Access problemer med sql sætningen "select~
Fra : KENNETH JENSEN

Dato : 03-02-01 22:30

Sætningen "select count(distinct name) AS countofname from data" er
beskrevet
i fagbøger, men den kører ikke i access.

Der kommer fejl om at der mangler en operator
Jeg har prøvet igen og igen med operator men det virker ikke ?

Er der nogen her der har en løsning ???

Whats the problem

MVH
KJ

Fra : James Olsen

Dato : 04-02-01 08:43

"KENNETH JENSEN" <kj7000@get2net.dk> wrote in message
> [...]
>
> Der kommer fejl om at der mangler en operator
> Jeg har prøvet igen og igen med operator men det virker ikke ?

Uden at være den store access-haj så vil jeg gætte på at det er
count(distinct name) den kløjs i

> Er der nogen her der har en løsning ???

Du kan prøve med en subselect, som vist nedenfor, det ville jeg gætte på
Access kan finde ud af (det giver samme resultat som dit oprindelige SQL,
men jeg har kun testet på MS SQL 7, hvor det oprindelige forøvrigt også
fungere) :

select count(*) from (select distinct name from data) as countertable

/James