Taber fart """
Fra : Henrik Søndergaard

Dato : 22-04-02 19:17

Davs ....

Min FZ`er er begyndt at køre langsommere.. I sommers kørte den ca. 45
km/t og nu er den nede på kun at køre 35 km/t..

Hvad kan dette skyldes ??? Er det stempel ringene eller er det selve
stemplet ???

Håber på et svar.. Så jeg igen kan få den ud at køre lidt hurtigere
igen..

Fra : Chipmand

Dato : 23-04-02 00:47

On Mon, 22 Apr 2002 18:16:42 +0000 (UTC), "Henrik Søndergaard"
<parakit@get2net.dk> wrote:

> [...]
>stemplet ???
>
>Håber på et svar.. Så jeg igen kan få den ud at køre lidt hurtigere
Da jeg var ung og smuk nu er jeg kun smuk havde jeg en 3 gearet
puch som havde samme problem. Det viste sig at der var smuttet en
stempelring. Den havde lavet en mega fed rise i cylinderen. Cylinderen
måtte hones op igen. Om man idag stadig honer cylindre aner jeg ikke.
Men efter at have fået cylinderen tilbage skal jeg lige love for at
den kunne sparke "bip" ca 50 km med plumpen i og lovlig gearing.
Det kan være der er andre her i gruppen der ved om man stadig honer
cylindre. Ellers spørg hos din lokale knallertforhandler. Men først
synes jeg du skulle hive topstykket af og lade stempelet gå i bund og
prøve om du kan se/mærke nogle riser. Er du i tvivl så tag cylinderen
af og kig ind i den op mod lys.

Mvh
Chipmand

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 30-04-02 13:59

til en priller 125 honer de og nikasil behandeler de ihvertilfælde
cylinderen.....en sådan service koster ca 1500 kr ! alt efter hvor græmt det
er.

Lasse
RS125