70 jomfruer
Fra : Vidal

Dato : 22-04-02 20:35

De muslimske selvmordsbombere får som bekendt
lovet 70 jomfruer i paradis som belønning for deres
dåd.

Nu har en tysk forsker (under pseudonym ganske vist),
Christoph Luxenberg, i en ny bog lanceret en teori om,
at de 70 'jomfruer' skyldes en fejloversættelse..

Ordet 'hur' som i den islamiske tradition betyder 'houri'
eller jomfru, står ifølge CL i virkeligheden på gammel-
arabisk for *hvide rosiner*. Så istedet for i Paradis at
få 70 jomfruer på hånden, får den troende jihad kriger
en pakke rosiner.

(Fra Politiken igår, 'Koranernes Koran')

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : MartiN

Dato : 23-04-02 00:33

Vidal skrev

>Så istedet for i Paradis at få 70 jomfruer på hånden,
> får den troende jihad kriger en pakke rosiner.

Men krigere fra frelserens hær får da
heldigvis lov at plukke friske druer!

> (Fra Politiken igår, 'Koranernes Koran')

Sikker på det ikke var korennernes koran?

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 23-04-02 05:45

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> arabisk for *hvide rosiner*. Så istedet for i Paradis at
> få 70 jomfruer på hånden, får den troende jihad kriger

NØJ, hvor bli'r de skuffede! ;-D

Nu har jeg lidt besvær med at tro på Helvede, men hvis der findes et, så er
det nok snarere dèr, de bliver sat til at skovle kul...

Anders Peter Johnsen

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 23-04-02 12:58

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> wrote in message
> [...]
er
> det nok snarere dèr, de bliver sat til at skovle kul...

Det er da godt nok en skam, for jeg kender én,
der har været der.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 24-04-02 07:32

> [...]
> Christoph Luxenberg, i en ny bog lanceret en teori om,
> at de 70 'jomfruer' skyldes en fejloversættelse..

Hvad får de kvindelige selvmordsbombere så?

Thomas

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 24-04-02 14:46

On Wed, 24 Apr 2002 08:31:47 +0200, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> wrote:

>Hvad får de kvindelige selvmordsbombere så?

1) Hvilke kvindelige selvmordsbombere?
2) De får da også en pakke rosiner!

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Thomas Hjort

Dato : 24-04-02 15:33

"Stefan Bruhn" <devnull@bruhn.tk> skrev i en meddelelse

> 1) Hvilke kvindelige selvmordsbombere?
> 2) De får da også en pakke rosiner!

1) Dem der går i døden for Allah i Israel

2) Jamen udover det ;)

Thomas