det jeg tror jeg skal ??

Og tak for at prøver at hjælpe

Med venlig hilsen

Jesper Harder